תוסף למערכת דיוור

ישנה אופציה לבנות רשימת תפוצה ישירות באתר וגם לשלוח מיילים אוטומטיים .

ישנם 3 סוגי מיילים :

1. מייל שנשלח באופן אוטומטי עם הכתבות החדשות שפורסמו, לכל מי שנרשם לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים

2. מייל אוטומטי שנשלח לכל מי שביקש לקבל ספר חינם במייל

3. מייל עם מידע על מבצעים חדשים.

יתרונות :

  • עד 2000 מנויים
  • חינמי
  • מספר בלתי מוגבל של רשימות תפוצה
  • ניוזלטרים רגילים ואוטומטיים
  • תזמון ניוזלטרים ליום ושעה אוטומטיים
  • סטטיסטיקות בסיסיות
  • אפשרויות פנאל ניהול מורחבות
  • רספונסיביות מלאה למובייל
  • עידכונים שוטפים ותמיכה מלאה

מבוא למסחר אלקטרוני

למסחר אלקטרוני ישנם יתרונות רבים, אולם העיקרי שבהם הוא שכל אחד יכול לעסוק בזה. אפילו אם אתם מחפשים הכנסה צדדית, אתם יכולים לנהל עסק מכירות קטן מהבית ולשווק מוצרי מעשי ידיכם באינטרנט. באותה הצלחה, אם יש לכם חנות פיסית בעולם האמיתי – מדוע להסתפק בלקוחות תושבי האזור שלכם, כשמאות ואלפי לקוחות פוטנציאליים חדשים מחכים לכם ברשת? כפי שמיד נראה, עלויות ההקמה של עסק מקוון אינן גבוהות, ורף הכניסה נמוך. מסחר אלקטרוני נגיש לכל אחד. אז בואו נראה למה אתם זקוקים כדי להקים את העסק החדש שלכם ברשת.

מהו מסחר אלקטרוני? הנה ההגדרה מתוך מילון המונחים שלנו: "כינוי לסחר בשירותים ומוצרים באמצעות רשת האינטרנט".

לכן, כל פעולה שכוללת מתן תמורה כלשהי והעברת כספים מיד ליד ברשת האינטרנט, יכולה להיחשב כסחר אלקטרוני. כעיקרון, נחלק כאן סחר אלקטרוני לשני סוגים עיקריים, לפי סוג הסחורה הנמכרת: מוצרים פיסיים, ומוצרים ווירטואליים ושירותים הנמכרים דרך הרשת. ונבדוק מה נדרש מאיתנו, הסוחרים, לכל סוג של מכירת סחורה, וכמו כן מה דרוש מאיתנו בשני המקרים.

מוצרים פיסיים

במוצרים פיסיים הכוונה לכל מוצר שיש לו ממשות, כלומר, כזה שאפשר "לאחוז ביד". זה יכול להיות מוצרי מכולת, תכשיטים, בגדים, מוצרי אלקטרוניקה קטנים או גדולים ואפילו מכוניות או בתים. סחר אלקטרוני של מוצרים פיסיים ברשת האינטרנט ידרוש מאיתנו כמה דברים שצריך לתת עליהם את הדעת: החזקת מלאי, שטחי אחסון, הפצה ושילוח.

ראשית, מלאי. אנשים שקונים סחורה ברשת, אינם סובלניים לאמירות כמו "בדיוק נגמר" או "הרגע מכרנו את האחרון". לא משנה איזה סוג של עסק החלטתם להקים ומה גודלו, מן הראוי שתחזיקו כמה יחידות של כל פריט שאתם מוכרים, ואף לציין לרוכשים, במידת האפשר, כמה יחידות או פריטים נותרו למכירה בזמן אמת. אם פריט מסויים מסיבה כזו או אחרת לא קיים במלאי שלכם, כדאי להסירו מהחנות (ראו גם בהמשך), ולציין כי אינו זמין במלאי. אם לא מדובר בפריט שלא ישוב עוד וזהו חוסר זמני, כדאי לאפשר למעוניינים לרוכשו, תוך ציון מראש ובצורה ברורה, כי יחול עיכוב במועד האספקה עליו אתם מתחייבים.

אם אתם עסק המייצר פריטים על פי הזמנה (למשל, תכשיטים) – כמובן, כדאי לדאוג למלאי נאות של חומרי הגלם שמהם אתם יוצרים את המוצר הסופי. אותם הכללים חלים במקרה וחומר גלם כזה או אחר חסר.

פריטים פיזיים, מן הסתם, תופסים מקום. ולכן הסעיף הבא שנעסוק בו הוא אחסון. אם אתם בעלי עסק שבונים את הפריטים לפי הזמנה, יש לכם פחות בעיה. באותה הצלחה, אם אתם עסק המשווק פריטים קטנים מהבית – כמו מוצרי אלקטרוניקה משלימים דוגמת כבלים או כיסויים לסלולרי (שנפוצים מאוד ב-eBay!), ניתן להקדיש אזור ייעודי בבית לאחסון המלאי, בצורה מסודרת. כמובן, כדאי שזה יהיה אזור שלא יהיה נגיש לשאר בני הבית, ואם מדובר בסחורה בעלת ערך משמעותי, כדאי להוסיף אמצעי מיגון, על כל צרה שלא תבוא ועלולה להשבית את השילוח של הפריטים שנרכשו.

לכל סוג סחורה אחר, שתופס יותר מקום מהמתואר בפסקה הקודמת או דורש תנאי אחסון מיוחדים (מזון הצריך להיות מאוחסן בקירור, למשל, או פרחים), כדאי כבר לשכור או לרכוש שטח אחסון ייעודי, כגון מחסן. כמובן, אם אתם כבר בעסקים עם חנות פיסית בעולם האמיתי שמן הסתם גם ככה מחזיקה סחורה – מה אנחנו מבלבלים לכם את המוח? אתם כבר יודעים כל מה שצריך לדעת על אחסון סחורה ומלאי…

הסעיף האחרון שנוגע לעסק אלקטרוני שמוכר סחורה פיסית, הוא הפצה ושילוח, שזהו רכיב הדרוש לכל עסק אלקטרוני הפועל ברשת האינטרנט וצריך להעביר מוצרים ללקוחותיו מנקודה אחת לכל רחבי הארץ או רחבי תבל. לכך אנחנו נקדיש מדריך שלם, אבל דעו שעקרונית עומדות לרשותכם כמה אפשרויות: החל משליחויות ומסירה ביד של המוצר ללקוח (באמצעות חברת שילוח או מוניות), דרך דואר רשום וכלה במשלוח בדואר רגיל, שאיננו רשום. כמובן, חשוב לזכור שעלויות השילוח וההפצה משפיעות על המחיר הסופי שהלקוח משלם, ולכן חשוב להתאים את פתרון השילוח וההפצה לאופי המוצר, אבל כך, במדריך הייעודי.

מוצרים וירטואליים ושירותים

אחד הדברים היפים ברשת האינטרנט, הוא שהיא פתחה קשת שלמה של ענפי עיסוק חדשים, ביניהם – מכירה של חפצים וירטואליים, כלומר, כאלה שאין להם ממשות פיסית, ואי אפשר לחוש בהם ביד. הנה כמה דוגמאות: ספרים אלקטרוניים, תוכנות, חפצים וירטואליים במשחקים, למשל, חרבות, מגנים או קסדות שאפשר לרכוש במשחק רב משתתפים מקוון. בעולם הווירטואלי Second Life, שהיה פופולרי בעשור הקודם, יכולתם לרכוש הרבה מאוד פריטים שזהים לפריטים בעולם האמיתי, אך כולם – וירטואליים, ונמצאים בתוך המשחק עצמו. הכסף שאיתו שילמתם על החפצים היה וירטואלי בעצמו, מטבע שנקרא לינדן, והיה לו אפילו שער חליפין עם מטבעות של העולם האמיתי.

באותה הצלחה, רשת האינטרנט מאפשרת למכור שירותים, הניתנים באמצעי תקשורת מקוונים, כמו וידאו וצ'ט. כמה דוגמאות אפשריות: שיעורי נגינה על תופים, המוקלטים כסרטוני ווידאו וניתנים לצפייה ב-YouTubeאו באתר ייעודי תמורת תשלום, שירותי ייעוץ ואימון הניתנים באמצעות שיחת סקייפ, או אפילו תמיכה בבעיות מחשב באמצעות גישה מרחוק.

כל אלה הם שירותים הניתנים באמצעות רשת האינטרנט, ועל אף שלא מתלווה אליהם נוכחות פיזית של נותן השירות, הם בהחלט עסקים צומחים ונאים, שאינם דורשים מאיתנו לרכוש סחורה מראש – צריך רק להקים ולבנות את התשתיות שבאמצעותן יסופקו השירותים, ולהתחיל למכור ולשווק!

ראוי לציין, כי חלק מהשירותים ישלבו אולי גם משלוח של חפצים, כמו למשל תקליטורים או עזרי הדרכה ללקוח, ובמקרים האלה, הסעיפים בחלק הקודם של מלאי והפצה ושילוח רלוונטיים גם כאן.

עניינים הדרושים לכל סחר אלקטרוני

כדי למכור כל סחורה שהיא ברשת האינטרנט, בין אם היא פיסית או וירטואלית, נזדקק לאתר אינטרנט ייעודי, שבו נמכור את הסחורה. אתר שכזה יכול לשכון ולהיות מוקם תחת הגג של זירת סחר מקוון קיימת, כמו eBayאו דפי זהב, או כאתר פרטי וייעודי שאותו אנחנו נקים. אתר שכזה, צריך לכלול קטלוג פריטים, המכיל מידע על המוצרים או השירותים שאותם אנו מוכרים, סל קניות, שאליו ניתן לאסוף את הפריטים ורכיב קופה, המאפשר ללקוחות הגולשים שלנו לסיים את הקניה, לשלם עבור הרכישה (לרוב בכרטיס אשראי ולכן יכילו גם פתרון סליקה) ולהזין פרטים אישיים וכתובת, פיסית או וירטואלית כמו כתובת דואר אלקטרוני שאליה יקבלו את המוצר.

בשוק קיימים פתרונות מדף וחברות המציעות חנות וירטואלית להפעלה "ישר מהקופסא". אפשרות אחרת, היא לפנות לחברות המתמחות בבניית אתרים, ולהזמין מהן אתר שייתפר בדיוק לפי הדרישות שלנו. כמובן, פתרון שכזה הוא יקר יותר ודורש יותר השקעה.

בירוקרטיה, מסים וניירת.

רבים נוטים לחשוב בשגגה כי עצם העובדה שהם מנהלים עסק מכירות המוכר חפצים דרך רשת האינטרנט ולא בחנות פיסית, הדבר פוטר אותם מדיווחים לרשויות. ההיפך הוא הנכון. רשויות המס ואחרות נוטות לראות בחומרה עסקים המתנהלים ברשת ושאינם מדווחים להן כנדרש בחוק. לכן, גם אם אתם מקימים עסק לסחר אלקטרוני, הדבר לא פוטר אתכם מפתיחת תיק מתאים במס ההכנסה ובמע"מ כעוסקים פטורים או מורשים (הכל לפי היקפי העסקים המוערכים שלכם, ועל כך כדאי להתייעץ עם איש מקצוע כמו יועץ מס או רואה חשבון), וקבלת כל האישורים הנדרשים הנוספים, לפי העניין. כך למשל, אם אתם מוכרים דברי מזון, אתם נדרשים לאישורים מסוימים ממשרד הבריאות וכך הלאה.

אפליקציות

MU_01_72dpi-01

אפליקציות רבותיי

או בעברית, יישומון. עד לפני כחצי עשור אפליקציות היו נחלתם של טכנולוגיים שוחרי קידמה בלבד. כיום, אפליקציות הם כלים שימושיים יום יומיים המשרתים את מרבית האוכלוסייה, החל בתלמידים צעירים וכלה בקשישים. הסמארטפונים (הטלפונים החכמים) הפכו לנגישים לכל דורש, המגוון התרחב, המחירים גמישים והפונקציונאליות מתאימה כמעט לכל גיל. בחנות ההורדות אשר מותקנת בטלפונים החכמים ישנן אפליקציות רבות עם תיאורים קצרים שאמורים לגרום למשתמשים להוריד אותן ולעשות בהן שימוש.

 

אפליקציה לכל דורש

אפליקציות בנות דורנו חולשות על כל קשת התחומים הקיימים, החל מאפליקציות למטרות של עבודה וכלה באפליקציות למעקב אחר גדילת התינוק. מנעד הסוגים הוא אינסופי וקצב התרבות האפליקציות הוא כמו פטריות אחרי הגשם. עלותן של פיתוח אפליקציות הפכה לנגישה לכל כיס מה גם שדרכי הפיתוח השתפרו והפכו נוחות וידידותיות לכל מפתח מתחיל. כלי הפיתוח הפשוטים והזולים הורידו את עלויות הפיתוח וקיצרו את אורך הזמן הנדרש למוצר מוגמר.

השינוי שנוצר בעולם פיתוח האפליקציות הביא את השוק להיות מוצף כאמור, במגוון רחב של אפליקציות אשר מתרכזות לשני תחומים עיקריים, אפליקציות עסקיות ואפליקציות הנאה.

אפליקציות לעסקים

בעבר הייתה אפליקציה עסקית נחלתם של ארגונים גדולים ועתירי תקציב וכיום ניתן למצוא מגוון רחב של עסקים קטנים שמציעים לקהל הלקוחות שלהם אפליקציות זמינות שמעניקות שירות משודרג, נוח וזמין. פיתוח אפליקציות לעסקים קטנים הפך לתחום פורח ומבוקש והקשר בין הלקוח ובית העסק השתפר והפך להדוק יותר. הלקוח יכול לתקשר עם בית העסק בקלות ולהיחשף בצורה נוחה וקלה לשירותי העסק. האפליקציה מהווה מעין אתר אינטרנט קטן נגיש ונוח המציע חווית שימוש טובה ומתקדמת יותר משל אתר אינטרנט רגיל והן תורמות למיתוג ולמיצוב של בית העסק. עסק שיש לו אפליקציה פעילה ומעניינת נחשב לעסק מתקדם וחדשני אשר משקיע בקהל הלקוחות שלו. עסקים רבים בוחרים לתת שירות דרך האפליקציה שלהם, בין אם מדובר בשירות המרכזי שלהם או בשירותים נלווים אשר מושכים את קהל הלקוחות דרך ערכים אחרים.

אפליקציות הנאה

שוק שלם של אפליקציות מתרכז בהנאה בלבד. מדובר באפליקציות שמציעות משחקים, למידה או העשרה בכל תחום שהוא לרבות אקטואליה, קולינריה וכדומה. אפליקציות אלו הן קלילות ובדרך כלל יש בהן דגש חזק מאוד על חווית המשתמש. ההשקעה בתחושה שמשתמש הקצה עובר היא חשובה מאוד שכן ההיצע הרחב מאוד של אפליקציות מכל הסוגים מייצר תחרות אגרסיבית על ליבו של כל משתמש. מכשירי הטלפון החכמים מוגבלים בגודל הזיכרון שלהם כך שמשתמשים נוטים למחוק אפליקציות שאינן בשימוש ולהחליפן בחדשות.

 

פינטרסט

פינטרסט – פשוט לנעוץ !

פינטרסט היא הפלטפורמה הכי ויז'ואלית שישנה ברשת וגם כלי מצוין למינוף העסק

פינטרסט הינה הרשת הכי מבוססת ויז'ואל שיש בה נכון להיום למעלה ממאה מיליון משתמשים והיא כיום הרשת החברתית שמזרימה יותר תנועה לאתרים מאשר גוגל לינקדאין ויויוב ביחד !

מה פירוש המילה פינטרסט ? PIN  – לנעוץ

INTEREST  – ענין

פינטרסט הוא למעשה ממשק חויתי מקום המעורר אנשים להכנס אליו לחפש השראה תמונות יפות ואנשים בעלי תחומי ענין הדומים לנו בכל רחבי העולם

הרעיון הוא נעיצת תמונות או סירטוני וידיאו ללוחות של משתמשים אחרים או מלוחות ( תיקיות ) של משתמשים אחרים – מה שנקרא  RE PIN (נעיצה חוזרת )

נשאלת השאלה : מה היתרון בפתיחת פרופיל בפינטרסט ?

  • ממשק שכל אחד יכול להתאים אותו לצרכים שלו
  • רשת חברתית שמונה למעלה ממאה משתמשים
  • מיליוני תמונות המתעדכנות בכל רגע נתון
  • משתמשי פינטרסט עוקבים אחר נושאים ועסקים המענינים אותם באים לקבל השראה לעקוב אחר מותג עסק או כל נושא אחר שבאמצעותם אפשר להגיע בקלות לעסקים ספציפיים
  • מאפשר שמירה בכל רגע נתון כל ויז'ואל שיכולים לקדם ולחשוף את פרופיל העסק
  • פינטרסט שומר קישורים רלוונטים לכל מקור אינטרנטי (לינקים ) כך שתמיד אפשר לחזור שוב ושוב לפרופיל של העסק שאהבנודדד

מאיפה מגיעות התמונות ?

א' – מכל מקום אפשרי ברשת שאין בו זכויות יוצרים

ב' – מהפרשת פינטרסט בעצמה

ג' – מתיקיית התמונות במחשב שלכם

ד' – מהאתר של העסק שלכם

ה' – מה FEED  של האנשים אשר תבחרו לעקוב אחריהם

שימו לב :כל התמונות נשמרות עם המקור ממנו הוא הגיע ( לינקים ) ותמיד אפשר לחזור ולהביט בתמונות ולהכנס למקור ממנו היא הגיעה

FEED  הוא למעשה מקבץ של תמונות שאפשר לעקוב אחריו

המרכז הישראלי לבניית אתרים ואפליקציות יוסף קאלימי

בניית אתרים בוורדפרס

כיום, כל העסקים וכל נותני השירותים תרים אחר נוכחות ברשת. אחת הדרכים ליצור נוכחות ברשת היא לרכוש שירות של בניית אתרים בוורדפרס.

צריכים אתר משלכם ותוהים מה זה אומר לעשות בניית אתרים בוורדפרס? אם כן, המאמר הזה יעשה לכם סדר.

וורדפרס הינה מערכת לבנייה וניהול של אתרי אינטרנט. קיימות מגוון אלטרנטיבות שמהוות גם הן פלטפורמות לבנייה וניהול אתרים ולרב מדובר במערכות סגורות שנבנו על ידי חברות עסקיות אשר גובות תשלום קבוע עבור השימוש בהן.

כאשר בוחרים לעשות בניית אתרים בוורדפרס זה אומר שבונים לכם את האתר על מערכת פתוחה וחינמית שנגישה לכל דורש בכל מקום ובכל שעה.  גם אם אינכם מתכנתים אתם יכולים להכנס למערכת הניהול של וורדפרס ולעדכן את האתר שלכם באופן פשוט יחסית. מערכת הניהול של וורדפרס היא ידידותית מאוד ומתפתחת כל הזמן, ניתן לעדכן תכנים, להעלות תמונות, להעלות סרטוני וידאו, להוסיף עמודים לאתר ועוד בקלות ובפשטות וכל זה בחינם לחלוטין.

איך מתחילים ועל מה משלמים?

כדי ליצור אתר בוורדפרס כדי למצוא חברה שמציעה שירות של בניית אתרים בוורדפרס. הבנייה הראשונית של האתר מצריכה ידע מקדים כיוון שיש לעשות שימוש בפונקציות מתקדמות יחסית כדי ליצור לכם אתר במבנה המסוים שתבקשו. מבחינת הנראות החיצונית של האתר תוכלו לבחור בתכניות גרפיות מוכנות שזמינות ברחבי האינטרנט או לשלם עבור שירותי גרפיקה וליצור תבנית גרפית משלכם.

את הגרפיקה, המבנה, הפונקציונאליות והתכנים יעלו עבורכם באותה חברה בה תבחרו לעשות בניית אתרים בוורדפרס וגם יסייעו לכם להתחבר לממשק הניהול של המערכת בו תוכלו לעדכן את האתר כאוות נפשכם. לאחר מכן תצטרכו לשלם עבור אחסון של האתר ותצטרכו לרכוש דומיין. המתכנת יחבר את האתר לדומיין שרכשתם ויעלה אותו אחסון בחוות השרתים לה תשלמו. כעת האתר שלכם זמין ברשת ועל ידי הקשת כתובת האתר (הדומיין) תוכלו להגיע אליו.

קידום האתר

בניית אתרים בוורדפרס מכילה בתוכה יתרון נוסף והוא הקידום של האתר. האינטרנט מוצף באתרים שונים ומשונים וכדי שהאתר שלכם יבלוט וימשוך אליו לקוחות פוטנציאליים חשוב מאוד לקדם אותו. מערכת הניהול של וורדפרס מאפשרת ליצור תשתית לקידום בסיסי ברשת. יש להזין את מילות המפתח הרלוונטיות לתחום העיסוק שלכם וכן ליצור אזכורים למילים אלו בתוך דפי האתר. פונקציית הקידום הבסיסי של וורדפרס זו התחלה טובה כדי לקדם את האתר בצורה מקצועית בהמשך ולהביאו למקום בולט במנועי החיפוש העיקריים ברשת.

חברה לבניית אתרים

חברה לבניית אתרים

מרבית נותני השירותים בארץ עושים מאמצים כדי למצוא חברה לבניית אתרים שתסייע בידם לבנות אתר אינטרנט לעסק. מאמר זה מטרתו לסייע לכם להכיר את הפרמטרים החשובים שיש לבחון כאשר אתם רוצים לבחור חברה לבניית אתרים.

לאחר שנים רבים של ניסיון בתחום והכרות עם קהל לקוחות רחב ומגוון מאוד התכנסו להן שלוש קטגוריות עיקריות שמומלץ לבחון בעת בחירת החברה: מקצועיות, שירות וחדשנות.

מקצועיות

את רמת המקצועיות תוכלו לזהות כבר בשיחות הטלפון הראשונות. חברה לבניית אתרים שמציעה רמת מקצועיות גבוהה תשאל אתכם את השאלות הנכונות שיגרמו לכם להרגיש שהם מבינים על מה הם מדברים והם מבינים מה אתם רוצים ומה אתם צריכים. מרביתכם אינכם אנשי מקצוע בתחום האינטרנט ולכן סביר כי אינכם מכירים את מגוון האפשרויות העומדות בפניכם לכן חשוב שחברה לבניית אתרים מקצועית תעשה הכרות ובירור יסודי של הצרכים שלכם ורק אז תגבש לכם הצעה מתאימה לשירות שיענה על צרכיכם.

שירות

פעם היו מוכרים שירותים ומוצרים כיום הדרישה העזה ביותר היא לשירות טוב. הקהל מבין שאפשר למצוא עוד חברה לבניית אתרים כמו שאפשר למצוא עוד מסעדה עם אוכל טוב אך למצוא עסק שיודע לתת שירות טוב ולעמוד לצד הלקוח לאורך כל הדרך זו משימה מאתגרת. חשוב לקיים שיחות טלפון ולהכיר את זמני המענה, את ההון האנושי שמשיב לכם ואת אופן התגובה, חברה בעלת שירות טוב תהיה זמינה באופן מלא בשעות הפעילות, תהיה קשובה, תעניק מענה סבלני ואדיב וכמובן תעשה מאמצים כדי למלא את הצרכים של לקוחותיה.

חדשנות

העולם הטכנולוגי לא עוצר. חברה לבניית אתרים היא חברה טכנולוגית בבסיסה וישנה חשיבות רבה למידת החדשנות שלה. שואלים מדוע?

תחשבו על מצב בו החברה עובדת במערכות ישנות שאינן מתקשרות עם העולם החדש ועם הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים  ואתם תקועים עם אתר שעובד על מערכות ישנות ואינו נסרק על ידי מנועי החיפוש המובילים… מצב לא מיטבי כמובן. חדשנות היא שם המשחק בטכנולוגיה וכדאי לעבוד עם חברות שמכירות את חזית הטכנולוגיה והולכות לקראתה, כך תורידו את הסיכויים שתשארו מאחור.

לסיכום, חברה לבניית אתרים זה לא ספק שמגייסים כל יום וגם לא כל שנה ולכן חשוב להשקיע מעט משאבים ומאמצים כדי לבחור את החברה איתה תלכו כברת דרך ארוכה, תיצרו מערכת יחסים קרובה עם הכרות אישית כך שהצרכים שלכם יהיו ברורים ותהליכי העבודה אתכם יהיו מובנים וידועים לשני הצדדים שהרי תאום ציפיות הוא המפתח להימנע מאכזבות מיותרות.

קניית דומיין

קניית דומיין

פתחתם עסק ובחרתם לו שם שיוביל אותו, החלטתם ליצור לעצמם נוכחות ברשת באמצעות אתר אינטרנט משלכם, השלב הבא שעליכם לעשות הוא קניית דומיין.                                        אתם וודאי תוהים מה זה דומיין, מדוע עליכם לקנות אותו, איפה כדאי לרכוש אותו ואיך לבחור. מדובר בנושא פשוט מאוד ונעשה עבורכם סדר בבלגאן.

מה זה?

ראשית דבר, דומיין הוא שם האתר. בכתובת האינטרנט שהגולשים מקישים ממוקם בחלק האמצעי של הדומיין שלכם. הכתובת מתחילה תמיד בשלוש אותיות אנגליות WWW  שהן הפתיח של כתובת אתרי אינטרנט בכל העולם לאחר מכן יש נקודה, לאחריה ממוקם שם הדומיין שוב נקודה ואז ממוקמת סיומת המדינה או התחום למשל IL  לישראל GOV  לאתרים ממשלתיים BIZ  לאתרים עסקיים וכדומה. את החלק האמצעי ואת הסיומת אתם יכולים לבחור.

איפה?

כדי לעשות קניית דומיין עליכם להכנס לאחד מאתרי האינטרנט שמוכרים דומיינים, כדי להגיע אליהם תוכלו פשוט להקיש באחד ממנועי החיפוש את הביטוי קניית דומיין ולבדוק איזה דומיינים פנויים. באתרים אלו יש תיבת חיפוש בה תוכלו להקיש שם דומיין שרלוונטי עבורכם ולקבל תשובה מיידית לגבי זמינותו. אם הדומיין תפוס בסיומת מסוימת, למשל COM נסו למצוא אותו בסיומת אחרת למשל BIZ. ישנם חברות ועסקים ששם הדומיין הוא קריטי עבורם כי הוא אמצעי עיקרי איתו לקוחות מזהים אותם ברשת ולא אחת הם מוכנים לשלם עבור שמות דומיין תפוסים בהם הם רוצים לעשות שימוש.

איזה?

בבואכם לבחור שם לאתר זכרו כי אתם רוצים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יגיעו אליכם בקלות ועם מינימום של מאמץ ולכן חשוב ששם הדומיין שתבחרו יהיה קליט, ברור ומחובר לשם העסק ולתחום העיסוק שלכם עד כמה שניתן. עליכם לרכוש ולשלם עבור הדומיין לרוב מדובר בכמה עשרות שקלים בשנה בלבד. רכישה זו מקנה לכם בעלות בלעדית על שם הדומיין המסוים שרכשתם לתקופה עליה שילמתם. בתום התקופה, אם תבחרו שלא לשלם עוד עבור הדומיין יוכלו אנשים אחרים לרכוש אותו במקומכם.

מתי?

קניית דומיין הכרחית בשלב בו תרצו להעלות את אתר האינטרנט שלכם לרשת. כאשר תרכשו דומיין יהיה עליכם להעביר לחברה בה אתם עושים בניית אתר את קוד הגישה לניהול הדומיין והם יחברו בין האתר לדומיין כך שכל מי שיקיש את כתובת הדומיין שרכשתם יגיע לאתר האינטרנט שנבנה עבורכם. חברות רבות מציעות את הדומיין כחלק מחבילת בניית האתר, גם במקרה זה תוכלו לבחור את שם הדומיין, בדקו מה פנוי ובקשו מהם לרכוש עבורכם את הדומיין המסוים.

 

המרכז הישראלי לבניית אתרים ואפליקציות יוסף קאלימי

יקל שיווק ואחזקות

יקל שיווק ואחזקות

דמיינו לעצמכם שאתם עומדים על במה במשך 24 שעות, שבה ימים בשבוע ומציגים את עצמכם, את העסק שלכם ואת השירותים שיש לכם להציע וכל זאת מול קהל אינסופי של לקוחות פוטנציאליים שבדיוק מחפשים שירות כמו שלכם…

אם זה נשמע כמו חלום לא מושג עבורכם אתם מצויים הרחק מאחור כיוון שעבור הלקוחות של המרכז הישראלי לבניית אתרים מדובר במציאות יום יומית המקיים עבורם שירות יקר ערך לעסק.

המרכז הישראלי לבניית אתרים הינו מרכז מקצועי ומנוסה המחזיק בידע מקצועי עדכני ורלוונטי ומקפיד על הון אנושי איכותי בכל תפקיד ותפקיד. לקוחות המרכז מפקידים את הטיפול הדיגיטלי בעסק שלהם בידיים של אנשי מקצוע המובילים בתחומם אשר יודעים לזהות את צרכי הלקוח העסקיים והאישיים ולסייע בפילוח רלוונטי של קהל הלקוחות כדי לשים את העסק על הבמה הנכונה ובפני הקהל הנכון.

הצלחת המרכז בפעילות העסקית נובעת משילוב של רמה מקצועית גבוהה עם שימוש בחזית הטכנולוגיה המצויה בתחום הפעילות של המרכז. שילוב זה גוזר מספר שירותי ליבה שמייצרים עוד ועוד לקוחות מרוצים אשר נהנים מהתועלת הרבה שיש למרכז הישראלי לבניית אתרים להציע.

נעים להכיר… הרשת

רגע לפני שנצלול ונבין איך עולים על הבמה ונמצאים באופן קבוע מול קהל לקוחות רלוונטי חשוב להכיר קצת את הבסיס. ה WEB או בעברית, רשת האינטרנט, זוהי הפלטפורמה הווירטואלית עליה נמצאים אתרי אינטרנט שזמינים לגלישה של לקוחות. ה WEB  מאפשר גישה לכל דורש למגוון רחב מאוד של אתרי אינטרנט.

רשת האינטרנט הינה רשת פתוחה וחינמית שמאפשרת לכל מעוניין לשים בה מידע. כדי שאתר אינטרנט יופיע ב WEB  יש לאחסנו באחת מחוות השרתים הקיימים ויש אינספור אפשרויות כאלו, גם בארץ וגם בחו"ל ועל כך יפורט בהמשך.

להיות במרכז ה WEB

גם אם המוצר שלכם הוא הכי מיוחד שקיים, הוא בלעדי שלכם והוא פותר בעיה מהותית בעולם עדיין צריך לדאוג שקהל הרוכשים הרלוונטי יכיר אותו כדי שהוא יעשה בו שימוש. מוצר מעולה שנמצא בארון צדדי נעול לא יצור פעילות עסקית מעצמו ולכן לכל מוצר או שירות צריך להיות מלווה תהליך של שיווק. כדי להיות במרכז ה WEB  יש ליצור תחילה תהליך של בניית אתר בוורדפרס. בניית אתר בוורדפרס זהו אחד השירותים המרכזיים של המרכז הישראלי לבניית אתרים. מדובר בשירות שבעבר נחשב ליקר ומיוחד והיום הוא זול יחסית וטרוויאלי לכל בעל עסק. נותן שירותים שלא נמצא ברשת לא קיים וכדי שתהיו בולטים מאוד כדאי שתהיו במרכז ה WEB וזאת על ידי בניית אתר מתאים ועל ידי קידום האתר.

ראשית דבר, מומלץ מאוד לדאוג שנסכי החברה שלכם יהיו בידיכם. אתר אינטרנט הוא נכס חברה משמעותי מאוד, הוא עשוי להיות הערוץ המרכזי ליצירת לקוחות ומכירות ולכן חשוב מאוד שהוא יהיה בידיים שלכם ושתשלטו בו עד כמה שניתן. עניין זה חשוב לא פחות לצוות המרכז הישראלי לבניית אתרים והוא חלק מערכי החברה, זהו נושא שמעניק עצמה ברוכה ללקוח ומאפשר לו להיות בטוח ורגוע ולכן אחד השירותים הנפוצים ביותר של המרכז הוא שירות של בניית אתר בוורדפרס.

בניית אתר בוורדפרס

בניית אתר בוורדפרס שמה את הכח בידיים שלכם. אתר שנבנה על מערכת וורדפרס הוא אתר שיהיה מצוי בידיכם ובשליטה שלכם ככל שתרצו ותבקשו זאת. הבחירה לבנות את האתר דרך מערכת שהיא קוד פתוח (נגישה בחינם לכל המשתמשים) מאפשרת לכם ליהנות משלושה יתרונות מרכזיים. הראשון הוא התקדמות הטכנולוגיה. מערכת וורדפרס היא כאמור מערכת פתוחה עליה עובדים מפתחים מכל העולם ומממשקים את הפרויקטים שלהם למערכת באופן כזה יש התקדמות מהירה וטובה והמערכת משתכללת מכל הבחינות. היתרון השני הוא נוחות השימוש. מערכת וורדפרס נחשבת למערכת ידידותית למשתמש. אתם לא צריכים להיות טכנולוגים או חובבי מחשבים כדי להצליח לנהל את האתר שלם במערכת. בניית אתר בוורדפרס אומרת שהתכנים של האתר מצויים במערכת בה תוכלו לעדכן אותם בקלות ובמהירות ללא אנשי מקצוע. היתרון השלישי והמשמעותי מאוד הוא כאמור מעלה, בעלות על האתר. בניית אתר בוורדפרס מבטיחה שהאתר שלכם לחלוטין. בשום שלב לא יוכלו לקחת את התא ראו לנעול לכם את מערכת הניהול. בניית אתרי אינטרנט במערכות סגורות מחייבת אתכם להיות לקוחות של המערכת באופן קבוע ולשלם עבור המערכת. ברגע שתרצו לעזוב את המערכת לא תוכלו להשתמש באתר עוד ויהיה עליכם לדאוג שמישהו יבנה את האתר ויזין את התכנים שוב למערכת אחרת. בוורדפרס האתר עובר איתכם. אתם יכולים לעבור בין חברת אחסון אחת לאחרת והאתר נשאר שלכם ואתכם ללא שום שינוי.

מובייל

המובייל הוא המחשב החדש. לפני כעשור התחוללה מהפכה כשהאייפון הראשון הושק ותפס את המקום המרכזי בכף ידינו. אף אחד לא ניבא שהניידים יהיו לנו כל כך הרבה שעות על הידיים ושנתקשה להפרד מהם. בעבר הנייד היה מונח בתיק והיינו עושים בו שימוש לשיחות והודעות בלבד. כיום, מדובר במחשב חכם שממלא כמעט את כל צרכינו ולכן נוכחות מובייל היא קריטית. כשאומרים נוכחות מובייל צריך להבין למה מתכוונים כי בסופו של יום, בכל מכשיר סלולארי חכם יש דפדפן גלישה שמחבר את המשתמש לרשת האינטרנט הרגילה והוא זמין לכל האתרים הקיימים, אך לא לכך התכוון המשורר. נוכחות מובייל היא חוויה אחרת. משתמשי מובייל צריכים להיות מסוגלים ליהנות מהאתר שלכם גם במסך קטן. מסך מובייל הוא מסך שקטן בכמה סדרי גודל ממסך של מחשב נייח או נייד ולכן חשוב להתאים את האתר לסוגי מובייל שונים. אתרים רספונסיביים מציעים זאת .

בניית אתרי אינטרנט אינה מסתיימת עם סיום הבנייה כמובן. כאשר מסיימים את בניית האתר יש לחברו לדומיין (שם האתר) ולהעלותו לאחסון כדי שזה יהיה זמין ב WEB. העלאת האתר לאחסון זו פעולה פשוטה שעושה כל חברה שבונה אתרי אינטרנט ומדובר בעלות שלרב כלולה בעלות האתר, עם זאת זו עלות שיש לשלם אותה בכל שנה מחדש והיא אינה גבוהה ויכולה להיות כמה עשרות שקלים בחודש עבור אחסון בלבד.

להגיע למרכז…

אתרי אינטרנט שנמצאים על ה WEB  וזמינים ללקוחות עדיין אינם בולטים בין שלל האתרים שמוצעים ב WEB ולכן יש לעשו קידום אתרים ולהביאם למרכז. קידום אתרי אינטרנט זהו שירות שמשתלב מעולה עבור מי שבחר לעשות בנית אתר בוורדפרס כיוון שמערכת וורדפרס מותאמת מאוד למנוע החיפוש המוביל גוגל. בתהליך של בניית אתר בוורדפרס ישנו שלב בו מזינים מילות מפתח לכל עמוד כך שהקידום הופך לקל יותר בהמשך. קידום אורגני של אתרי אינטרנט זהו תהליך שדורש מספר חודשים כדי להגיע לתוצאות טובות אך יש לדעת שאם בוחרים את ביטוי הקידום הנכונים לתחום העיסוק שלכם, הסבלנות משתלמת.

לסיכום…

אם אתם רוצים להיות במרכז במת ה WEB התחילו מבניית אתרי אינטרנט. רכשו לכם שירות של בניית אתר בוורדפרס ובצעו קידום לאתר. כאשר האתר שלכם יהיה מוכן אל תנוחו על זרי הדפנה, זיכרו שכדי שאתר יבלוט ב WEB   יש לקדם אותו. ישנה כמות אינסופית של אתרי אינטרנט אך מרביתם אינם פעילים ואינם מניבים. אתרי אינטרנט מקודמים הופכים להיות בולטים ומשרתים את בעל העסק בצורה המיטבית.

 

בלוג

 

 

מה הוא בלוג כיצד הוא קשור לעסק ואיך הוא יכול לשווק את העסק שלך ?

בלוג הוא אתר אישי המעודכן תדיר על ידי בעליו ומתפרסם ברשת והרשומות ( פוסטים ) מופיעים בצורה כרונולוגית הפוכה

בלוג מהווה למעשה כלי מדהים לשיווק העסק ליצור שיח עם העוקבים לפתח קהילה ועוד ועוד

הדגשים הינם על –  כתיבה אישית : העלאת רעיונות רשמים מטיולים חויות שעברנו מקום שבו פורקים את הרגשות

יצירת קהילה וקשרים : להגיב  פיתוח קשרים בעולם האון ליין וגם בעולם האוף ליין וקהילה עוקבת

יצירת כרטיס ביקור אישי :יצירת דמות אישי ממש קופי למציאות

ומה עוד ? באמצעות בלוג אפשר למעשה לעשות ראיונות עם מומחים תיעוד מחקר שעושים הנגשת מידע אקדמי ותוכן כלשהו בלי סוף וכאן הכתיבה היא יותר למען האחרים ( מתי אני רוצה לכתוב על מה לכתוב על מה לשתף ולמה )

על תקן של מורה כותבים פוסטים מענינים איכותיים ומעבירים את החומר במיוחד אם הוא

אקדמי

באמצעות כתיבת בלוג מקצועית הנותנת ערך רב ובעלת כמות רבה של קוראים שנחשב בתחומו אנו יוצרים למשה סוג של עסק : שיתופי פעולה עם קולגות בקשות להופעה בפני התקשורת תערוכות בקשות להרצאות הוצאות וגם הכנסות

מה אנו למדים מהבלוג ?

א' – תוכן מייצר מודעות : מה הראש שלי ? מה האג'נדה שלי ? מה הראש התשוקות והרצונות של הקוראים ?

ב' – תוכן מייצר קהילה : קהילה המשתוקקת לתוכן ולערך של הבלוג המתאספת תחת כנפי הבלוג והיא קהילה שמתפתחת מפרגנת קהילה שבאה ללמוד ולהסתקרן

ג' – לא לפחד להיות מבודל מהנישה : שיווק באמצעות תוכן ועוד תוכן להשתדל להיות ספציפי להציב גבול ולהיות מבודל בתחום מסוים ולכתוב לעומק לא לכתוב על יותר מדי נושאים

ד' – מאנונימי למוכר : להפוך מאנונימי למוכר בזמן קצר ואם יש לכם לדוגמא עסק ואתם רוצים לפרוץ קדימה זה מהווה מכפיל כוח זאת פלטפורמה שיש בה עוצמה ויחד עם זאת גם זולה

ה' – הרשת החברתית מעצימה : אפשר באמצעות הרשת לפרגן זהו סוג של במה שאפשר לעזור אחד לשני ולהרים את השני

ו' – בחירת הרשת המתאימה : זו יכולה להיות פלטפורמה טובה למי שלא מתאים לו לעמוד מול המצלמה למי שמובך מסירטוני וידיאו למי שלא ויז'ואלי ולא מתאים לו וידיאו לכן הוא יכול לפרסם את עצמו ולמצב את עצמו באמצעות סיפריות של תוכן

לאיזה מטרות עיקריות יכול לשמש הבלוג ?

  • שיווק
  • פיתוח אישי ומקצועי
  • בניית אוטוריטה
  • הכנסה כלכלית
  • קהילה תומכת
  • ועוד ועוד

מה בין החיים שלנו לבין הבלוג ?

  • יצירת קהילה תומכת ומערכת יחסים =פיתוח נטוורקינג והכרה של אנשים נוספים
  • אפשרות להכנסה נוספת
  • מתן ידע מקצועי ואמין = יש באינטרנט הרבה חומר רדוד חומר בחינם שלא שווה הרבה ערך ובאמצעות בלוג אפשר לתת תוכן וידע איכותי בעל ערך רב שיש בו להשפיע על חיי האחר
  • פלטפורמה זולה = היא הכי זולה ויש כל מיני סוגים כמו בלוגר או וויקס טווח המחירים הוא הנמוך ביותר
  • תמיד רלוונטי = הוא לא ארכיון ובטח שלא עיתון ואי אפשר לעשות זאת במיטב כמו למשל בפייסבוק כי התוכן והבסיס והפלטפורמה לא שייכת לכם אלא לפייסבוק והם יכולים לסגור בכל רגע נתון לכן עדיף לעשות בלוג אישי
  • התפתחות אישית = סוג של פלטפורמה להתפתחות אישית

זה המקום לציין כי הבלוג הוא אחד המרחבים היחודיים במרחב האינטרנט  המאפשר כתיבה אישית וגם מפגש בין אישי תוך שמירת התכנים בצורת ארכיון  ובנוסף הבלוג משמש כסוג של הכרה כבעלת אישיות וכבעלת עסק

 

מה הקשר בין הבלוג לעסק ?

צריך קודם כל לייצר תוכן  שמביא ערך שמדרבן שמביא שמחה שאינו קר או מרוחק אלא שיהיה חם ואיכותי ששם אותי בחזית ששם אותי בפרונט ומזהה אותי כבעל העסק כמו שמארק צוקרברג מזוהה עם פייסבוק

בלוג אפשר לפרסם גם בפייסבוק באינסטגרם בפינטרסט וגם בגוגל +

הבלוג גם מאפשר לרתק אנשים לענות על בעיותיהם להציע להם הצעות שונות ולהפוך אותם ללקוחות בלי להשקיע שקל כמו שצריך להשקיע בכל מקום אחר

המפתח הינו…סבלנות  ! עוד תגובה עוד פרגון עוד פוסטים אנו מייצרים ערך וסוללים את הדרך לליבו וכיסו של הגולש וערך כידוע מייצר קהל

 

המוטיבציה לפתוח בלוג

1 – להעביר מסר בתחומך :להעביר את המסרים והתשוקות שלך ומה שלא מענין אותי לא ארשום ואם  יש תוכן נדיב הקהל יבוא וירכוש ממני בסופו של דבר

2 – ליחצן את המוצרים / שירותים שלנו : פתיחת בלוג כמובן שמאפשרת לקדם את המוצרים והשירותים שלנו וכל עוד לא טוחנים לאנשים במוח ולא דוחפים להם בכוח הם יבואו מרצונם החופשי

3 – להפיץ ידע בתחום שלך : אם אני רוצה לתת הרצאות סדנאות ועל הדרך להפוך לאוטוריטה אני צריך להוכיח שאני מומחה

4 – חומר למחשבה : הבלוג נותן חומר למחשבה בין הפגישות ותוך כדי לתת להם לינקים ותוכן לקריאה ובאמצעותם שומרים על הקשר עם הלקוחות

5 – לגרום לשיח בקהילות שלכם : ליצור שיח עם הגולשים ודו שיח בין האחרים וגם אפשר להניע את הגלגלים של העסק

6 – אינטליגנציה רגשית : סוג של חדר וירטואלי להיות רק עם עצמי

 

איך עסק יכול להשתמש בבלוג ?

  • חלק מהאתר – אין צורך לפתוח נכס דיגיטאלי נוסף אלא שיהיה חלק מהאתר
  • בלוג עם רכיבים של אתר – מי שאין לו אתר יכול לעשות בבלוג כלשהו רכיב של צור קשר או רכיבים של דמויי אתר שבהם אפשר להגיב להודות לפרגן ועוד
  • חשיבות התוכן – ברגע שהעסק משתמש בבלוג עליו לדעת שהתוכן הוא הפנים שלו שלא לכתוב רק כי צריך לכתוב אלא כי באים לתת ערך לשים סירטונים כותבים בשביל לבנות קהילה
  • חשיבות התפוצה – אל תחכו שגוגל יקדם את הבלוג שלכם תפיצו אות בעצמכם

 

 

בשביל מה צריך אתר, יש לי פייסבוק!

6 סיבות טובות למה עדיין חשוב שיהיה לעסק שלכם אתר אינטרנט רשמי

 

יום חמישי, 19 במאי 2016

 

אז יש לכם עמוד עסקי בפייסבוק, אתם מעלים תמונות לאינסטגרם ויש כבר אלפי צפיות בערוץ היוטיוב שלכם. אין ספק, אתם חיית מדיה חברתית. אבל האם זה בא על חשבון אתר אינטרנט מסודר? האם בעידן הסושיאל עסקים קטנים ובינוניים – או אפילו גדולים – יכולים להסתפק בנוכחות ברשתות החבריות בלבד?

אם תשאלו את פייסבוק וגוגל – הם יגידו לכם שכן. ענקיות האינטרנט עושות כל שביכולתן כדי לייתר את אתרי האינטרנט, ולהפוך למעשה להיות האינטרנט בעצמן. פייסבוק משקיעה הון בפיתוח כלים לעסקים שיאפשרו להם למכור מוצרים ושירותים בתוך הפלטפורמה, לנהל אירועים ולתפעל למעשה את כל שירות הלקוחות שלהם בתוך הרשת החברתית. גוגל עושה מאמצים לאפשר לגולש לבצע פעולות בתוך תוצאות החיפוש בלי להקליק על האתרים עצמם.

למהלכים הללו מטרה ברורה: להשאיר את הגולשים בתוך הפלטפורמות ולתת להם כמה שפחות סיבות לצאת לאתרים חיצוניים. לעסקים מצידם יש גם סיבות טובות משל עצמם לוותר על הקמת אתרים, בעיקר בשל הזמן והמשאבים שצריך להשקיע כדי להקים אתר אינטרנט טוב ומושקע מבחינה עיצובית ותפעולית.

על אף כל זאת, רוב מומחי הדיגיטל עדיין ממליצים לעסקים ולמותגים לשמור על האתרים שלהם בחיים ולא להיסחף בחגיגת הסושיאל. להיות גם ברשתות החברתיות, אבל גם לשמור על הפלטפורמה הפרטית שבבעלותם. למה? הנה 6 סיבות טובות.

 

  1. כי הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות שייך להן, ואתר הוא שלכם.

זכרו כי הפרופיל או הדף שלכם בפייסבוק, אינסטגרם וכו' שייכים לבעליהם. המשמעות: מידת השליטה שלכם בפלטפורמה מינימלית ומוגבלת לתקנון, לתנאי השימוש ולרצונות וגחמות שיכולות להתחלף במהירות. כולנו זוכרים מה קרה לעמוד הפייסבוק הפופולרי "סטטוסים מצייצים" שבעליו פעל בניגוד לחוקי הפלטפורמה ופייסבוק סגרו אותו בלי שום סנטימנטים. באתר שלכם אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים (במגבלות החוק) ולערוך שינויים כאוות נפשכם

  1. כי האתר שלכם נראה בדיוק כמו שאתם רוצים.

גם בלי לסגור אתכם, מחר יכולה פייסבוק להחליט שהיא משנה את עיצוב הדפים ולא תהיה לכם שום שליטה על זה. גם כעת היכולת לעצב ולמתג את פלטפורמות המדיה החברתית מוגבלת ביותר – הפיד הוא דמוקרטי וכולם נראים בו פחות או יותר אותו הדבר. באתר האינטרנט שלכם אתם יכולים לשמור על שפת המותג ויוקרתו, ולהיראות בדיוק כמו שאתם רוצים.

 

 

 

  1. כי במדיה החברתית הדאטה לא שלכם.

רוצים לעקוב אחר הגולשים שמבקרים אצלכם ולסמן אותם, על מנת להציע להם הצעות ייחודיות? קוראים לזה "רימרקטינג", וזה משהו שאתם יכולים לעשות בצורה אופטימלית רק באתר שלכם. בנוסף, ברשתות החברתיות היכולת שלכם לקבל אנליטיקות מדויקות לגבי תנועת הגולשים כפופה למה שמציעה כל רשת, בעוד סוג המידע שנאסף באתר שלכם נתון להחלטתכם. בפייסבוק, באינסטגרם ובכל היתר אתם אפילו לא יכולים לקבל רשימה של העוקבים שלכם – זהו מידע שנשמר בפלטפורמה ונותר חסוי עבורכם. גם גיוס נרשמים לקבלת ניוזלטר הוא נושא בעייתי מאוד ברשתות החברתיות: פייסבוק השיקו לאחרונה טופס לידים פנימי אבל טרם הוכח באופן חד משמעי שהשיטה עובדת ומספקת לידים איכותיים מספיק.

 

________________________________________________

 

" זכרו כי הפרופיל או הדף שלכם בפייסבוק, אינסטגרם וכו' שייכים לבעליהם. המשמעות: מידת השליטה שלכם בפלטפורמה מינימלית ומוגבלת לתקנון, לתנאי השימוש ולרצונות וגחמות שיכולות להתחלף במהירות. "

________________________________________________

 

 

  1. כי באתר יש לכם יותר סיכוי למכור.

אמנם יש דבר כזה "חנות פייסבוק" אבל עדיין מרבית הגולשים לא נוהגים לרכוש שם מוצרים, ורוב מכריע של הרכישות באינטרנט נעשות באתרים. אם יש לכם מוצרים או שירותים שאתם רוצים למכור אונליין, באתר האינטרנט שלכם תוכלו להקים חנות מסודרת ומותאמת אישית לרצונותיכם – ולהפנות אליה תנועת גולשים מכל הפלטפורמות (גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וכו'). שם תוכלו לשלב איזה פיצ'רים שתרצו ולא תהיו מוגבלים למה שחנות פייסבוק מציעה. כך לדוגמה, אם אתם בעלי מסעדה ואתם רוצים להכניס פיצ'ר של הזמנת שולחן או משלוחים – תוכלו כיום לעשות זאת רק באתר (בפייסבוק עדיין אין אפשרות כזאת).

 

  1. כי ימצאו אתכם יותר בקלות בגוגל.

גם בעולם האינטרנט יש פוליטיקות ושיקולים עסקיים: היות שגוגל ופייסבוק הן ענקיות אינטרנט מתחרות, אין להן אינטרס לספק תנועת גולשים זו לזו. לפיכך, הסיכוי שאתר האינטרנט שלכם יצוף גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל גדול יותר מהסיכוי של עמוד הפייסבוק, חשבון הטוויטר או האינסטגרם. רק סיבה זו לבדה מספיקה על מנת להצדיק הקמה ותחזוק של אתר אינטרנט פעיל ובו תנועת גולשים משמעותית (ללא גולשים האתר לא יצוף בגוגל ממילא). בנוסף, לא ניתן לעשות אופטימיזציה באופן אקטיבי (SEO) על תכנים ברשתות החברתיות כדי לשפר את מעמדן בגוגל, כמו שנהוג לעשות עם תכנים באתר האינטרנט.

 

  1. כי זה נראה לא טוב.

כולנו חיים בעולם של תדמיות, וכך גם הלקוחות שלכם: גולש שיחפש אתכם בגוגל ולא ימצא אתר אינטרנט רשמי אלא רק חשבונות פייסבוק ואינסטגרם – עלול לקחת אתכם פחות ברצינות ולהניח שהעסק שלכם לא מספיק גדול או רווחי בשביל להשקיע באתר מכובד – במיוחד אם למתחרים שלכם יש כזה. זהו שיקול שאסור לזלזל בו

המרכז הישראלי לבניית אתרים ואפליקציות יוסף קאלימי

חברה לבניית אתרים

חברה לבניית אתרים

מרבית נותני השירותים בארץ עושים מאמצים כדי למצוא חברה לבניית אתרים שתסייע בידם לבנות אתר אינטרנט לעסק. מאמר זה מטרתו לסייע לכם להכיר את הפרמטרים החשובים שיש לבחון כאשר אתם רוצים לבחור חברה לבניית אתרים.

לאחר שנים רבים של ניסיון בתחום והכרות עם קהל לקוחות רחב ומגוון מאוד התכנסו להן שלוש קטגוריות עיקריות שמומלץ לבחון בעת בחירת החברה: מקצועיות, שירות וחדשנות.

מקצועיות

את רמת המקצועיות תוכלו לזהות כבר בשיחות הטלפון הראשונות. חברה לבניית אתרים שמציעה רמת מקצועיות גבוהה תשאל אתכם את השאלות הנכונות שיגרמו לכם להרגיש שהם מבינים על מה הם מדברים והם מבינים מה אתם רוצים ומה אתם צריכים. מרביתכם אינכם אנשי מקצוע בתחום האינטרנט ולכן סביר כי אינכם מכירים את מגוון האפשרויות העומדות בפניכם לכן חשוב שחברה לבניית אתרים מקצועית תעשה הכרות ובירור יסודי של הצרכים שלכם ורק אז תגבש לכם הצעה מתאימה לשירות שיענה על צרכיכם.

שירות

פעם היו מוכרים שירותים ומוצרים כיום הדרישה העזה ביותר היא לשירות טוב. הקהל מבין שאפשר למצוא עוד חברה לבניית אתרים כמו שאפשר למצוא עוד מסעדה עם אוכל טוב אך למצוא עסק שיודע לתת שירות טוב ולעמוד לצד הלקוח לאורך כל הדרך זו משימה מאתגרת. חשוב לקיים שיחות טלפון ולהכיר את זמני המענה, את ההון האנושי שמשיב לכם ואת אופן התגובה, חברה בעלת שירות טוב תהיה זמינה באופן מלא בשעות הפעילות, תהיה קשובה, תעניק מענה סבלני ואדיב וכמובן תעשה מאמצים כדי למלא את הצרכים של לקוחותיה.

חדשנות

העולם הטכנולוגי לא עוצר. חברה לבניית אתרים היא חברה טכנולוגית בבסיסה וישנה חשיבות רבה למידת החדשנות שלה. שואלים מדוע?

תחשבו על מצב בו החברה עובדת במערכות ישנות שאינן מתקשרות עם העולם החדש ועם הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים  ואתם תקועים עם אתר שעובד על מערכות ישנות ואינו נסרק על ידי מנועי החיפוש המובילים… מצב לא מיטבי כמובן. חדשנות היא שם המשחק בטכנולוגיה וכדאי לעבוד עם חברות שמכירות את חזית הטכנולוגיה והולכות לקראתה, כך תורידו את הסיכויים שתשארו מאחור.

לסיכום, חברה לבניית אתרים זה לא ספק שמגייסים כל יום וגם לא כל שנה ולכן חשוב להשקיע מעט משאבים ומאמצים כדי לבחור את החברה איתה תלכו כברת דרך ארוכה, תיצרו מערכת יחסים קרובה עם הכרות אישית כך שהצרכים שלכם יהיו ברורים ותהליכי העבודה אתכם יהיו מובנים וידועים לשני הצדדים שהרי תאום ציפיות הוא המפתח להימנע מאכזבות מיותרות.