מבוא לשיווק באינטרנט

שלושת המרכיבים של השיווק באינטרנט הם 1 – רכישה 2 – המרה  3 – שמירה

רכישה = אני מביא טראפיק לאתר שלי או דף עסקי מיני סייט כלשהו או במילים אחרות איך אני מגייס תנועה למיקום כלשהו שלי ברשת

המרה = איך אני גורם לאותם אנשים / מבקרים / גולשים להירשם או איך אני ממיר גולשים ללקוחות פוטנציאלים .כדאי מאוד ללמוד ולשפר על ההמרה מפני שהוא נותן לנו ROI – זהו היחס בין הגולשים האקראיים לבין אלה שנרשמו,  או אלה שעשו פעולה.

שמירה= איך אני שומר על מערכת יחסים לאלה שעשו המרה והשאירו פרטים . רצוי מאוד לשמור ולטפח אותם לגרום להם להכיר אותנו יותר לעומק לתת להם ערך לגרום להם לקנות  מאיתנו ולהמליץ עלינו בפני אחרים .

אלה הם היסודות בקצרה לשיווק באינטרנט והשיעור הנוכחי יעסוק בתכונות המיוחדות של שיווק בדואר אלקטרוני וכיצד הוא משתלב במימדי הרכישה ההמרה והשמירה של השיווק באינטרנט

מדוע שיווק בדואר אלקטרוני ?

1 – המסרים שלכם בחברה טובה : היכן האנשים קוראים מיילים ? בתיבת האינבוקס שלהם אם זה בעבודה ,או אף בבית . הם נמצאים במקום טוב עם המיילים מהעבודה מהחברים ,והקוראים מקדישים תשומת לב רבה יותר למיילים ביחס לערוצי תקשורת שונים .

2 – אתם שולטים בתזמון : אנחנו שולטים לחלוטין בתזמון  – אנחנו קובעים מתי ישלח הניוזלטר וזה יכול להיות המועד ובשעה קבועה ,וזה יכול להיות בהשקה של אירוע מסוים ,בהשקה של מוצר חדש לשוק ובעולם העסקים התזמון חשוב מאוד.

3 – אפקט מצטבר של רשימת התפוצה : באתרי אינטרנט התנועה היא אקראית הם נכנסים וישר קופצים החוצה, אבל ברשימת התפוצה אחוזי הפתיחה גבוהים ובדרך כלל קוראים בעיון , ומי שבונה ויוצר רשימת תפוצה גדולה ואיכותית בונה לו למעשה נכס חשוב וזה הנכס חשוב ביותר בכל עסק .

4 – תמונה מיידית : השיווק בדואר אלקטרוני נותן לנו תמונה ברורה ומיידית של מה עובד ומה לא עובד . בשיווק מה נותן לנו תוצאות ומה לא  יש להסיר או לשנות .

5 – אפשרויות פילוח : כאשר אנו שולחים מסר אפשר לראות מי פתח ומי לא פתח מי קרא או מי לא קרא , ובמערכת דיוור אלקטרונית מאפשרת לנו אפשרויות פילוח רבות ונוספות כמו למשל המשך דיוור ומכירה לאלה שהתענינו .

6 – סביבת תיבת הדואר הנכנס מאפשרת בניית מערכת יחסים ואמון .

7 – אקטיביות במקום פאסיביות .

8 – מסרים איכותיים מהווים שירות מבוא מעולה ויש להם אפקט מצטבר .

כיצד משתלב הדואר האלקטרוני במערך השיווק ?
למשל בשלב הרכישה  : כאשר אנשים רוכשים אזי יש סיכוי שהם יפנו את המסרים לחברים שלהם , בזכות העובדה שאנו שולחים ניוזלטר פעם בחודש לדוגמא  ,אזי אנו בונים מיתוג על ידי תוכן איכותי תוכן בעל ערך אז הנמענים ממליצים על כך בפני האחרים והאחרים זוכרים אותנו .

שיווק בדוא"ל משפיע על ההמרה – אם גולש השאיר פרטים שלו  הוא בשלב זה רק מתענין עדיין לא רכש מאיתנו מוצרים אנו יכולים לשלוח לו מסרים אשר יעזרו  וילוו אותו במחזור הקניה שלו  . המסרים האלה בנחישות ובעדינות ישכנעו אותו לרכוש כל מוצר / שירות מבלי שבעל העסק ינקוף אצבע

כאשר גולשים מקבלים תוכן איכותי בעל ערך הם צמאים יותר הם מחויבים יותר למותג / שירות / מוצר .

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *