השקות לא נולדו אתמול , ובכל זאת מעט עסקים משתמשים בטכניקה הזו כבר שנים . הצלחת ההשקה מתבטאת בהרגשה עילאית , דומה לנסיעה במכונית יוקרתית במהירות גבוהה , בעוד אחרים נוסעים באיטיות במכוניות ישנות .

מדוע בישראל עולם ההשקות לא תפס תאוצה ? מדוע בעלי העסקים לא מנצלים עד תום ערוץ שיווק זול ויעיל זה ? במדינת ישראל יחסית לאמריקאים אנו קצת בפיגור בכל הקשור לשיווק באינטרנט בכלל ובהשקות בפרט. יש המון תחומים ונישות שבהן עדיין אף אחד לא עשה השקה .

כדי להתחיל השקה כל מה שצריך בשלב ראשון זה לבדוק אם היא מתאימה לעסק שלנו לפי הקריטריונים שנתתי מקודם , לקבל החלטה , להתחיל לתכנן , ולבנות את ההשקה לפי השלבים להלן :

  • שלב א' : בודקים את השטח : זה השלב שבו אנו צריכים לבדוק מי הם המתחרים , מה הם השירותים שהם מציעים , מה קשת המחירים שלהם , מה גודל קהל היעד , איפה הם מפרסמים , מה הם המסרים שלהם , רמת העניין , ומה השיווק שהם עושים , כל נתון שיעזור לנו לראות איפה אנו עומדים ומול מי אנחנו מתמודדים.
  • שלב ב' : מפסיקים לנחש – המטרה היא לדעת בדיוק מה הצד השני רוצה וככה לדייק יותר במסרים שלנו , אם זה בסירטונים או בכל מדיה אחרת , וכך הכל נהיה יותר קל אחרי זה .

( מומלץ מאוד לעשות סקר שוק , סקר טוב יודע לגלות לנו מראש מה הם רוצים לשמוע , מה יגרום להם לקנות , מה הם מחפשים בשירות ועוד ועוד .)

  • שלב ג' : ביצוע – אחרי שהבנו מה הקהל שלנו מחפש , רוצה , וצריך בדיוק , אנחנו מחליטים על המסרים העיקריים שילוו את כל ההשקה כולה , כלומר להתאים את הכפפה ליד . לפעמים מילה אחת יכולה לעשות את כל ההבדל בין הצלחה לכישלון .

( ישנה חשיבות עצומה בנושא החזרה על המסרים קל וחומר כשמדובר בהשקה .)

  • שלב ד' : בניית הצעה – בשלב זה אנחנו מרכיבים את ההצעה שאי אפשר לסרב לה , כך שברגע שהלקוח יבין מה הוא מקבל תיפול לו הלסת , והוא ירגיש שזהו הפתרון שהוא חיכה לו כל ימי חייו .

טיפ זהב : הצעה טובה תגרום לצד השני להרגיש פרייאר אם הוא לא מקבל אותה . לפני שאתם יוצאים לדרך תראו ההצעה למישהו קרוב ואם היא הצעה לא כל כך טובה יש להמתיק ההצעה , לשפצר אותה .

  • שלב ה' : לב ההצעה – כאן אנו מתכננים את כל הידע והתוכן שאנו רוצים להעביר אותם , כדי לגרום ללקוח הפוטנציאלי להבין שאנחנו המומחים מס' 1 בתחום , ואיתנו הוא צריך ללכת . זה המקום והזמן לתכנן את סירטוני ההשקה , כל הדיוורים , כל דפי הנחיתה , העדויות וכל החומר השיווקי , כדי להוביל למכירה רכה ככל הניתן .
  • שלב ו' : הכנה לשטח – לאחר שכל החומרים מוכנים , וזה השלב להחליט על תאריך , לסגור את הקטעים הטכניים , וכל מה שדרוש כדי שהמכונה תעבוד כמו שצריך . ככל שהכל יעבוד בצורה חלקה יותר , תהיו פנויים לדברים חשובים ונוספים .
  • שלב ז' : יוצאים לדרך – מתחילים להזרים תנועה לאתר , מתחילים לקבל לידים , ומחכים לפתיחת המכירה על מנת לקטוף את הפירות .

השקה טובה יודעת טוב מאוד להעלות את הערך הנתפס של המוצר / השירות , מעלה את הערך שלנו כמומחים וברגע שבונים הצעה שבאמת אי אפשר לסרב לה , אפשר למכור בטווח הגבוה של המחירים בלי שום בעיה גם אם זה אומר להעלות ב 50 % יותר .