פייסבוק – מדינת החברים ללא גבול….

פייסבוק
פייסבוק האתר הנפוץ ביותר בעולם בעל יותר ממיליארד משתמשים בעולם ורק בישראל קרוב ל 4 מיליון משתמשים והכמות רק עולה

זהו ערוץ ברשת שבו 60 % מהאנשים בישראל משתמשים בה אין פלטפורמה דומה לא בעיתונות לא בטאו ברשת כלשהי שבה רוב האנשים נמצאים בה ללא הבדל מין גיל הכנסה או כל דבר אחר וכל מי שאינו נמצא בה כנראה מנותק מהמציאות

פתאום אנשים קטנים יכולים לקבל כח וחשיפה כמו חברות גדולות ובנוסף מציעה פייס כלים שלא נראו מעולם ובהם אפשרויות הפילוח ואם חשבתם למכור ל 3.7 מיליון משתמשים אז אתם עושים טעות כי בעצם אתם לא מוכרים לאף אחד  חייבים לחשוב ולפלח על קהל היעד מה המאפיינים שלהם מה תחומי הענין שלהם וזה יכול להשתנות לפי גיל לפי אזור הכנסה ועוד

קהל היעד שלכם חייב מכנה משותף ופייסבוק המקום המתאים ביותר לעסקים קטנים שמוכרים מוצרים או שירותים שונים ומה שחשוב הוא למשוך לידים איכותיים לעסק שלהם  הרעיון בפילוח הוא בחיסכון ניכר בזמן ובכסף להגיע לקהל מטרה ספציפי אפשר לפלח לאלה שלחצו לייק או לחברים של האוהדים  דבר נוסף הוא לפרסם גם לפי שעות מסוימות ביום  הכל לפי המטרות ואז המיקוד הוא מאוד חזק ולמען האמת הוא גם יחסית יותר בזול  אם לדוגמא נפרסם ברדיו נגיע לכל העולם גם לאלה שאינם מעונינים ואז העלויות יהיו אדירות אבל בפייס אפשר לשלם רק על ליד זאת אומרת שאפשר לקבל לידים מאוד איכותיים ומסע הפרסום עולה לאויר תוך זמן קצר ויחסית הוא קל להבנה ולא צריך הכשרה מיוחדת וזה ברור שהחשיפה היא לקהל אדיר ובשום מקום לא מציעים פרסום מהיר קל וזול אפילו יחסית לגוגל אדוורדס שם המערכת יותר מורכבת ויקרה

טעויות נפוצות

 

 

      • אחת הטעויות הגדולות היא התפיסה המוטעית שכאשר משיגים לקוחות אז צריך למכור להם ישר בתוך פייס וכאן הטעות מפני שפייס במקור נועדה רשת חברתית לראות מה קורה עם החברים להעביר הודעות למשפחה להפיג שעמום להראות נוכחות אבל פייס לא נועדה למכירות ומי שנכנס לפייס נכנס בשל הפן הבידורי פן הפנאי ולכן מלכתחילה לא אהדו ולא ראו פייס בעין יפה מי שמפרסם קטלוגים מכירות או מבצעים

 

      • מה שכן נוכל לעשות זה לשווק בניית מערכת יחסים בין בעל העסק ללקוחות מאפשרת לעשות טרום מכירה לקהל המטרה

 

      • טעות נוספת היא לצבור המון לייקים בדף העסקי ויש כאלה שחושבים מי שיש לו הרבה לייקים יש לו כביכול נוכחות חזקה וזוהי גישה מוטעית  עם הזמן הערך של הלייקים יורד ומה שחשוב זה התנועה של הגולשים אל הדף העיסקי  פייס שינו את החוקים וכמות לייקים גדולה רלוונטית ולא מענינית אף אחד – מה שחשוב זה מגע עם הלקוחות ופתרון בעיות / כאבים הם הרבה יותר חשובים לגולשים

 

      • העלאת סירטונים ארוכים או כתבות ארוכות ומשעממות הן בזבוז זמן היות ולגולשים אין סבלנות ויש הרבה חלונות קופצים ויש המון קישורים למודעות של פייס העלות של אחזקת אתר פייסבוק עולה מיליון דולר לשנה וזה מה שמאפשר השימוש בפייס בחינם היכולת שלנו להתרכז הולכת ופוחתת כי יש הרבה מסרים קישורים ולכן אין להכניס תוכן ארוך בפייס

 

    • להשיג לקוחות בחינם  רק ל 3% מהאוהדים מגיעים הסטטוסים לעומת העבר שהיה מגיע ל 100 % אח"כ ל 50 % ירד ל 16 % והיום רק ל 3% מהאוהדים ופייס הפסיקה עם עידן החינם ומי שרוצה להתקדם חייב לפרסם בתשלום מפני שהיא הנפיקה את עצמה וחייבת להוכיח ריווחיות ויציבות הכנסות בעליה ולכן מבקשת לפרסם בתשלום

עקרונות להצלחה

 

      • העיקרון החשוב ביותר והראשון במעלה הוא להוציא את הזהב מפייס  שינוי החשיבה הוא החשוב ביותר מפני שכל המשווקים עושים שיווק פרסום ומכירות בתוך פייס ואת זה פייס לא מאפשרת וזה לא המקום או הזמן  הזכל עוד הוא נמצא במכרה כאשר הוא גולמי הוא לא מלוטש ולכן חייבים להוציא את הזהב מהמכרה זאת אומרת שחייבים להוציא את הגולשים אל מחוץ לפייס על ידי בניית מנגנונים שיוציאו את הגולשים הנכונים אל מחוץ לפייס ושם למכור להם

 

      • עיקרון שני הוא בניית מערכת יחסים נכונה : LLT = LIKE +LOVE +TRUST  אנחנו כבעלי עסקים צריכים שאנשים יכירו אותנו ולאחר מכן יאהבו אותנו ולאחר שאותנו הם יבואו לרכוש בבטחון ומרצונם החופשי ולא יבואו כתוצאה מכנוע או מכירה בכפיה  הרעיון הוא להעלות סטטוסים לעשות פעילות שיווקית מודעות שמובילות למשפכי שיווק המובילות לאמון ואהדה בניית מע' יחסים ורק לאחר מכן מכירה  גם אם אתם מוכשרים ומקצוענים בתחומכם ולא רואים את התוצאות בעסק זה מפני שתהליך השיווק לקוי וצריך להיות זרימה מה שמוביל הרבה תנועה הרבה חשיפה שצריכה לעבור תהליך LLT וחייבים לעשות שינוי וזהו תהליך שלוקח שבועות חודשים אבל ברגע שבונים תהליך נכון כמו שצריך הוא עובד ועובד כמו טייס אוטומטי

 

      • המכירה אף פעם לא מתבצעת בפייס המכירה תמיד מתבצעת מחוץ לפייס והרעיון הוא לבצע תהליכי טרום מכירה

 

      • הפרסום שלכם צריך להתרכז מחוץ לפייס והפיכתו ללידים עבור העסק וצריך להתרכז בהנעה לפעולה ובעידוד לויראליות בתוך פייס על מנת לייצר חשיפה יותר גדולה המובילה ללידים עבור העסק  התהליך עובד בדרך כלל כך: לתת את השם שלכם על דף עסקי בנוי נכון או לפתוח דף עסקי תחת המותג שלכם ולעשות פרסום מודעות באמצעות מנגנונים של פרסום הממומן ובנוסף פעילויות שיווקיות ויותא תהליך של תנועה – המרה – קהילה – מכירה הטעות הגדולה שעושים משווקי פייס שהם מדלגים על 2 השלבים הקריטים וחשובים ואלו הן ההמרה והקהילה הם למעשה קופצים ישר מהתנועה למכירה ודבר זה אינו נכון וגורם ל 95%  מהתנועה ללכת לאיבוד ולכן זה לא עובד טוב

 

    • המטרה היא ללכוד את הלידים לנצל את התנועה על מנת להפוך לקהילה על ידי ניצול פייס כמנוף לבניית עסק מניב  רוב הגולשים לעולם לא יקנו מהסיבה שהם רק מתענינים אבל לא בתזמון הנכון שהם לא מכירים מספיק את בעל העסק והמודעות הללו עולות כסף

טקטיקות

 

 

הדבר הדומיננטי בטקטיקות שיווק בדף העיסקי הוא לאו דווקא טקסט או וידיאו אלא דווקא תמונות ! לא לחנם קנו פייס את אינסטגרם בסכום של מיליארד דולר אינסטגרם עובדת בעיקר על תמונות + הנעה לפעולה ויש ליצור אינטראקציה באמצעות התמונות עם הגולשים ואז הגולשים נחשפים לעסק למותג ועם הזמן ללקוחות

 

      • תמונה + סיפור שקוראים אותו מחוץ לפייס

 

      • תמונה + שאלה להשתמש בבוחן פתע ? על התפתחות אישית על עסקים על מכירות שמים תמונה עם ואז שואלים שאלה ואז יוצרים אינטאקציה על ידי שירשור של תשובות

 

      • מרתון של שו"ת – מרתון שאתם יכולים להזמין את הקהל בשעה ספציפית ולשאול שאלה זאת אומרת אתם מזמינים את הקהל לעמ' העיסקי ביום מסוים בשעה יעודה והם יכולים לשאול כל שאלה ולקבל תשובה במיידי

 

      • הגרלות – אם יכולים לפרסם הגרלות פרסים אז כל מה שהם צריכים זה לשתף סטטוסים ולהירשם בקישור וזה מוביל לדף נחיתה ועל ידי שיתוף זה מגיע לתגובת שרשרת שמוביל לחברים ולחברי חברים ואז עושים הגרלה ובוחרים במעריץ אחד

 

    • תחרות – המעריצים צריכים לעשות פעולות ולהתחרות אחד בשני

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *