הקמת אתר אינטרנט – בנייה ועיצוב אתרים

לאחר שהגעתם למסקנה שאתם זקוקים לאתר אינטרנט , יש להחליט מספר החלטות לפני שלב התחלת הקמת האתר.

החלטות אלה הן גורליות להמשך תפקודו של האתר.

1 – רכישת דומיין

דומיין האתר מתבטא בכתובת האתר ז"א באיזה מקום הוא נמצא לדוגמא :www.name.com

רצוי לבחור שם שהוא שם התואם את שם החברה. את הרכישה ניתן לבצע ישירות ב: "האיגוד הישראלי לאינטרנט"או דרך ספק השירות. חשוב שהרכישה תעשה ע"י החברה ותירשם על שם החברה ולא ע"י ספק השירות . לאחר אין סוף תקדימים של רכישת שמות לשם מסחרי וסחטנות בהם כיום בתי המשפט נוטים להכריע לטובת החברה ששם הדומיין תואם לשם החברה. לאחר מילוי טופס קצר ותשלום עבור השם הפרטים עוברים לאישור איגוד האינטרנט העולמי.

תמיד מומלץ לרכוש דומיינים עתידיים לפעילות של החברה בסיומות ישראליות או בינלאומיות ובכפוף לסוג פעילות החברה.

2 – החלטה על התוכן באתר

ההחלטה על התוכן באתר היא הבסיס לפעילות האתר. חשוב לזכור שאתר אינטרנט יכול להוות מקום ליצירת דו – שיח בין החברה ללקוחותיה ומציאת הערך המוסף של האתר שלכם לעומת האתרים של המתחרים שלכם מהווה בסיס חשוב לתחילת פיתוח האתר .

3 – הבסיס הטכנולוגי של האתר

לאחר שהחלטתם על תוכן האתר ואיפינתם את האתר בתרשים זרימה, יש להחליט על הבסיס הטכנולוגי של האתר (תשתית האתר). חלק זה נוטה לחלוקה ראשונית של 3 קטגוריות :

אתר סטאטי:אתר שבו התוכן קבוע ולא ניתן לשינוי ע"י מנגנון ניהול חיצוני הנמצא בידי הלקוח

אתר דנאמי : אתר שקיימת בו מערכת ניהול תוכן בידי הלקוח (הלקוח יכול על ידי תוכנה פשוטה לעדכן את התוכן לגרוע קטגוריות בכל רגע נתון ועוד)

אתר  משולב: אתר המשלב בין החלק הראשון והשני אתר שחלקים בו הם דינאמיים

4 – בחירת הספק להקמת האתר

בבחירת הספק חשוב לזכור:

אתר האינטרנט יכול להוות את הקשר של החברה לעולם הגדול לכן חשוב פיתוח זהות העיסקית של החברה וביטויה באתר.

יש להציץ בתיק העבודות של הספק ולהיכנס לאתרים תחתיו ולבחון את תגובת האתרים וכו. מומלץ לבצע זאת ממחשבכם ולא ממחשבו של הספק כל זאת על מנת למנוע מצב שבו חלק מתוכן האתרים כבר קיים על המחשב של הספק ולכן עליית האתר וזמני התגובה שלו לא משקפים את המציאות

תחום בניית האתרים ועיצובם פרוץ מאוד , לכן קיימים בשוק פערי מחירים גדולים בין החברות השונות . ניתן לסווג את רמת החברה על פי הלקוחות שלה ובהתאם לדרג את המחיר לכל החבילה

5 -כתיבת תוכן האתר ובחירת חומרי הגלם הגראפים לאתר

בכתיבת תוכן האתר חשוב לזכור שהרגלי הקריאה באינטרנט הם שונים מהרגלי הקריאה מחוצה לו ולכן כתיבת התוכן צריכה להיות קצרה ומדויקת ומומלץ להיעזר בקפיריטינג לחלק הזה .

העיצוב הגראפי של האתר צריך להוות חלק בבניית התדמית של החברה וחיזוק הניווט באתר מבחינת הנדסת האנוש צריך להוות נגיש וברור לקהל היעד ומגרה לא פחות להמשך שיטוט באתר.

6 – בחירת הספק בו יאוחסן האתר

בישראל  קיימות אין סוף חברות לאיחסון אתרים . בבחירת חברת האיחסון חשוב לשתף את הספק שנבחר לבניית האתר וכן לתת את הדעת לתשתית הטכנולוגית לבניית האתר

מומלץ לקבל המלצות על החברה בה אתם שוקלים  לאחסן את האתר , אתר שלא עולה בגלל בעיות טכניות מהווה פגיעה חמורה בתדמית העסק |חברה וסביר להניח שלא יחזרו אליו.

7 – העלאת האתר והכנסת מילות מפתח בקוד האתר

כאשר אושר באופן סופי עיצוב האתר עלידי הלקוח וכן בדקתם שהאתר עובד בקצב הרצוי ועל פי האיפיון הראשוני שקבעתם מראש , חשוב להגדיר את מילות המפתח לחיפוש האתר וכן תיאור של שורה אחת לאתר . נתונים אלו אמורים להיכנס לקוד של האתר על מנת להקל גישה עתידית למנועי החיפוש לאתרכם ומציאתו.

8 – פירסום האתר

לאחר שהאתר עלה לאויר חשוב שכולם גם ידעו עליו

האנשים הקרובים: ידעו את כל האנשים הקרובים אליכם על האתר החדש במייל ונסו ליצור מייל שרשרת בנושא האתר החדש, קופון באתר , לרגל השקת האתר ,וכולי.

מנועי החיפוש : מרבית הפורטלים המרכזיים בארץ הרישום שלהם הוא ללא תשלום וניתן לקדם את אתרכם בתוצאות חיפוש האתר ע"י תשלום . בכל פורטל קיים בדרך כלל כפתור "הוסף אתר" ושם מגיעים לעמוד ובו טופס להוספת האתר , הכנסת מילות המפתח (מומלץ לא יותר מ10 מילות מפתח) וכן הכנסה לקטגוריה . הפורטלים המובילים הם walla nana tapuz ynet msn ועוד. ברור שאם פניו של האתר הוא לכל העולם יש לאנדקס אותו במנועי החיפוש העולמיים . שלב זה מייגע ודורש עבודה וסבלנות רבה .

פירסום בפורומים : נסו למצוא פורומים העוסקים בנושא שלכם .בדרך כלל הגולשים אוהבים לדעת על אתר חדש העוסק בנושא רלוונטי אך הודעות מסוג זה יורדות מהר מאוד ע"י מנהלי הפורטלים לכן נסו לשדר זאת בעדינות ובעקיפין.

יחסי ציבור : יחסי ציבור לאתר מהוים כלי חשוב ביותר לקידומו הן בפניה לכתבים ברשת והן בפניה לפורטלים שעוסקים בנושא של אתרכם .  החשיבות של יחסי הציבור לאתרכם בכתבות ברשת בעלת ערך רב בהשוואה לכתבות מחוץ לרשת .

פירסום באינטרנט : ניתן לפרסם את האתר במספר דרכים וקיימות חברות שזו היא ההתמחות שלהן לדוגמא רכישת מדיה דיקום במנועי החיפוש באנרים תשלום ע"פ הקלקות ועוד.

9 – תחזוקת האתר

חשוב לתחזק את האתר באופן שוטף ולעדכנו במידה ופעולה זו קשה ודורשת זמן ומשאבים מומלץ שלא להכניס תאריכים לידי כתבות עידכונים וכו.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *