חנות וירטואלית

חנות וירטואלית – הטכנולוגיה מקוונת אליך…..

האם שמעתם על חנות בלא צורך של חנות ?בודאי כבר שמעתם "שהכסף לא גדל על העצים" והיום יותר נכון להגיד: כסף בלחיצת כפתור ! כן רבותי היום יותר מתמיד פלאי הטכנולוגיה נגישים יותר מתמיד ומאפשרים עשיית כסף בלחיצת כפתור ניהול כל החנות המחזיקה מלאי בלא צורך במיקום פיזי ממש חיסכון ניכר בעלויות המקום כגון שכירות ארנונה חשמל וכד' ומעל הכל – נוחות מירבית – בעלי עסקים חברות ארגונים כבר זיהו מזמן את הטרנד: רשתות המזון בתי אופנה תכשיטים מוצרי חשמל אלקטרוניקה ובעצם מה לא? חנות מקוונת או אם תרצו חנות וירטואלית היום יותר קל מאי פעם הכל הכל משלב האיפיון ועד הלקוח הסופי בלחיצת כפתור ובצורה מאובטחת ביותר
חנות מקוונת גם נקראת לעיתים קרובות בשמות נוספים כגון אתר מכירות חנות וירטואלית אתר מסחר אלקטרוני אתר ecommerce או אתר מסחר וירטואלי איך שלא נקרא לזה זוהי למעשה חנות לכל דבר וענין שלה יתרונות רבים וחסרונות מעטים ( לטעמי ) חנות באינטרנט מציגה מוצרים רבים ככל שיש בעולם האמיתי ומאפשרת רכישה רק שהיא יושבת על שרתים ולא חנות פיזית ממש.

חנות מקוונת כפי שהבנתם היא חנות היושבת באינטרנט ויש לה מאפיינים כמו של חנות רגילה קטגוריות של מוצרים רבים שניתן לבחור מביניהם וישנה אפשרות להוסיף לסל הקניות אפשרות לקבל הנחה ( למשל על ידי קופונים או מבצעים שונים נניח ) וכמובן אפשרות הזמנה ולמשלוח עד הבית


אז מה בדיוק יש לנו כאן? למה צריכים את זה? ומה יצא לנו מכאן בכלל ?
אז אם נעיף את מבטינו לחו"ל שם הרשת גועשת ועובדת במלא הקיטור וקניונים ענקיים כגון אי ביי אמזון אטסי ועוד משמשים כזירות מסחר וחנויות ענק אפילו בלא הצורך באחזקת מלאי ועובדות בהיקפים שאיש לא חלם עליהם המחזורים וההכנסות גדלים משנה לשנה ומביאות כסף רב למי שבקיא ברזי המסחר שם
אנחנו הישראלים יכולים ללמוד מהאמריקאים על כל החגיגה ברשת על כל נושא המסחר המקוון ועל התקדמותם הטכנולוגית ולהודות להם על כך ובמיוחד בימים של סוף נובמבר יכולים אנו להצטרף ולקחת חלק בפסטיבל הקניות ולהזמין ברשת מגוון מוצרים בהנחות אטרקטיביות
על פי מחקר שנערך על ידי חברת ipsos שאותו חשפה פאי פאל כ 73% מהגולשים באינטרנט מגיל 18 בישראל קנו ברשת בשנה האחרונה 79% מתוך סך הקונים הישראליים ברשת קנו באתרים בינלאומיים בשנה האחרונה נתון המציב את ישראל כאחת משלוש המדינות המובילות בשיעור הצרכנים הקונים באתרים בינלאומיים אחרי אירלנד ואוסטרליה
השיא הוא כמובן בסוף נובמבר עקב ימי הבלאק פרידיי והסיבר מאנדיי שירכזו סביבם קניה מוגברת המודעות לחגיגות ולקניות של חודש זה עלתה מאוד בשנים האחרונות גם בקרב הצרכנים הישראלים בשנת 2014 נרשם זינוק של 126% בהיקף הרכישות של הישראלים שקנו 63% מוצרים בכל שניה בסכום ממוצע של 650 ש' הטרנדים החמים של השנה קרי 2015 מגיעים מעולמות הטכנולוגיה בדגש על הסמארטפונים כדוגמת גלאקסי S6 + EDGE אייפון 6 וגם oneplus toe כשיאני המכירות וגם אפשר להוסיף שעונים חכמים של אפל ואדרואיד
לצד חנויות המסחר בחו"ל כדוגמת אלו שנמנו לעיל אתרים רבים בארץ מנסים למנוע את זליגת הצרכנים לאתרים בחו"ל למשל אתר וואלה שופס מציע אלפי מוצרים ללא מעמ וכן מוצרים ב 30% הנחה חברת סיטון למוצרי צריכה מציעה מגוון רחב של מוצרי מזון וקהל הלקוחות רוכש מזון ומוצרי צריכה בהיקפים גדולים – נכון לחודשי נוב' דצמ' 2015
מה הם היתרונות והחסרונות של חנות מקוונת?
בגדול חנות מקוונת נועדה לענות על החסרונות של חנות רגילה ראשית היא זולה בהרבה להקמה וזולה לתחזוקה אין צורך להחזיק מלאים ואין צורך לשלם לאנשי מכירות ובטח ובטח שאין צורך לשלם עבור שכירות ארנונה ועוד ועוד שנית באמצעות פרסום אפקטיבי ניתן להגיע לקהל לקוחות רחב מאוד כמעט מכל רחבי הארץ שלישית החנות זמינה 24 שע' ביממה 7 ימים בשבוע ומאפשרת רכישה בכל שעות היום בסופי שבוע ובחגים כמו כן באמצעות רכישה מקוונת חוסכים הגולשים בעלויות היות ואין להם צורך בהגעה פיסית למקום ולשלם על נסיעה וחניה כדי לקחת את המוצר מפני שהוא נשלח אליהם הביתה
החיסרון העיקרי לטעמי הוא בחוסר האמון של הקונים הממוצעים ביחס לקניה באינטרנט : אם זה עקב הכנסת פרטי האשראי הזמנה לא מתאימה / לא תקינה או אי קבלת ההזמנה בכלל אבל כפי שנאמר לעיל עם הזמן הקונים נהיו יותר "טכנולוגיים" ופחות סקפטיים ודבר זה מתבטא בעליה של הקניות מחנויות מקוונות משנה לשנה
אם נסכם עד כאן הקמת חנות מקוונת ( או וירטואלית …) עולה הרבה פחות ומקבלת יותר חשיפה
דגשים הכרחיים בחנויות מקוונות
⦁ ניהול מוצרים – יכולת ניהול קלה של מוצרים בקטגוריות ותת קטגוריות
⦁ חיפוש מתקדם – בחניות גדולות במיוחד חובה פונקציה זו כי אז האתר יודע לשלוף מוצרים תוך התאמת שורת החיפוש לשם המוצר תאורו או המפרט שלו
⦁ ניהול כרטיסי הלקוח – ( זמין לבעלי החנות בלבד) זהו מודול פנימי במערכת הניהול המאפשר ניהול כרטיסי הלקוחות השונים אם זה פרטי הלקוח רכישות אחרונות שביצע שיקלול סכום הרכישות ועוד
⦁ סל הקניות – זוהי למעשה עגלה וירטואלית באתר שמציגה את רשימת המוצרים אותם רוצה הרוכש לקנות כמויות מחיר משוקלל סופי ועוד
⦁ ניהול מלאים – פונקציה פנימית במערכת הניהול המאפשרת קביעת המלאי של כל מוצר ומוצר
⦁ ניהול קופונים – זהו מודול מומלץ שאיננו קיים בחניות סטנדרטיות בדרך כלל ופה מדובר ביכולת הכנסה של קוד קופון בעמודת עגלת הקניות וקבלת הנחה במחיר הסופי
⦁ סליקה – פונקציה הכרחית בכל חנות וחנות ( במקום רכישה טלפונית ) שבה אפשר לשלם עבור המוצר מעמודת עגלת הקניות ניתן לעבור הלאה לעמ' הסליקה ושם לבצע את הרכישה בצורה מקוונת ומאובטחת על ידי הכנסת פרטי הרוכש מבחינה טכנית מימוש עמ' הסליקה יכול להתבצע או באמצעות כרטיסי אשראי או באמצעות פאי פאל ( ישנם כמה דרכי סליקה אך לא נפרט אותם כאן ) חנות מקוונת ללא סליקה איננה חנות ! ! !
⦁ נהיול סטטוס הרכישה – מודול פנימי במערכת הניהול המציג את מצב הרכישה בכל רגע נתון למשל הוזמן ויצא הוזמן ולא יצא עדיין הוזמן ואין במלאי
⦁ ניהול סוגי המשלוח – קביעה של סוג המשלוח האפשריים לבחירה עצמית והעלות של כל משלוח למשל : דואר רשום x ש' : איסוף עצמי ללא עלות: שליח עד הבית y ש' וכן הלאה
⦁ הנחות אוטומטיות – אפשרות לתת לרוכשים הנחה אוטומטית כגון הנחה על רכישה בגין כמות הנחה מעל רכישה בסכום מסוים וכו'
⦁ דו"ח תקופתי- דוח תקופתי המופק עבור בעל החנות המשקף בכל פרק זמן נתון את כמות הרכישות באתר ואת ההכנסות מהרכישות הללו
בניית חנות מקוונת עם חווית משתמש
מעל הכל חובה עמודי המוצרים שיהיו מפורטים בצורה נוחה ותיאור מפורט לכל מוצר ומוצר הרכישה כמו בעולם האמיתי איננה רק אמצעי להשגת המוצר הסופי אלא תהליך רכישה חוויתי ככל שהתהליך חוויתי יותר ונעים יותר כך נחזור ונרכוש מוצרים נוספים באותו המקום לכן בהגיענו לתכנן בניית חנות מקוונת חדשה צריך לחשוב היטב כיצד לשפר את חוית הגלישה של הגולש
להלן מס' רעיונות והמלצות – עיצוב האתר בהתאמה אישית ולא להשתמש בתבניות או בעיצוב כללי מדי חלוקה ברורה לקטגוריות ולתת קטגוריות תצוגת מוצר ברורה שיתוף המוצר ברשתות חברתיות הדפסת עמודי ההסבר על כל המוצרים באתר מוצרים מומלצים הצעות רכישה שונות מועדון לקוחות סטטיסטיקות ביקורת גולשים בחירת שיטת משלוח רצויה לרוכש וכמובן דך תודה ובו פרטי הרכישה
למי זה מיועד ? למי זה מתאים ? כמעט לכל אחד…
חנות וירטואלית מתאימה הן לשכירים והן לעצמאיים המעונינים כמשרה חלקית / מלאה מתאימה למי שחפץ בהכנסה נוספת וגם לבעלי חנויות פיזיות שרוצים להגדיל חשיפה לפרוץ לאזורים חדשים ולקהלים נוספים ובעצם לכל מי שיזם בנפשו
למה איתנו ? מה נותן המרכז הישראלי ?
כחלק משירותנו וכבסיס לחזוננו אנו מייחלים להצלחתו ופועלים לקדם את בעל העסק ואת החנות אותה הוא מפעיל מעניקים לו ליווי ותמיכה לאורך כל הדרך שליטה יעילה ואפקטיבית באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים ואפשרות לפיצ'רים רבים
המרכז הישראלי שם דגש על פלטפורמה חכמה חדשנית גמישה וידידותית מתן תמיכה והדרכה לשליטה מלאה על החנות ושאיפה להצלחת החנות מבין כל החנויות הצצות ברשת שירות ויחס אישי צמוד לאורך כל היום ולאורך כל השנה מתן מענה לכל צורך אשר יכול להתעורר אצל בעל החנות המקוונת
המרכז הישראלי מיסודו ובבעלותו של יוסף קאלימי מאפשר בנוסף מבחר כל קידום מכירות מתקדמים : קופונים חכמים חבילות בהנחות מיוחדות מוצרים נלווים המוצגים בצורה אקטיבית מערכת קשרי לקוחות מלאה התראות על מלאי ושינוי מחיר כרטיס לקוח לכל סטטוס של הזמנה ועוד ועוד
לסיכום
בניית חנות וירטואלית באינטרנט יכולה להוזיל עלויות ולהגדיל את קהל הרוכשים. עם זאת, בטרם הקמת חנות וירטואלית eCommerce חדשה יש להקדיש מחשבה לתכנון האתר וזאת על מנת להגדיל את אמון הגולשים ברכישה, להפוך את חווית הרכישה לנעימה ומהנה יותר, ולאפשר ניהול ומעקב נוחים יותר עבור מוצרים, לקוחות, מלאים ומשלוחים. אתר שנבנה לאחר שהושקעה בו מחשבה ימשוך אליו גולשים חדשים, יחזיר אליו רוכשים מהעבר לרכישות נוספות וינוהל בצורה נוחה וקלה יותר על ידי בעליו.
אז למה אתם מחכים ? התקשרו עכשיו : 035073526 או 0544304613
בהצלחה !

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *