המרכז הישראלי לבניית אתרים ואפליקציות יוסף קאלימי

אסטרטגיה שיווקית 4/37

              למכור ללקוחות קיימים יותר מוצרים ושירותים   ממה שהם רוכשים היום.

ישנן  3 דרכים להגדיל הכנסות בעסק:

  1.                      לגייס לקוחות חדשים.
  2.                     למכור ללקוחות קיימים יותר מוצרים ושירותים ממה שהם רוכשים היום.
  3.                     למכור ללקוחות קיימים את מה שהם כבר רוכשים בתדירות גבוהה יותר.

ישנן בדו"ח הזה לא מעט אסטרטגיות שעוסקות בגיוס לקוחות חדשים, אבל "הכסף הגדול" נמצא אצל הלקוחות שכבר רוכשים ממך.

למעשה, הלקוחות שלך הם הנכס היקר ביותר שיש לך.

 

לקוחות שכבר רכשו ממך (בטח כאלו שרכשו יותר מפעם אחת) הביעו בך אמון.

להבעת האמון הזו משמעות רבה עבור החברה שלך,

שכן לקוח שנותן בך אמון יהיה מוכן לרכוש ממך מוצרים ושירותים נוספים לאלה שאתה כבר מוכר לו.

 

זה אולי נשמע לך מוזר, אבל יש הרבה מוצרים ושירותים שהלקוחות שלך רוכשים מאחרים ויהיו שמחים לרכוש ממך.

 מתי הפעם האחרונה בה עצרת לשאול את עצמך את השאלות הבאות:

  •            מה עוד אפשר למכור ללקוח?
  •           האם ישנם מוצרים משלימים למוצר שלך?
  •           האם ישנם מוצרים נוספים, שאינם דווקא קשורים למוצר שלך, שהלקוחות שלך רוכשים באופן קבוע?
  •           האם יש מוצרים או שירותים שהלקוחות שלך רוצים ואף אחד לא מספק להם?
  •          האם ישנם שירותים נוספים שאתה יכול להציע ללקוחות שלך?

   הנה דוגמה. 

מפעל המייצר פרופילי אלומיניום ליצרני חלונות יכול להציע ללקוחות מוצרים נוספים שבהם הם

משתמשים, למשל – סטנדים לאכסון חלונות מוכנים, סטנדים להובלה של חלונות אביזרים

שונים להתקנה של חלונות אלומיניום.

 

אפשר גם להציע ללקוחות שירותים נוספים, למשל – איש מקצוע שמגיע למפעל ועוזר ליצרן

לייעל תהליכים על מנת לחסוך בכסף (שים לב שבשירות כזה אתה כיצרן לא צריך אפילו לעשות

את העבודה – מישהו אחר עושה אותה).

  זכור – החלק הקשה ביותר בשיווק הוא ליצור את האמון של הלקוח בך. אתה משקיע הרבה

מאד משאבים בגיוס לקוח ובמכירה הראשונה ללקוח. אחרי שהלקוח כבר הביע בך אמון ורוכש ממך באופן קבוע,

זה פשוט מאד למכור לו מוצרים ושירותים נוספים !

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *