המרכז הישראלי לבניית אתרים ואפליקציות יוסף קאלימי

אסטרטגיה שיווקית 1/37

תכנית שיווק

מוכרים לי מעט מאד עסקים שאין להם יעדי מכירות. אבל פחות מאחוז אחד מהעסקים יוצרים

תכנית שיווק, למרות שזו פעולה פשוטה, שמייצרת "מכפיל כוח" לתוצאות המכירה שלך.

המטרה של תכנית שיווק היא לקבוע את הדרך שבה מגיעים ליעדי המכירות:

 

  •  אילו פעולות שיווקיות אתה מתכנן לעשות בכל שבוע/חודש/רבעון/שנה ?
  •   כמה לקוחות חדשים אתה רוצה לגייס בכל חודש?
  • לכמה לקוחות חוזרים אתה רוצה למכור בכל חודש?
  • כמה הפניות מלקוחות קיימים אתה רוצה לקבל בחודש?
  •  כמה "שווה" כל לקוח כזה?
  • כמה לקוחות אתה צריך בחודש על מנת לעמוד ביעדי המכירה?

 

איך עושים תכנית שיווק ?

  1.    מתחילים לאט.

בוחרים 5 פעולות שיווקיות שאיתן מתחילים.

כשאתה קורא את הספר הזה, בחר לעצמך 5 פעולות שאותן תתחיל לבצע מיד.

התחל מהפעולות שנראות לך פשוטות ביותר לביצוע ומאלה שאתה חושב שיתנו את

התוצאה הטובה ביותר.

      2.  לוח זמנים.

קבע מתי מתבצעת כל פעולה ומי בחברה אחראי על הביצוע.

השלב הזה הוא קריטי. אם ביצוע הפעולות אינו תחום בזמן, הסיכוי שיבוצעו הוא קטן.

זכור שאתה מטמיע בחברה פעולות חדשות עבורך ועבור הצוות שלך.

כל דבר חדש מעורר התנגדות בהתחלה ולכן על מנת שפעולות אלו יהפכו לדבר שבשגרה,

אתה מוכרח להיות עיקש ולהתמיד בשבועות ואולי בחודשים הראשונים.

     3.  יעדים.

מה התוצאות שאתה מצפה להשיג מהפעולה?

בהתאם לסוג הפעולה עליך לקבוע יעד לתוצאות. בפעמים הראשונות זה קצת קשה

לנחש מה תהיה התוצאה, אבל אתה חייב לקבוע יעד בהתאם להשקעת הזמן והמשאבים בכל פעולה.

אם אין לך נקודת ייחוס לבחון את התוצאה אתה עלול למצוא את עצמך מבצע פעולות שיווקיות שאינן מצדיקות את השקעת הזמן והמשאבים שלך.

 

כשיש לך יעדי תוצאות ברורים, אתה יכול לבחון האם התוצאות טובות מספיק,

האם נדרש לשפר את התוצאות או האם להמשיך בכלל לבצע את הפעולה השיווקית.

 

לאחר שביצעת 5 פעולות, לפי לוח הזמנים שקבעת, בחן את התוצאות. אילו פעולות

הניבו תוצאות טובות? אילו פעולות צריך לשפר?

 

זה המקום לקחת החלטה – אילו פעולות ממשיכים לבצע, אילו פעולות מצריכות בחינה

מחדש (מה צריך לשנות על מנת לקבל תוצאות טובות יותר) ואילו פעולות מפסיקם לבצע.

שים לב – לפני שאתה מוותר על פעולה שיווקית מסוימת, שאל את עצמך האם ניתן לעשות שינוי באופן הביצוע, על מנת לקבל תוצאות טובות יותר.

אני נתקל שוב ושוב בלקוחות ששינו דבר קטן הדרך הפעולה שלהם ושינו בצורה קיצונית את התוצאות!

 

     4.  עבודה בשיטת העוגנים .

את הפעולות שהניבו תוצאות טובות, ממשיכים לבצע מעכשיו והלאה, בתדירות קבועה ללא הפסקה!

אתה צריך לקבוע כמה בפעמים בשבוע/חודש/שנה מתבצעת כל פעולה ולשבץ את הפעולות הללו ביומן השיווק שלך.

בצורה זו אתה ממשיך לייצר תוצאות.

אחרי שקבעת את תדירות הביצוע לכל פעולה, אתה בוחר 5 פעולות שיווקיות חדשות.

לאחר שבחרת 5 פעולות חדשות, אתה מתחיל את התהליך שוב, משלב 1.

 שים לב   – הדבר החשוב ביותר בשיטה זו הוא להמשיך לבצע כל הזמן את הפעולות

שכבר מייצרות תוצאות. הטעות הנפוצה ביותר היא ביצוע של מעט מדי פעולות שיווקיות.

התחל מתכנון רבעוני, לאחר מכן תכנן תכנון חצי שנתי וכן הלאה.

עבודה בשיטה זו מייצרת עקביות, המשכיות וצמיחה כל הזמן!

אסטרטגיות שיווק שעובדות. אם תעבוד בשיטה המתוארת כאן,

30 בספר הזה יש מעל בתוך זמן קצר מאד, י

היו לך עשרות פעולות שיווקיות שמניבות תוצאות באופן קבוע ובתדירות הולכת וגדלה.

כדי לייצר תוצאות יוצאות דופן צריך לבצע מספר רב של פעולות שיווקיות בערוצי שיווק רבים.

 

המשך …..

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *