המרכז הישראלי לבניית אתרים ואפליקציות יוסף קאלימי

אסטרטגיה שיווקית 7-8/37

אסטרטגיה שיווקית מספר 7

באסטרטגיות הקודמות דיברנו על האמון של הלקוח.

הנקודה בה אמון הלקוח בא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר היא הרגע בו הלקוח מבצע רכישה.

אתה משקיע מאמצים רבים כדי להביא לקוח לנקודה הזו בה הוא רוכש ממך מוצר או שירות.

סביר להניח שאנשי המכירות שלך דיברו עם הלקוח הזה מספר פעמים, והשקיעו מאמצים רבים כדי להביא את הלקוח לרכוש.

ואז, ברגע שהלקוח החליט לתת בך אמון והוא בוטח בך מספיק כדי לרכוש ממך, אתה מספק לו

את מה שביקש לרכוש ו…נותן לו ללכת!

כאשר הלקוח רוכש ממך (או מבצע הזמנת רכש) הוא נמצא במצב הטוב ביותר להציע לו לרכוש

דבר נוסף. אתה מכיר את ההצעה הזו טוב מאד. בכל פעם שאתה קונה באחת מרשתות השיווק,

מציעים לך בקופה לרכוש מוצרים נוספים )בדרך כלל במבצע(. הרי כבר החלטת להיכנס לחנות

ולקנות, למה לא למכור לך מוצרים נוספים?

נכון, חלק מהלקוחות לא ירכשו שום דבר נוסף, אבל חלק מהם כן וזו סיבה מספיק טובה להציע.

מה אפשר להציע ללקוח לרכוש? 

  •  . להגדיל את ההזמנה ולקבל הנחה .
  • לרכוש מוצרים נוספים שהלקוח משתמש בהם, בהטבה מיוחדת ("בגלל שביצעת הזמנה, אתה זכאי לקבל מוצר X בהנחה של  25%…
  • .  שירותים נלווים למוצר בהנחה .
  •  לקבל תוספת להזמנה על כל כמות של מוצרים שנרכשת  ("על כל 100 יחידות תקבל 25 יחידות במתנה")

צוות המכירות שלך צריך לדעת להציע את ההצעות הללו ללקוחות באופן אוטומטי.

זה צריך להפוך להרגל. כדאי גם לשנות ולרענן את ההצעות מדי פעם.

אסטרטגיה שיווקית מספר 8

להעתיק מהצלחות

כשהיינו בבית הספר, לימדו אותנו שאסור להעתיק.

אני טוען שלא רק שמותר להעתיק  – חייבים להעתיק!

אנחנו שומעים במשך כל החיים, מאז שהיינו ילדים קטנים, שאנחנו צריכים ללמוד מהנסיון. [

אם עשינו משהו שלא עבד, או שנתן תוצאה לא רצויה, צריך ללמוד מכך ולא לחזור על אותו הדבר.

זה כמובן נכון מאד, אבל מהניסיון אנחנו לומדים בעיקר מה לא לעשות. לעומת זאת,

כשאנחנו מחפשים מה כן לעשות, אנחנו "שוברים את הראש" ומנסים להיות מקוריים ולהמציא כל הזמן פעולות חדשות.

לצורת הפעולה הזו יש מחיר כבד מאד על התוצאות שלנו.

למה להמציא משהו חדש, אם אפשר להעתיק משהו שעובד? כל דבר שתרצה לעשות, יש מישהו שכבר עשה אותו לפניך.

הרי לא היית חושב על להמציא מכונות לקו הייצור שלך, נכון?

אני רוצה להדגיש כאן נקודה חשובה – העתקה מהצלחות היא לא חזרה ללא כל שינוי על 

פעולות שאחרים עושים . העתקה מהצלחות היא למידה מתמדת של פעולות מצליחות של 

אחרים, התאמתן לשוק ולאופי החברה שלך ויציקת התוכן הרלוונטי שלך לפעולות אלו.

אימוץ אסטרטגיה של העתקה מהצלחות תשדרג כל פעולה שאתה מבצע.

אתה תחסוך לעצמך חלק גדול מהניסוי והטעיה הנדרשים כדי לגרום לפעולה שיווקית (או אחרת) לעבוד.

איך יודעים ממי כדאי להעתיק ?  

אתה רוצה לחפש עסקים מאד מצליחים בתחומם, כאלו שכמות הלקוחות שלהם גדלה כל הזמן,

שמוכרים מוצרים או שירותים במחירים גבוהים ממחירי השוק.

אתה לא צריך לחפש עסקים שעוסקים בתחום או בתעשייה שלך, נמצאים באזור שלך או אפילו באותה מדינה.

פעולות שיווק טובות מבוססות על התכונות האנושיות הבסיסיות ויעבדו בכל שוק לכל קהל בכל מקום בעולם.

נשמע לא הגיוני? אני יודע. גם לי זה היה נשמע הזוי בפעם הראשונה ששמעתי את הרעיון הזה.

מאז אני מעתיק באדיקות פעולות שיווקיות מצליחות מעסקים רבים ברחבי

העולם ומתחומים שונים מאד מאלו שאני עוסק בהם.   זה מפתיע אותי כל פעם מחדש, כמה הדבר פשוט ויעיל.

ממי לא כדאי להעתיק ? 

אל תתרשם מחברות שעושות קמפיינים גדולים ומושקעים, מפרסמים בכל מקום ו"כולם מכירים

אותם". במקרים רבים קמפיינים כאלו הם בזבוז עצום של כסף(ראה אסטרטגיה מס' 2).

אתה לא מחפש חברות שיוצרות חשיפה גדולה, אתה מחפש חברות שמוכרות הרבה.

אני יודע שרוב המנכ"לים שקוראים שורות אלו  חושבים עכשיו את המחשבה הבאה:

"העסק שלי /התחום שלי /הענף שלי שונה, עבורי זה לא יעבוד".

אם גם אתה חושב כך, דע לך שאתה טועה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *