אינסטגרם – עקרונות לניהול פרופיל עיסקי

עקרונות לניהול פרופיל עסקי באינסטגרם

instagram-logo
אינסטגרם בכלל ?

1 – הרשת החברתית השניה בגודלה אחרי פייסבוק עם 420 מיליון משתמשים

2 – אינסטגרם הינה הרשת שבה עולות מדי יום 75 מיליון תמונות חלקן הגדול ויזואליות ועם השראה

3 – התמונות והפוסטים וכל התוכן גלויות ל 100% מהגולשים ( אבל זה הולך להשתנות בקרוב בדומה לפייסבוק החשיפה האורגנית תרד עם הזמן )

4 – המשתמשים באינסטגרם מעורבים בצורה גבוהה פי 10 מהמעורבות בפייסבוק למשל

לדוגמא 2.3%  לכל עוקב באינסטגרם לעומת  0.2% בפייסבוק

5 – הגולשים באינסטגרם מחפשים לעקוב אחרי עסקים איכותיים ואחרי מותגים אהודים אנשים מרגישים יותר נוח כי יש להם גישה גם מהמחשב וגם מהמובייל ואוהבים לגלובאינסטגרם בשביל הקשר הבלתי אמצעי

6 – ולמעשה הגולשים ברשת זו מבצעים יותר רכישות מאשר בפייסבוק טויטר פינטרסט ואחרים

כל התורה על רגל אחת – העלאת תוכן איכותי והתנהלות חברתית נכונה

כיצד לבנות אסטרטגיית תוכן לפרופיל ?


1 – חשוב לבנות אסטרטגיית תוכן עוד בטרם פתיחת הפרופיל לעסק

2 – להציב מטרות ויעדים ולהחליט על דרך הפעולה לדוגמא : לאסטרטגיות תוכן שונות עם פרופילים שנראים טוב ויזואלית עם מגוון של עוקבים איכותיים ומגיבים ואת זה נעשה בעזרת תיוגים והאשתאגים

טיפ – מומלץ לערוך חקר שוק ולבדוק עסקים אחרים בתחום של העסק מנהלים את הפרופיל שלהם

3 – העלאה באופן עקבי תוכן שמתקשר לעסק ותוכן שמעניין את העוקבים  בין היתר כדאי להעלות 2 תמ' ביום שיש להם מראה ויזואלי ויפה

אפשר להעלות  % 80 תמונות שקשורת לעסק לעומת  % 20 תמונות שלא קשורות

4 – שמירה על שפה ויזואלית ואחידה לפרופיל

העיקרון הוא בחירה של קו קבוע לפרופיל כזה שיהיה מזוהה עם החברה  – התמקדות במספר מצומצם של נושאי צילום

מומלץ לפתח סיגנון צילומי יחודי

שימוש בפילטרים אחידים

שימוש במסגרת לבנה שיוצרת אחידות בין התמונות

5 – תיוג אפקטיבי : עקרונות

א' – להשתמש בהאשתאגים איכותיים לפי נושאי התמונות ( האשתאג איכותי הוא האשתאג בינוני בגודלו והמכיל עשרות אלפים עד כמיליון תמ' )

ב' – ניתן להעלות עד 30 האשתאגים לתמ'

ג' – חשוב ליצור האשתאג יחודי לעסק שילווה את כל התמ'

ד' – מומלץ להוסיף את ההאשתאגים בתגובות ובכותרת לתייג רק את ההאשתאג שמלווה את העסק ( התמונה תופיע בהאשתאג במועד ההעלאה ולכן חשוב להוסיף ההאשתאג במועד העלאה )

6 – יצירת אינטראקציה וחשיפת הפרופיל

חשוב לעשות זאת ב 2 מישורים : לייצר אינטראקציה ולעשות לייקים ובין היתר לעבור על ההאשתגים הרלוונטים לעסק לעשות לייקים להגיב לאנשים שעדיין לאעוקבים אחרי הפרופיל

בצורה זו אנו חושפים הפרופיל העסקי לקהל שהוא רלוונטי לעסק

7 – לקחת חלק בפעילות שמתקימות בקבוצות הגדולות  : מומלץ להשתתף בתחרויות ואתגרים של קהילות וקבוצות אינסטגרם בארץ ובחו"ל וזו אחת הצורות הטובות להגביר את החשיפה לפרופיל ולהביא עוקבים

8 – יצירת פעילויות יחודיות בלעדיות באינסטגרם

ניהול פרופיל אינסטגרם מצליח מצריך השקעה מי שיחליט להשקיע לשמור על ויזואליות אחידה ליצור אינטאקציה ופעילויות יחודיות בעלות ערך יקצור פירות ויהנה מחשפיה גדולה לעסק והגדלת מעגל הלקוחות

שימו לב לפעילויות יומיות תחת ההאשתאג היומי שעולות בקבוצות הגדולות כמו

@jjcomunity

@gramofthe

לאחרונה הרשת החברתית הפופולרית לשיתוף תמונות, שבבעלות פייסבוק, הודיעה כי החל מהשבוע הבא היא תאפשר למשתמשים לשתף סרטונים באורך של עד 60 שניות, שיפור משמעותי לעומת המגבלה הנוכחית העומדת על 15 שניות בלבד. כמו כן, תאפשר האפליקציה לערוך כמה סרטוני וידאו שונים לקליפ אחד, באמצעות ממשק מהיר ונוח לשימוש.

מדוע מלכתחילה היה צורך במגבלה של 15 שניות, ולמה דווקא עכשיו החליטה החברה לשנות אותה? ההיסטוריה הקצרה של החברה מספקת את התשובה. כשאינסטגרם הוסיפה לאפליקציית הפופולרית שלה את האפשרות לשתף גם סרטוני וידאו קצרים, בשנת 2013, היה צעד זה מענה לאפליקציית Vine המתחרה שהתמקדה בתכנים מצולמים (ומאפשרת רק סרטונים של 7 שניות). אולם בשנים שחלפו מאז, עברו שתי האפליקציות ממצב בו הן מתחרות ראש-בראש לתפיסות שונות לחלוטין.

אינסטגרם אימצה את גישתה של חברת האם, פייסבוק, ושואפת כיום להפוך לרשת חברתית המחברת בין חברים, או בין מעריצים ומפורסמים. Vine, לעומתה, מציעה זרם של תכנים מעניינים, ללא שאיפה של ממש להפוך למוקד פעילות קהילתית. הבדל זה מאפשר לאינסטגרם להרחיב את מגוון השימושים באפליקציה, ולהותיר את זירת הקליפים הקצרצרים ל-Vine שבכל מקרה אינה מתקרבת לכמות המשתמשים שלה ונהנית ממוניטין חצוף יותר.

בהצלחה !

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *