בלוג

 

 

מה הוא בלוג כיצד הוא קשור לעסק ואיך הוא יכול לשווק את העסק שלך ?

בלוג הוא אתר אישי המעודכן תדיר על ידי בעליו ומתפרסם ברשת והרשומות ( פוסטים ) מופיעים בצורה כרונולוגית הפוכה

בלוג מהווה למעשה כלי מדהים לשיווק העסק ליצור שיח עם העוקבים לפתח קהילה ועוד ועוד

הדגשים הינם על –  כתיבה אישית : העלאת רעיונות רשמים מטיולים חויות שעברנו מקום שבו פורקים את הרגשות

יצירת קהילה וקשרים : להגיב  פיתוח קשרים בעולם האון ליין וגם בעולם האוף ליין וקהילה עוקבת

יצירת כרטיס ביקור אישי :יצירת דמות אישי ממש קופי למציאות

ומה עוד ? באמצעות בלוג אפשר למעשה לעשות ראיונות עם מומחים תיעוד מחקר שעושים הנגשת מידע אקדמי ותוכן כלשהו בלי סוף וכאן הכתיבה היא יותר למען האחרים ( מתי אני רוצה לכתוב על מה לכתוב על מה לשתף ולמה )

על תקן של מורה כותבים פוסטים מענינים איכותיים ומעבירים את החומר במיוחד אם הוא

אקדמי

באמצעות כתיבת בלוג מקצועית הנותנת ערך רב ובעלת כמות רבה של קוראים שנחשב בתחומו אנו יוצרים למשה סוג של עסק : שיתופי פעולה עם קולגות בקשות להופעה בפני התקשורת תערוכות בקשות להרצאות הוצאות וגם הכנסות

מה אנו למדים מהבלוג ?

א' – תוכן מייצר מודעות : מה הראש שלי ? מה האג'נדה שלי ? מה הראש התשוקות והרצונות של הקוראים ?

ב' – תוכן מייצר קהילה : קהילה המשתוקקת לתוכן ולערך של הבלוג המתאספת תחת כנפי הבלוג והיא קהילה שמתפתחת מפרגנת קהילה שבאה ללמוד ולהסתקרן

ג' – לא לפחד להיות מבודל מהנישה : שיווק באמצעות תוכן ועוד תוכן להשתדל להיות ספציפי להציב גבול ולהיות מבודל בתחום מסוים ולכתוב לעומק לא לכתוב על יותר מדי נושאים

ד' – מאנונימי למוכר : להפוך מאנונימי למוכר בזמן קצר ואם יש לכם לדוגמא עסק ואתם רוצים לפרוץ קדימה זה מהווה מכפיל כוח זאת פלטפורמה שיש בה עוצמה ויחד עם זאת גם זולה

ה' – הרשת החברתית מעצימה : אפשר באמצעות הרשת לפרגן זהו סוג של במה שאפשר לעזור אחד לשני ולהרים את השני

ו' – בחירת הרשת המתאימה : זו יכולה להיות פלטפורמה טובה למי שלא מתאים לו לעמוד מול המצלמה למי שמובך מסירטוני וידיאו למי שלא ויז'ואלי ולא מתאים לו וידיאו לכן הוא יכול לפרסם את עצמו ולמצב את עצמו באמצעות סיפריות של תוכן

לאיזה מטרות עיקריות יכול לשמש הבלוג ?

  • שיווק
  • פיתוח אישי ומקצועי
  • בניית אוטוריטה
  • הכנסה כלכלית
  • קהילה תומכת
  • ועוד ועוד

מה בין החיים שלנו לבין הבלוג ?

  • יצירת קהילה תומכת ומערכת יחסים =פיתוח נטוורקינג והכרה של אנשים נוספים
  • אפשרות להכנסה נוספת
  • מתן ידע מקצועי ואמין = יש באינטרנט הרבה חומר רדוד חומר בחינם שלא שווה הרבה ערך ובאמצעות בלוג אפשר לתת תוכן וידע איכותי בעל ערך רב שיש בו להשפיע על חיי האחר
  • פלטפורמה זולה = היא הכי זולה ויש כל מיני סוגים כמו בלוגר או וויקס טווח המחירים הוא הנמוך ביותר
  • תמיד רלוונטי = הוא לא ארכיון ובטח שלא עיתון ואי אפשר לעשות זאת במיטב כמו למשל בפייסבוק כי התוכן והבסיס והפלטפורמה לא שייכת לכם אלא לפייסבוק והם יכולים לסגור בכל רגע נתון לכן עדיף לעשות בלוג אישי
  • התפתחות אישית = סוג של פלטפורמה להתפתחות אישית

זה המקום לציין כי הבלוג הוא אחד המרחבים היחודיים במרחב האינטרנט  המאפשר כתיבה אישית וגם מפגש בין אישי תוך שמירת התכנים בצורת ארכיון  ובנוסף הבלוג משמש כסוג של הכרה כבעלת אישיות וכבעלת עסק

 

מה הקשר בין הבלוג לעסק ?

צריך קודם כל לייצר תוכן  שמביא ערך שמדרבן שמביא שמחה שאינו קר או מרוחק אלא שיהיה חם ואיכותי ששם אותי בחזית ששם אותי בפרונט ומזהה אותי כבעל העסק כמו שמארק צוקרברג מזוהה עם פייסבוק

בלוג אפשר לפרסם גם בפייסבוק באינסטגרם בפינטרסט וגם בגוגל +

הבלוג גם מאפשר לרתק אנשים לענות על בעיותיהם להציע להם הצעות שונות ולהפוך אותם ללקוחות בלי להשקיע שקל כמו שצריך להשקיע בכל מקום אחר

המפתח הינו…סבלנות  ! עוד תגובה עוד פרגון עוד פוסטים אנו מייצרים ערך וסוללים את הדרך לליבו וכיסו של הגולש וערך כידוע מייצר קהל

 

המוטיבציה לפתוח בלוג

1 – להעביר מסר בתחומך :להעביר את המסרים והתשוקות שלך ומה שלא מענין אותי לא ארשום ואם  יש תוכן נדיב הקהל יבוא וירכוש ממני בסופו של דבר

2 – ליחצן את המוצרים / שירותים שלנו : פתיחת בלוג כמובן שמאפשרת לקדם את המוצרים והשירותים שלנו וכל עוד לא טוחנים לאנשים במוח ולא דוחפים להם בכוח הם יבואו מרצונם החופשי

3 – להפיץ ידע בתחום שלך : אם אני רוצה לתת הרצאות סדנאות ועל הדרך להפוך לאוטוריטה אני צריך להוכיח שאני מומחה

4 – חומר למחשבה : הבלוג נותן חומר למחשבה בין הפגישות ותוך כדי לתת להם לינקים ותוכן לקריאה ובאמצעותם שומרים על הקשר עם הלקוחות

5 – לגרום לשיח בקהילות שלכם : ליצור שיח עם הגולשים ודו שיח בין האחרים וגם אפשר להניע את הגלגלים של העסק

6 – אינטליגנציה רגשית : סוג של חדר וירטואלי להיות רק עם עצמי

 

איך עסק יכול להשתמש בבלוג ?

  • חלק מהאתר – אין צורך לפתוח נכס דיגיטאלי נוסף אלא שיהיה חלק מהאתר
  • בלוג עם רכיבים של אתר – מי שאין לו אתר יכול לעשות בבלוג כלשהו רכיב של צור קשר או רכיבים של דמויי אתר שבהם אפשר להגיב להודות לפרגן ועוד
  • חשיבות התוכן – ברגע שהעסק משתמש בבלוג עליו לדעת שהתוכן הוא הפנים שלו שלא לכתוב רק כי צריך לכתוב אלא כי באים לתת ערך לשים סירטונים כותבים בשביל לבנות קהילה
  • חשיבות התפוצה – אל תחכו שגוגל יקדם את הבלוג שלכם תפיצו אות בעצמכם

 

 

בשביל מה צריך אתר, יש לי פייסבוק!

6 סיבות טובות למה עדיין חשוב שיהיה לעסק שלכם אתר אינטרנט רשמי

 

יום חמישי, 19 במאי 2016

 

אז יש לכם עמוד עסקי בפייסבוק, אתם מעלים תמונות לאינסטגרם ויש כבר אלפי צפיות בערוץ היוטיוב שלכם. אין ספק, אתם חיית מדיה חברתית. אבל האם זה בא על חשבון אתר אינטרנט מסודר? האם בעידן הסושיאל עסקים קטנים ובינוניים – או אפילו גדולים – יכולים להסתפק בנוכחות ברשתות החבריות בלבד?

אם תשאלו את פייסבוק וגוגל – הם יגידו לכם שכן. ענקיות האינטרנט עושות כל שביכולתן כדי לייתר את אתרי האינטרנט, ולהפוך למעשה להיות האינטרנט בעצמן. פייסבוק משקיעה הון בפיתוח כלים לעסקים שיאפשרו להם למכור מוצרים ושירותים בתוך הפלטפורמה, לנהל אירועים ולתפעל למעשה את כל שירות הלקוחות שלהם בתוך הרשת החברתית. גוגל עושה מאמצים לאפשר לגולש לבצע פעולות בתוך תוצאות החיפוש בלי להקליק על האתרים עצמם.

למהלכים הללו מטרה ברורה: להשאיר את הגולשים בתוך הפלטפורמות ולתת להם כמה שפחות סיבות לצאת לאתרים חיצוניים. לעסקים מצידם יש גם סיבות טובות משל עצמם לוותר על הקמת אתרים, בעיקר בשל הזמן והמשאבים שצריך להשקיע כדי להקים אתר אינטרנט טוב ומושקע מבחינה עיצובית ותפעולית.

על אף כל זאת, רוב מומחי הדיגיטל עדיין ממליצים לעסקים ולמותגים לשמור על האתרים שלהם בחיים ולא להיסחף בחגיגת הסושיאל. להיות גם ברשתות החברתיות, אבל גם לשמור על הפלטפורמה הפרטית שבבעלותם. למה? הנה 6 סיבות טובות.

 

  1. כי הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות שייך להן, ואתר הוא שלכם.

זכרו כי הפרופיל או הדף שלכם בפייסבוק, אינסטגרם וכו' שייכים לבעליהם. המשמעות: מידת השליטה שלכם בפלטפורמה מינימלית ומוגבלת לתקנון, לתנאי השימוש ולרצונות וגחמות שיכולות להתחלף במהירות. כולנו זוכרים מה קרה לעמוד הפייסבוק הפופולרי "סטטוסים מצייצים" שבעליו פעל בניגוד לחוקי הפלטפורמה ופייסבוק סגרו אותו בלי שום סנטימנטים. באתר שלכם אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים (במגבלות החוק) ולערוך שינויים כאוות נפשכם

  1. כי האתר שלכם נראה בדיוק כמו שאתם רוצים.

גם בלי לסגור אתכם, מחר יכולה פייסבוק להחליט שהיא משנה את עיצוב הדפים ולא תהיה לכם שום שליטה על זה. גם כעת היכולת לעצב ולמתג את פלטפורמות המדיה החברתית מוגבלת ביותר – הפיד הוא דמוקרטי וכולם נראים בו פחות או יותר אותו הדבר. באתר האינטרנט שלכם אתם יכולים לשמור על שפת המותג ויוקרתו, ולהיראות בדיוק כמו שאתם רוצים.

 

 

 

  1. כי במדיה החברתית הדאטה לא שלכם.

רוצים לעקוב אחר הגולשים שמבקרים אצלכם ולסמן אותם, על מנת להציע להם הצעות ייחודיות? קוראים לזה "רימרקטינג", וזה משהו שאתם יכולים לעשות בצורה אופטימלית רק באתר שלכם. בנוסף, ברשתות החברתיות היכולת שלכם לקבל אנליטיקות מדויקות לגבי תנועת הגולשים כפופה למה שמציעה כל רשת, בעוד סוג המידע שנאסף באתר שלכם נתון להחלטתכם. בפייסבוק, באינסטגרם ובכל היתר אתם אפילו לא יכולים לקבל רשימה של העוקבים שלכם – זהו מידע שנשמר בפלטפורמה ונותר חסוי עבורכם. גם גיוס נרשמים לקבלת ניוזלטר הוא נושא בעייתי מאוד ברשתות החברתיות: פייסבוק השיקו לאחרונה טופס לידים פנימי אבל טרם הוכח באופן חד משמעי שהשיטה עובדת ומספקת לידים איכותיים מספיק.

 

________________________________________________

 

" זכרו כי הפרופיל או הדף שלכם בפייסבוק, אינסטגרם וכו' שייכים לבעליהם. המשמעות: מידת השליטה שלכם בפלטפורמה מינימלית ומוגבלת לתקנון, לתנאי השימוש ולרצונות וגחמות שיכולות להתחלף במהירות. "

________________________________________________

 

 

  1. כי באתר יש לכם יותר סיכוי למכור.

אמנם יש דבר כזה "חנות פייסבוק" אבל עדיין מרבית הגולשים לא נוהגים לרכוש שם מוצרים, ורוב מכריע של הרכישות באינטרנט נעשות באתרים. אם יש לכם מוצרים או שירותים שאתם רוצים למכור אונליין, באתר האינטרנט שלכם תוכלו להקים חנות מסודרת ומותאמת אישית לרצונותיכם – ולהפנות אליה תנועת גולשים מכל הפלטפורמות (גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וכו'). שם תוכלו לשלב איזה פיצ'רים שתרצו ולא תהיו מוגבלים למה שחנות פייסבוק מציעה. כך לדוגמה, אם אתם בעלי מסעדה ואתם רוצים להכניס פיצ'ר של הזמנת שולחן או משלוחים – תוכלו כיום לעשות זאת רק באתר (בפייסבוק עדיין אין אפשרות כזאת).

 

  1. כי ימצאו אתכם יותר בקלות בגוגל.

גם בעולם האינטרנט יש פוליטיקות ושיקולים עסקיים: היות שגוגל ופייסבוק הן ענקיות אינטרנט מתחרות, אין להן אינטרס לספק תנועת גולשים זו לזו. לפיכך, הסיכוי שאתר האינטרנט שלכם יצוף גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל גדול יותר מהסיכוי של עמוד הפייסבוק, חשבון הטוויטר או האינסטגרם. רק סיבה זו לבדה מספיקה על מנת להצדיק הקמה ותחזוק של אתר אינטרנט פעיל ובו תנועת גולשים משמעותית (ללא גולשים האתר לא יצוף בגוגל ממילא). בנוסף, לא ניתן לעשות אופטימיזציה באופן אקטיבי (SEO) על תכנים ברשתות החברתיות כדי לשפר את מעמדן בגוגל, כמו שנהוג לעשות עם תכנים באתר האינטרנט.

 

  1. כי זה נראה לא טוב.

כולנו חיים בעולם של תדמיות, וכך גם הלקוחות שלכם: גולש שיחפש אתכם בגוגל ולא ימצא אתר אינטרנט רשמי אלא רק חשבונות פייסבוק ואינסטגרם – עלול לקחת אתכם פחות ברצינות ולהניח שהעסק שלכם לא מספיק גדול או רווחי בשביל להשקיע באתר מכובד – במיוחד אם למתחרים שלכם יש כזה. זהו שיקול שאסור לזלזל בו

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *