האם השקה מתאימה לכל סוגי העסקים ? ? התשובה : ההשקה מתאימה לרוב סוגי העסקים כגון עורכי דין , יועצי שיווק , עסקים מקומיים ועוד…

ברגע שיש ערך לתת ללקוח , ברגע שיש מה ללמד את הלקוח , לפני שבכלל הצענו מוצר / שירות כלשהו , כנראה שאפשר לעשות השקה לאותו מוצר או שירות .

השקה מסביר באופן טוב יותר את הערך של המוצרים  / השירותים הנמכרים לפעמים גם באלפי שקלים , והסוד של כל קסם הוא למעשה בהכנה , אי אפשר לשלוף שפן סתם כך מן הכובע , בהשקה זה לא שונה .

בעולם העסקים נהוג לומר שאי אפשר להקים עסק ב 30 , אפילו אם אין מוצר / שירות , אין רשימת תפוצה , אבל כעיקרון דרך השקה זה כן אפשרי .

השקה מעלה את ערך השירות , גורמת למכירות טובות יותר , ונותנת לבני האדם את המילה המתוקה : חופש . ( הכוונה לא לבטלה , לא לעבוד כלל , אלא החופש שמאפשר לנו לעבוד מתי שנוח לנו, בשעות שנוח לנו , וכו' )

החופש לבחור איפה – האינטרנט נמצא בכל מקום ,אפשר לעבוד מהבית , מבית קפה , או אפילו מארץ אחרת .

החופש עם מי ? – אנחנו מקבלים את החופש לבחור עם מי אנחנו עובדים , בהשקה אפשר למשוך לקוחות שטובים לנו .

בהשקה אפשר למשוך מטרה – נחת , שקט נפשי וכלכלי , לייצר מטרות .

בהשקה ישנם כל המרכיבים הדרושים : סקרנות , ויז'ואליות , אלמנטים מעולם השיווק , ידע איכותי בעל ערך , סדרת מסרים המעבירה מסרים באופן ברור .

נהוג לחלק את עולם ההשקות ל 3 אפשרויות :

השקת שותפים

השקה פנימית

השקת גרעין

השקת שותפים : הינו תהליך שלא רק אנו מביאים לידים ומכירות אלא גם שותפים , אנשים פרטיים , יועצים למיניהם וסוכנויות פרסום המתוגמלים על בסיס כלשהו . ברגע שאתם תצליחו בתחום ותוכלו להביא כמות של לידים איכותיים , אתם תתחילו לקבל הצעות יזומות על בסיס קבוע ! הרעיון העומד מאחורי השקה כזו הוא להיעזר בבעלי מקצוע או בגורמים שיש להם כבר קהילה שנבנה בה אמון כלפי בעל העסק . יכול ההגעה שלנו לקהל רחב יותר גדלה ואנחנו יכולים להגיע ליותר לקוחות : יותר באזז , יותר לידים , יותר מכירות .

השקה פנימית : השקה לקהל שלנו , לקהל שעוקב אחרינו , אם בפייסבוק , אם באינסטגרם , קהל שנמצא ברשימות תפוצה , אלה הם קהל עוקב , מאמין , מעריץ ועלויות הפרסום יחסית נמוכות , ולכן הצפי כאן הוא לריווחיות מאוד גבוהה.

השקת גרעין : כאן לא צריך רשימה וגם לא תקציב פרסום גדול , וזה במיוחד נועד לעסקים בתחילת הדרך . הוא נקרא גרעין מפני שאנו עושים השקה לגרעין הקרוב אלינו אם זה משפחה , חברים , מתענינים מהעבר , לקוחות חוזרים וצריך לנצל כל דרך וכל אחד על מנת לעניין אותו בהשקה הזו . גם אם אין לנו תקציב עלינו לנצל כל דרך חינמית – קב' בפייס , דף פייסבוק האישי , עמוד עיסקי בפייסבוק , פופ אפים באתר , סירטוני יוטיוב , פורומים בלוגים וכאן ההזדמנות להעיר שכדאי להשקיע סכום כסף מסוים , אין השקעה טובה מזו בעסק.

דרי ההפצה מחוץ לאינטרנט , דהיינו עולם האוף ליין , אפשרי דרך כרטיסי ביקור , שלטי חוצות , מגזינים ועיתונים מקומיים . כמה שיותר פרסום אם בתשלום ואם בחינם – יותר טוב !

אחת המטרות של השקות גרעין היא להתניע את המערכת , ליצור מומנטום , לראות קצת כסף בחשבון ,  לראות ולהראות שאנחנו כן יכולים לפרסם ולראות תוצאות , זה אפשרי לראות 10 לקוחות , 20 לקוחות , 50 לקוחות , ואפילו מאות לקוחות בהשקה אחת בלבד !

אין דבר כזה מוצר / שירות מושלם !  להשתדל לצאת לדרך כמה שיותר מהר !

היופי בהשקת גרעין הוא שתוך כדי שיחה עם הקהל שלנו אנחנו נבין בדיוק מה צריך להיות במוצר או השירות שלנו , מה צריך להוסיף או מה צריך לגרוע , איך הוא אמור להיות בנוי ועוד ועוד ….

בהצלחה !