כללים בעיצוב אתרים

הפתגם אומר שיש רק הזדמנות אחת לעשות רושם ראשוני. זה נכון גם באינטרנט. השיעור הזה עשוי לעזור לכם להימנע מטעויות נפוצות בעיצוב אתרים, שעלולות להבריח מבקרים. במסגרת השיעור נסביר איך להבטיח טעינה מהירה של דפי האתר, להתאים את האתר לניידים, לשמור על נגישות כללית ועל איכות התוכן.

הדבר הראשון שצריך להקפיד עליו הוא מהירות האתר. משתמשי האינטרנט אינם מצטיינים בסבלנות, ואם הטעינה של הדפים נמשכת זמן רב מדי, הם צפויים לנטוש את האתר. יש הרבה צעדים טכניים שאתם, או מי שבונה את האתר שלכם, יכולים לנקוט כדי שהאתר יפעל מהר יותר, כמו לבחור את הטכנולוגיות ואת פתרונות האירוח הנכונים. אבל יש גם כמה תיקונים פשוטים שאפשר לבצע.

אם יש לכם תמונות בדפים, כדאי להשתמש בתמונות הכי קטנות שצריך. אם יש לכם קבצים גדולים בעלי רזולוציה גבוהה שאמורים להופיע רק בתור תמונות ממוזערות, ותרו עליהם. יש הרבה תוכנות שמאפשרות להקטין או לדחוס תמונות, וכתוצאה מכך לזרז את הטעינה. כדאי לבחור בעיצוב פשוט. באופן כללי, ככל שהדפדפן צריך להוריד ולמחזר פחות דברים, כך הדפים נטענים מהר יותר. מומלץ להשתמש באותה תמונת רקע על פני כמה דפים, ולבקש ממי שבונה לכם את האתר לשמור על יעילות בקוד ובסקריפטים.

אם אתם רוצים לבדוק את ביצועי האתר שלכם, אתם יכולים לנסות לפתוח אותו במכשיר נייד – באמצעות חיבור נתונים, ולא Wi-Fi – ולראות באיזו מהירות הוא נטען. הדבר הבא שצריך לעשות הוא לוודא שהאתר מתאים לשימוש בנייד. יותר ויותר אנשים משתמשים בסמארטפונים בתור המכשיר העיקרי לגלישה באינטרנט, ואם האתר שלכם אינו נוח לשימוש במכשירים האלה, אתם עלולים להפסיד לקוחות.

הדרך הכי קלה ליצור אתר שמתאים לניידים היא לבנות אותו כך כבר מההתחלה, בעזרת גישה כמו “עיצוב רספונסיבי”, שמזהה אוטומטית את סוג המסך של המבקר ומציג את האתר בהתאם – למשל, סידור הטקסט והתמונות לאורך בסמארטפון כשהוא מוחזק לאורך. אם אתם רוצים להבין אם האתר שלכם מתאים לניידים, נסו את כלי הבדיקה של Google שנקרא Mobile-Friendly Test. שימו לב להיבטים כמו החלקה או הקשה, שייחודיים למסכי מגע. ודאו שרכיבי האתר מגיבים כראוי לסוגים אלה של “קלט”. השימוש בסמלים בולטים וההקפדה על תוכן ברור ומאורגן היטב יעזרו למבקרים בעלי מסכים קטנים למצוא את מה שהם צריכים.

הדבר הבא שצריך לעשות הוא לאפשר למבקרים למצוא בקלות את הכתובת ואת מספר הטלפון שלכם. הרבה מכשירים כוללים תכונות של GPS וניווט במפות, שיכולות לעזור למבקרים שנמצאים בדרכים. וכמובן, כשמבקרים אלה ניגשים לאתר שלכם מהנייד, צריך לדאוג שיהיה להם קל להתקשר אליכם.

חשוב לזכור גם שהמשתמשים עשויים להציג את האתר שלכם בדפדפנים שונים – כמו Chrome או Firefox – ובפלטפורמות שונות, כמו Windows או Mac. כדאי לבדוק איך האתר פועל מכמה שיותר מחשבים, מכשירים ודפדפנים. האם האתר מוצג כראוי בכל אחד מהם? האם אתם מתבקשים להוריד יישומי פלאגין? זה שלב מיותר שעלול להבריח את המבקרים.

לסיום, צריך לזכור שהאתר אינו מיועד רק למכירות – הוא אמור לספק פתרונות. דמיינו שאתם מבקרים באתר שלכם. שאלו את עצמכם, למה אני כאן? מה אני מנסה לעשות? איזו בעיה אני מנסה לפתור? לדוגמה, אם יש לכם מאפייה שמציעה עוגות בהזמנה אישית, מי שמבקר באתר שלכם, מן הסתם צריך עוגה כזו. תוכלו לכתוב תוכן על סגנון הקישוט ועל מקורות ההשראה שלכם. אבל כדאי יותר שתוסיפו המלצות אישיות ותמונות של לקוחות מרוצים.

לסיכום, ראינו טעויות נפוצות שהרבה אתרים נכשלים בהן. כדי להימנע מהן, ודאו שדפי האתר שלכם נטענים מהר, ונראים ופועלים היטב, בכל מכשיר ובכל דפדפן שבהם המבקר עשוי להשתמש. כשיוצרים את התוכן צריך לחשוב על הלקוחות. אם תענו על הצרכים שלהם, יש סיכוי גבוה מאוד שהם יבואו לבקר אצלכם.

נוחות השימוש באתר

שלום לכם! ברוכים הבאים לשיעור שלנו בנושא “נוחות השימוש באתר”. זה המונח שבו משתמשים בעולם הדיגיטל, כשהכוונה היא לאפשר למבקרים למצוא בקלות את מה שהם מחפשים ולהשיג בקלות את מה שהם רוצים. בשיעור הזה נסקור את הדרכים הטובות ביותר לשיפור נוחות השימוש – מיצירת ניווט פשוט וברור ועד החשיבות של פריסה עקבית. נסביר גם איך הכתיבה שלכם יכולה לשפר את האפקטיביות של האתר. נשמע טוב?

בואו נדבר קודם על הניווט: אותם הדברים שמנחים את המבקרים שלכם באתר. ניווט טוב פירושו לארגן את האתר בצורה הגיונית עבור המבקרים. אם יש לכם חנות פיזית, כמו מאפייה, תחשבו איך המוצרים שלכם מסודרים בה. פריטים גדולים כמו עוגות ועוגות פאי נמצאים באזור אחד, ואילו מאפים אישיים כמו קרואסונים וקאפקייקים נמצאים באזור אחר.

באתר שלכם, אתם יכולים לארגן את המוצרים באותו אופן, ובתפריט הניווט הראשי לומר למבקרים מה הם ימצאו בכל קטע, בדומה לשלטים במאפייה. למרות כל זאת, לא בטוח שהניווט באתר ייראה לכולם לגמרי הגיוני. לכן, כדאי להוסיף תיבת חיפוש, במיוחד אם באתר שלכם יש הרבה דפים או מוצרים. תיבת החיפוש צריכה להופיע באותו מקום בכל אחד מדפי האתר, כדי שיהיה קל למצוא אותה, וכדי שמבקרים שממהרים יוכלו תמיד למצוא אותה ואת כל מה שהם מחפשים.

הדבר האחרון שצריך להביא בחשבון לגבי הניווט: כשאנשים נכנסים לאתר כלשהו, הם מצפים שהדברים יעבדו בצורה מסוימת. נניח שאתם מנווטים באתר ורוצים לחזור לדף הבית – מה אתם עושים? לוחצים על הלוגו. זה דבר שהמבקרים מצפים לו, והוא מצוי כמעט בכל אתר, אז כדאי לוודא שהלוגו שלכם מוצג באופן בולט בכל הדפים, ושלחיצה עליו מובילה אל דף הבית. עד כאן בעניין הניווט. עכשיו נדבר על הסגנון ועל המראה והתחושה של האתר.

לכל אחד יש טעם אישי, אבל יש כמה הנחיות כלליות שצריך לפעול על פיהן. ראשית, שימו לב לפריסת הדף. עליה להיות עקבית בכל דפי האתר – הגופנים, התמונות ושאר רכיבי העיצוב צריכים להיות זהים. בנוגע לצבע, לפעמים יש נטייה להשתמש בצבעים עזים כדי למשוך תשומת לב. אבל באינטרנט, רוב האנשים רגילים לקרוא טקסט כהה על רקע בהיר. עבדתם קשה כדי ליצור את התוכן – כדאי שתדאגו שהמבקרים לא יצטרכו לאמץ את העיניים כשהם ינסו לקרוא אותו. חשוב לשים לב גם היכן בדף התוכן מסתיים. אל תאלצו את המשתמשים לגלול יותר מדי כדי לראות את התוכן החשוב. מומלץ להשתמש בכותרות וברשימות כדי לעזור להם לרפרף על הדפים במהירות ולהחליט אם שווה להם להשקיע את הזמן ולהישאר.

התוכן שאתם כותבים צריך להתאים לקהל שלכם. יש לכם קהל שמאוד מתמצא בטכנולוגיה? אם כן, זה בסדר להשתמש במונחים טכניים. אם לא, צריך להשתמש בשפה פשוטה שמדברת לכולם. רוצים עוד טיפ? כדאי לעודד את המבקרים לבצע פעולה במהלך הביקור באתר. זה נקרא – מנחשים? – “קריאה לפעולה”, וזה יכול לעזור להם להבין מהו הדבר הבא שהם צריכים לעשות. רוצים שהם יתקשרו? אתם יכולים לומר להם “התקשרו עכשיו”. רוצים שהם יגיעו לחנות שלכם? אתם יכולים לכתוב “קבלו הוראות הגעה לחנות”. אתם יכולים לדחוף אותם לבצע רכישה במילים “קנו עכשיו!”

אז בואו נסכם. כשיוצרים אתר, צריך להשתדל מאוד שהוא יהיה נוח לשימוש. מומלץ לתת למבקרים מפת דרכים לדפי האתר, לשמור על עיצוב עקבי בכל דפי האתר, לכתוב את התוכן בשפה של המבקרים ולספק להם את החוויה שהם מחפשים.

 

סיבות לכישלון בשיווק

1- הם מתנהגים כמו מותג- נכון שלשם אנחנו מכוונים, נכון שלשם אנחנו רוצים להגיע, רוצים להיות מותג אבל אתם חייבים להבין שאתם עדיין לא מותג ולכן גם הפרסום והשיווק שלכם צריך להיות בהתאם, אתם צריכים לחשוב על כמה אתם צריכים לחסוך בעלויות הפרסום לא לפרסם כמו מותג כשאין לכם אפשרות, עוד דבר ההתנהגות שלכם צריכה להיות כמו עסק חברתי,שוב לא כמו מותג צורת הפרסום של הרבה בעלי עסקים היא מאוד שיטחית לדוג’: מפרסמים איזה שהוא בגד איזו שהיא נעל ושמים את המחיר שלה וזהו ואז אתם מצפים שירכשו מכם את המוצר אבל לא נתתם שום ערך איך אתם מצפים שיקנו מכם ? אתם חייבים להבין אם אתם רוצים ליצור קהל של לקוחות דרך האינטרנט שמעריץ אתכם אוהב אתכם ורוצה כל פעם רק לרכוש את המוצרים והשירותים שלכם אתם חייבים להיות עסק חברתי, אחד שעוזר שנותן ערך ידע שהשירות שלו הוא טוב, עידן העסקים הפורמלי הולך ונכחד נקודה סימן קריאה ! ואני בטוח שאתם לא רוצים לטבוע  ולהיכנס לסטטיסטיקה של רוב העסקים שניסגרים מידי שנה, תיהיו חברים של הלקוחות שלכם, דברו איתם בגובה העיניים תנו להם הנחות מבצעים הטבות מה שאתם יכולים שיכול לגרום להם לחבב אתכם להעריך אתכם ולרצות לחזור ולרכוש מכם שוב ושוב אם תתנהגו ככה אתם תגיעו לזה ובסופו של דבר תהיו מותג בדיוק כמו שאתם רוצים.

2- הסיבה השנייה משווקים לכולם – כמה שאני מציין את זה בפני הלקוחות שלי ולא אפסיק לחזור על זה לא לשווק לכולם!! כולם לא הקהל שלכם, אני חוזר- כולם לא הקהל שלכם ! מי שרוצה הכל נישאר בלי כלום ? מכירים את המשפט הזה? כל עסק חייב להבין שיש לו קהל מסויים, כמו שיש זמרים שהקהל שלהם הם בני נוער או זמרים שהקהל שלהם הם מבוגרים, אותו דבר זה המוצר / השירות שלך, אשמח לעזור למי שלא מוצא את הקהל שלו למצוא אותו , לצורך העניין קבלן שיפוצים שעובד באיזור מסויים יצטרף לפלח את הפרסום שלו לקהל היעד שלו באיזור הספציפי שהוא עובד בו לדוג’ הוא עובד בת”א הוא יכוון הפרסום לכל תושבי העיר ת”א לגילאים קצת יותר מבוגרים נגיד 30 פלוס כי אלה יהיו רוב הקהל שלו הוא יוכל לכוון את הפרסום לאנשי נדלן שרוכשים דירות מתווכים וכו’.. אני רוצה שתחשבו קצת מעבר לקופסא תחשבו טוב טוב לפני שאתם מפרסמים לכולם לשכן או לשכנה לדודה ולבן הדוד תחשבו מעבר,  למי המוצר / השירות שלכם יכול להתאים למי המוצר / השירות שלכם יכול לעזור, מי הם האנשים שרוצים אותו והמוצר מספק אותם ? תשווקו לקהל הנכון ייתכן שפשוט שיווקתם לקהל לא נכון או לא רלוונטי

3- כאן ארחיב טיפה חוסר התמדה / חוסר משמעת עצמית- בעל עסק יקר פתחת עסק אתה קם בבוקר לעבוד בשבילו הולך בלילה לישון עם מחשבות על העסק שלך, עכשיו אני רוצה שתעשו בראש שלכם את הסוויץ’ הזה שכמו קמים בבוקר לעסק שלכם בדיוק אותו דבר ככה אתם צריכים להשקיע בעבודת השיווק שלכם רוב הזמן הפנוי שלכם תתפוס אותו עבודת השיווק שמעתם היטב, עסק ככה או ככה חייב להשקיע בשיווק כדי לצמוח, לגדול, כדי שמחזור ההכנסות העתידי שלו יעלה, כדי שיהיה לו עתיד טוב יותר חייב להשקיע בשיווק !! ואני בטוח שאתם רוצים את זה לכן אתם חייבים להשקיע בשיווק של העסק, לא מתחילים לפרסם חודש ומפסיקים לא מרימים אתר לאוויר סתם בשביל פוזה או סתם בשביל שיראו אנשים ולקוחות ששואלים האם יש לי אתר, לא לא ולא אתם גורמים לאתר לעלות בתוצאות החיפוש אתם מתחילים לפרסם ? לבדוק האם הפרסום ממיר האם הוא עזר לי להגדיל הכנסות החודש ?, האם קיבלתי מהפרסום הזה תוצאות ? לא הלך ? תנסו להבין איפה טעיתם, כל פרסום שאתם עושים תבחנו אותו על סמך תקופה של 3 או 4 חודשים, הוצאתם כסף על פרסום בפייסבוק? בגוגל ? לא משנה איפה לבדוק לנסות לשפר לתקן עד שאתם רואים שאתם במסלול הנכון, אתם מעלים סרטונים ליוטיוב רוצים לעשות קידום אורגני ? אל תפסיקו תעלו כל יום סרטון,  מה יותר טוב מיזה ?,

4 – עוד דבר משמעת עצמית משהו שאין להרבה בעלי עסקים, משהו שמכעיס אותי אני פשוט לא עובד עם בעלי עסקים שאין להם משמעת עצמית שהם לא עושים כלום ושום דבר כדי להתקדם זה סתם מכעיס אותי ולכן אני מעדיף אפילו להחזיר את הכסף ללקוח ולא לעבוד איתו, ההתקדמות שלכם עבודת השיווק שלכם תלויה בכם אך ורק בכם ואם אתם לא תפעלו – לא תעשו כלום לא תנסו דברים ולא תיישמו דברים שאנשי מקצוע מבינים אומרים לכם אתם לא תתקדמו זה לא יקרה מהאוויר צריך לפעול כדי לראות ולהרגיש שינוי, שינוי בא אם אנחנו עושים משהו ולכן גם אם קמתם בבוקר עם חוסר מצב רוח תעשו משהו שיחזיר לכם את המוטיבציה ותחזרו מהר לפעול ולעבוד קשה בשביל העסק שלכם, תחשבו עסק זה כמו ילד אתם חייבים לטפח אותו ואם לא תעשו זאת מה שיקרה זה שהוא יפסיק לצמוח ואפילו יפול.

לינקדאין והשינויים החדשים

עובדה 1: לינקדאין היא הרשת העסקית הגדולה בעולם עם 400 מיליון חברים ומעל למיליון חברים בישראל!
עובדה 2: הרשת הוכתרה כרשת האפקטיבית ביותר לאיתור לידים וגיוס לקוחות חדשים בארץ ובחו”ל עבור חברות B2B!
עובדה 3: הרשת כוללת מאות אלפי מנהלים ובעלי תפקידים מכל הארגונים המובילים בישראל!
להלן טיפים לעבודה אפקטיבית בלינקדאין :
הגדרת פרופיל כמחפש עבודה / כבעל עסק
המלצות ינתנו לפי דרישה / עדויות של לקוחות
התחברות לקבוצות בעלי ענין משותף
יצירת קשר עם אנשים בקבוצות בחינם
מנוע חיפוש יעיל של לינקדאין
בניית רשת הקשרים
חיפוש חיצוני ללינקדאין על ידי גוגל – http://recruitin.net
עבודה עם האפליקציה של לינקדאין
מהם השינויים העיקריים בממשק ?
1 – עמוד הבית נראה “נקי” ונוח יותר לשימוש מאשר הממשק הישן.
הוא דומה הרבה יותר לממשק הקיים באפליקציית המובייל – מה שיוצר אחידות בשימוש בין 2 הפלטפורמות השונות.
השינוי בממשק כולל גם שינוי בתפריט העליון.
הוא אמנם נראה דומה – אך הוא לא כולל כמעט תתי-תפריטים כמו בעבר. מצד אחד זה מקל על הגלישה אך מצד שני גורם לנו לחפש את אותם תתי-תפריטים במקומות אחרים.
2 – השימוש בהודעות הפך דומה יותר לזה שקיים בפייסבוק – הן מבחינת הממשק והן בכך שהוא נשאר פתוח על המסך כדי לעבוד טוב יותר במצב של instant messaging
3 – הפרופיל האישי עבר שידרוג ונראה נקי ונוח יותר לשימוש
אפשר להגיע אליו בעזרת כפתור ME שנמצא בתפריט העליון.
הפורמט החדש מציג מספר שורות של ה Summary שלנו, את המאמרים, את הניסין התעסוקתי ואת 3 ה SKILLS העיקריים (ולא את 10 המובילים כבעבר)
4 – החיפוש המתקדם הוסר – וזה החלק הבעייתי ביותר בשינוי הממשק מבחינתנו.
אם עד עתה לינקדאין התגאתה בממשק החיפוש שלא היה שני לו ברמת הדיוק אליה ניתן היה להגיע – הרי שממשק זה נעלם בפורמט התצוגה החדש.
אז מה עושים?
החיפוש כיום מתבצע בעזרת חלונית החיפוש שיושבת בחלק העליון של המסך. זה אמנם נראה מאד מוגבל – אבל – על ידי שימוש נכון בחיפוש בוליאני (שעדיין נתמך על ידי לינקדאין) אפשר להגיע לתוצאות טובות בתור התחלה.
לאחר הרצת החיפוש הראשוני ולחיצה על זכוכית המגדלת, יש לבחור משורת התפריט את האפשרות של People ולאחר מכן ניתן להמשיך לסנן לפי דרגות הפרדה, מדינות, חברה נוכחית וחברות בעבר, תעשיה, שפת הפרופיל, והאוניברסיטה בה למד.
גם כאן ניתן לקבל מסננים מתקדמים למי שרוכש את מודל הפרמיום שלהם.
לדעתי הבעיה העיקרית בחיפוש היא החובה בהכרת החיפוש הבוליאני לעומקו בכדי להגיע לתוצאות מדוייקות ודבר שני הסרת האפשרות של חיפוש לפי תפקיד נוכחי (מה שעלול להביא ללא מעט תוצאות לא רלוונטיות).
5 – הפיד הופך לנקי יותר בעזרת שימוש באלגוריתם משופר – מה שמאפשר להתמקד על עדכונים חדשים של חברים ופחות היתקלות בעדכונים שכבר ראינו קודם לכן או שאינם רלוונטיים עבורנו.
6 – ממשק משופר לפרסום מאמרים ותוכן הכולל גם מידע מפורט ומדוייק יותר על מי צפה במידע שפרסמנו – כולל החברה והתפקיד של האנשים המעוניינים בעדכונים שלנו.
לסיכום – אמנם חלק גדול מהשינויים שאנו רואים עם מתיחת הפנים טובים לנו כמשתמשים, מצד שני המגבלה החדשה על אפשרות החיפוש המתקדם הינה בעייתית מאד כמגייסים.

הקמת חנות וירטואלית

הקמת חנות וירטואלית

חברות אינטרנט רבות מציעה שירותי הקמת חנות וירטואלית אך לא כל הלקוחות מבינים כראוי מה זה אומר ובמה זה שונה מאתר אינטרנט רגיל.

ראשית נבהיר כי הרמת חנות וירטואלית כורכת בתוכה בנייה רגילה של אתר אינטרנט תוך הטמעת פונקציות נדרשות להפעלת חנות וירטואלית בהתאם לצרכים האישיים שלכם, בעלי העסק.

ישנן אינספור פונקציות המתאימות לאתרי אינטרנט בכלל ולחנות וירטואלית בפרט ומתוכם יש לבחור את אלו שישרתו אתכם בצורה הטובה ביותר. נסקור את הפונקציות העיקריות שהמופעלות בחנויות וירטואליות כפי שניתן לראות באתרי האינטרנט השונים:

קטלוג מוצרים: בניית חנות וירטואלית ללא קטלוג מוצרים זו בעצם בנייה של אתר אינטרנט תדמיתי רגיל שמוסר מידע אודות העסק בלבד. כדי שהאתר ייחשב לחנות וירטואלית צריך שיהיה בו קטלוג של המוצרים או השירותים המוצעים. קטלוג המוצרים צריך להכיל את מגוון המוצרים לרבות תיאור ופירוט של כל מוצר או שירות, תמונות או סרטוני וידאו שמציגים אותו כראוי וכמובן מחיר.

צור קשר: עמוד זה מטרתו לאפשר ללקוח ליצור קשר עם החברה שלכם. בעמוד זה את יכולים להשאיר טופס צור קשר אותו הלקוח יכול למלא ולשלוח אליכם למייל בלחיצת כפתור או להוסיף גם את פרטי ההתקשרות שלכם ורצוי שכך. מומלץ לציין בעמוד זה את אופני ההתקשרות בהם תרצו שלקוחותיכם יצרו עמכם קשר לרבות טלפון, אימייל, פקס ושעות פעילות של בית העסק שלכם.

אודות: נהוג לחשוב שמדובר בעמוד שלקוחות לא קוראים ולא אחת מחשבה זו מתוקפת במציאות. מרבית הלקוחות לא קוראים עמוד זה כי לרב מדובר בעמוד ארוך ומייגע שמתיש את הלקוח ולא מייצר בו עניין. אם לקוח בחר להיכנס לעמוד זה הוא רוצה לקרוא בשתי שורות מה אתם עושים ומה החזקות שלכם. אם תטיבו לנסח זאת עמוד זה ישרת אתכם נאמנה והוא אף עשוי לשפר את ביצועי הלקוחות בחנות.

אפשרות סליקה: בניית חנות וירטואלית אפשרית גם ללא אופציית הסליקה. אתם יכולים לבחור בין כמה אפשרויות: סליקה אונליין בה הלקוח מזין את פרטי כרטיס האשראי שלו והתשלום מבוצע אוטומטית, בין סליקה טלפונית בה הלקוח משאיר פרטי התקשרות ואתם מתקשרים בשעותה פעילות ולוקחים באופן טלפוני את פרטי ההתקשרות או בין איסוף פרטי תשלום בה אתם מקבלים טופס הכולל בתוכו את פרטי האשראי עם פרטי הלקוח ופרטי הרכישה שהוא ביצע וסולקים באופן ידני את התשלום.

שאלות ותשובות: אנשים הבוחרים בשירות של בניית חנות וירטואלית מעוניינים בעסקאות שיבוצעו באתר עם מינימום “מגע ידם” על כן עמוד של שאלות ותשובות יכול לסייע בידם להשיג זאת. יש לבחור בשאלות השכיחות ביותר, לנסח אותן בבהירות ובקצרה ולהשיב עליהם בבהירות ובחדות.

 

אתרים וירטואלים

אתרים וירטואליים

החדשנות פורצת את גבולות הדמיון… הדור הבא והמתקדם ביותר של אתרי אינטרנט הוא אתרים וירטואליים.

מה זה למעשה אתרים וירטואליים ?

אתרים וירטואליים הם בעצם עולמות תוכן וירטואליים שמופיעים על גבי אתר אינטרנט פשוט ובהם ניתן לעשות כמעט הכל. באורח פלא הם מייצרים חוויה יוצאת דופן ומאפשרים לגולש בהם להכנס לעולם הוירטואלי שהם מדמים ולפעול בו כאילו היה מרחב מציאותי לכל דבר.

אתרים וירטואליים מאפשרים לגולש בהם לגדל בעלי חיים, לגדל תוצרים חקלאיים, לגדל ילדים ואפילו לבשל אוכל ולאפות מאפים.

אתרים וירטואליים רבים משמשים למשחק בעיקר, הם מדמים כאמור עולמות תוכן שונים לרבות אופנה, קולינריה וכדומה ומייצרים חוויה מתמשכת שגורמת לגולש לשוב אליהם בתדירות גבוהה. המודלים העסקיים השכיחים ביותר של אתרים וירטואליים טמונים בתשלום שהם גובים עבור פרסום. העובדה שהשקעה בחווית משתמש ייחודית ומתקדמת עשויה לייצר תנועה רבה ושימוש חוזר של גולשים מייצרת בעצם תועלת שעבור בעלי עסקים רבים היא פרסומית, תדמיתית ומכירתית כאחד. בעל האתר יכול לזהות מאפיינים משותפים של תמהיל הגולשים שמגיע לאתר האינטרנט שלו ולהציע לעסק אשר קהל זה רלוונטי גם עבורו כלקוחות פוטנציאליים להעלות פרסומת בתשלום במרחב הוירטואלי שלו, כאשר הפרסומת מתאימה לקהל הגולש יווצר עניין וערך לכל הצדדים.

בניית אתרים וירטואליים

גם לעסקים רגילים ולא רק למטרת משחקים ניתן לבנות אתרים וירטואליים. מספיק שתצליחו לזהות חוויה מסוימת שתרצו להעביר ללקוח ותצליחו לאפיין את החוויה או את השירות שלכם ולדמותו להתממש במרחב וירטואלי תוכלו ליצור לעצמכם רעיון שיהפוך לאתר וירטואלי ויגרום לגולשים לקבל טעימה ממה שאתם עושים או מציעים בפועל.

תהליך הבנייה של אתרים וירטואליים דומה במהותו לבנייה של אתר אינטרנט רגיל רק שמדובר בשימוש בפונקציות מורכבות יותר שדורשות רמת מקצועיות גבוהה יותר ובעיקר עבודת גרפיקה מושקעת ומקצועית הרבה יותר כיוון שחווית המשתמש ואיכות האתר הוירטואלי שיווצר טמונה מאוד גם בגרפיקה שנבנית עבורו.

ויזאוליות

כאמור מעלה, הגרפיקה מהותית בבניה של אתרים וירטואליים. ויזואליות היא שם המשחק וזה מה שיגרום לגולשים לרצות להכנס ולהשאר במרחב הוירטואלי שתיצרו. אז איך עושים את זה? פשוט מנסים לדמות את החוויה האמיתית לרבות תחושות, צבעים, מראות וצלילים. מנסים להפעיל את מרבית החושים של הגולש וליצור חוויה מושכת וסוחפת שקרובה עד כמה שניתן לדבר האמיתי. השיטה היעילה ביותר היא לגבש קונספט מסוים, להתייעץ עם מספר אנשים שעשויים להיות לקוחות פוטנציאליים ולעשות התאמות.

 

המרכז הישראלי לבניית אתרים ואפליקציות יוסף קאלימי

בניית קמפיין יעיל בגוגל – חלק ב’

איך לשפר את שיפור ההקלקה כדי לקבל יותר לקוחות ולחסוך זמן יקר?
אחד הכלים, שחלק גדול מן העסקים לא יודעים כיצד לנצל אותו באופן מיטבי, הינו שימוש נכון בקבוצת מודעות. אחד הכלים החזקים ביותר בגוגל, כדי ליצור התאמה בין דפי הנחיתה, מילות המפתח והמודעות הוא קבוצת מודעות.

שגיאה נפוצה של הרבה עסקים היא לשים את כל המילים בקבוצת מודעות אחת.

אין סיכוי שנצליח ברשימה הכוללת את כל מילות המפתח ובאותה מודעה לפנות לכל קהלי המטרה, אבל בעזרת קבוצת מודעות נוכל לייצר קבוצות נפרדות עבור כל חלק בעסק שלנו.

המודעה תפנה את הגולש לדף ספציפי באתר הנכון. וזה מאוד חשוב – אנחנו לא מפנים לדף הבית של המוסך, אלא לדף נחיתה ספציפי הקשור למילת החיפוש והמודעה!

כך אנחנו מגדילים את הסיכוי שהגולש ימצא את מבוקשו ויקנה,

ויותר חשוב אנחנו מייצרים תאימות מיטבית בין מילות המפתח בקבוצה, המודעה ודף הנחיתה שעוסקים כולם בדיוק באותו נושא!

מה יהיו התוצאות של שימוש נכון בקבוצת מילים?

• ציון האיכות של המודעה יעלה.

• המחיר שנשלם לקליק ירד.

• נקבל יותר חשיפות.

• מיקום המודעה יהיה גבוה יותר.

ככל שקבוצת התהיה קטנה ומדויקת יותר ומילות המפתח תהיינה דומות אחת לשניה ולמודעה, נשיג תאימות מושלמת יותר לדף הנחיתה הרלוונטי.

עלינו לחלק את כל רשימות מילות המפתח שלנו לקבוצות קטנות ומדויקות.

יש להקפיד על התאמה בין מילות המפתח שבאותה קבוצה,

ולעתים לבנות קבוצת מודעות שבה יש מילה אחת או שתיים.

החסרון של שיטה זו הוא משך הזמן שהיא לוקחת כי בונים קבוצות מילים מאוד מדוייקות.

היתרון הינו הגדלה דרמטית באפקטיביות של הקמפיין.

איך לחסוך זמן יקר בניהול קבוצות המילים?
השימוש במחרוזת {keyword} במודעה מייצר עבור המפרסם יתרון ענק – התאמה אוטומטית של כל מילת מפתח למודעה.

לדוגמא, נניח שמדובר על עסק שמספק שירות של תוכנית עסקית ללקוחות.

ביצענו מחקר מילות מפתח ואנחנו מעוניינים ליצור קבוצת מילים המכילה את:

• כתיבת תוכנית עסקית

• הכנת תוכנית עסקית

• בניית תוכנית עסקית

על ידי שימוש בפרמטר {כתיבת תוכנית עסקית:keyword} בכותרת המודעה וגם בסוף המודעה, תיצור תוצאה מצויינת.

תמיד מילת המפתח תופיע בכותרת של המודעה ובגוף המודעה.

לדוגמא, המודעה עבור המילה כתיבת תכנית עסקית תראה כך:

כתיבת תכנית עסקית

כתיבת תכנית עסקית מקצועית – כל המידע – חברה המתמחה בכתיבת תכניות עסקיות

המודעה עבור המילה בניית תכנית עסקית תראה כך:

בניית תוכנית עסקית

בניית תוכנית עסקית מקצועית – כל המידע – חברה המתמחה בהכנת בבניית תוכניות עסקיות

כתוצאה מכך נרוויח 4 יתרונות!
יתרון מספר 1 – ציון האיכות של המודעה יעלה.

יתרון מספר 2 – המחיר שנשלם לקליק ירד ונוכל לחסוך בתקציב הפרסום.

יתרון מספר 3 – נקבל יותר חשיפות וכך נקבל סיכוי רב יותר לקבל לקוחות פוטנציאלים!

יתרון מספר 4 – מיקום המודעה יהיה גבוה יותר וכך נקבל סיכוי רב יותר לקבל לקוחות פוטנציאלים!

 

בניית קמפיין יעיל בגוגל – חלק א’

עמוד נחיתה מנצח הוא המפתח החשוב ביותר לפני הקמת קמפיין בגוגל

הלקוחות מתחלקים שיש להם כבר אתר אינטרנט, וכאלו שטרם בנו אתר אינטרנט.

הלקוחות שהשקיעו כסף רב בבנית אתר אינטרנט, מתקשים להבין למה ברוב המקרים אני ממליץ להם לאלהשתמש בעמוד הבית של האתר שלכם כעמוד נחיתה לקמפיינים בגוגל או בפייסבוק.

קשה להם להבין איך אתר עם המון לינקים ותוכן יהיה פחות אפקטיבי מעמוד בודד שאין בו בכלל קישורים.

אילו שטרם בנו אתר מאוד שמחים שהם יכולים לדלג על השלב של בניית אתר כי הם יוכלו לחסוך עלות לא מבוטלת. בניית אתר מקצועי עולה בין 2000-10000 ש”ח לרוב העסקים הקטנים והבינוניים.

מצד שני הם חוששים האם זה לא קצת חוסר מקצועיות להשתמש רק בעמוד נחיתה ולדלג על שלב בניית האתר.

למה ברוב המקרים עדיף עמוד נחיתה?


יתרון מספר 1 – שיעור ההמרה הרבה יותר גבוה לעמוד נחיתה

שיעור ההמרה של עמוד נחיתה ברוב המוחלט של הקמפיינים היה דרמטית יותר גבוה.

שיעור המרה מוגדר כאחוז הגולשים המבצעים את הפעולה שנרצה שיבצעו בעמוד הנחיתה שלנו. לדוגמא, אחוז המבקרים בעמוד הנחיתה שיצרו קשר או התקשרו או הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו. שיעור ההמרה של עמוד נחיתה מצויין יהיה בדרך כלל גבוה מעשרה אחוזים ויכול במקרים מסויימים גם להגיע לעשרים אחוזים ומעלה. שיעור ההמרה של עמוד בית או עמוד פנימי באתר אינטרנט בדרך כלל נמוך מאחוז אחד.

שיעור ההמרה הוא הדרל החשוב ביותר בקמפיין פירסומי!


עם שיעור המרה טוב ניתן להגיע לעלות לקוח פוטנציאלי (ליד) של שקלים בודדים או עשרות שקלים.

עם שיעור המרה לא טוב, עלות לקוח פוטנציאלי עלולה להגיע למאות ואלפי שקלים שנזרקים לפח!

בעמוד נחיתה טוב, אין כמעט עיצוב, וזו גם אחת מן הסיבות שהוא ממיר כל כך טוב. העמוד קצר ולעניין תוך הדגשת הטופס והמדריך באופן מאוד בולט. כל אלו תורמים לכך שהגולש לא מתבלבל ועושה את הפעולה שאליה אנחנו מכוונים. בנוסף, הוספה של מדריך בחינם מגדילה מאוד את שיעור הרישום לרשימת התפוצה. מומלץ בכל כי כל עסק יוסיף מדריך בחינם. תמורת השקעה של כמות שעות לא גדולה, ניתן ליצור המון ערך ואמון בקרב הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

יתרון מספר 2 – יכולת לשכנע את הלקוח הפוטנציאלי שוב ושוב ושוב…

עמוד הבית מציב בפני הגולש אפשרויות וקישורים רבים. בסיום הביקור באתר בדרך כלל הגולש לא מקליק על טופס צור קשר, אלא יוצא מן האתר ללא ביצוע פעולה כלל. אנחנו רוצים שהלקוח הפוטנציאלי יחשוף שוב פעם למסרים שלנו באמצעות מייל. עמוד נחיתה טוב בדרך כלל ישכנע את הגולש להשאיר פרטים, וכך נוכל לפנות אליו בעתיד עם הצעות וטיפים שיעוררו בן אמון.

הרבה עסקים מנסים לדלג על שלב יצירת האמון וישר למכור זה הרבה יותר קשה ולעתים בלתי אפשרי.

יתרון מספר 3 – יכולת לבצע התאמה מושלמת של עמוד הנחיתה באופן מיטבי למודעה ומילת המפתח

אני משתמש באופן עקבי במערכת של MyPages.

זו מערכת גמישה ואמינה שמאפשרת לי בדקות להתאים את עמוד הנחיתה באופן מדוייק למילת המפתח ולמדועה שכתבתי בגוגל או בפייסבוק.

זהו יתרון עצום שגם משפר ללקוחותי באופן משמעותי את האפקטיביות של הקמפיינים שלהם וגם חוסך לי וללקוחותי עלויות מפתחים ומעצבים מיותרות. הגמישות הזו שווה המון!

יסודות לשיווק באינטרנט

כשמדברים על שיווק באינטרנט מדברים על עולם ומלואו כמו שאמרו פייסבוק היא מדינה בפני עצמה ” מדינת הפייסבוק ” אז מה נאמר על שיווק באינטרנט ? במאמר זה נניח את היסודות לשיווק באינטרנט אבל בכל הקשור לנושא זה היקף החומר הידע הדרוש ובכללו התפתחות השיווק הדיגיטלי מצריכים שנות לימוד של אוניברסיטה של ממש

מה דרוש לשיווק באינטרנט ?

• דבר ראשון וחשוב הוא רצון עז ללמוד ולהצליח זוהי נקודה מאוד חשובה כי השיווק באינטרנט מתפתח כל הזמן וצריך הידע הנכון על מנת להצליח וחייבים להפנים שבלי מוטיבציה גבוהה קשה מאוד להמשיך מכאן

• דבר שני וחשוב הוא החדרת המושג ” שיווק אישי ” דהינו שיווק שסובב סביבכם שאתם בחזית ולא המוצר או השירות במילים אחרות מדובר על קונספט של שילוב האישיות והשיווק שילוב של המנהיגות עם כל השיווק ברשת והשילוב הנכון ביניהם יוצר משיכה גבוהה ויש אומרים מטורפת בין הגולשים / האנשים לביניכם בין הלקוחות לסביבכם וגורמת לאנשים לרצות לקנות ממכם ולא מאחרים אם לדוגמא שמתם מודעות ברחבי האינטרנט ושלחתם גולשים לאתרים שונים היום זה כבר לא כל כך עובד יש לשים את הדגש על האישיות שלכם על הזהות ועל הערך שאתם יכולים לתת וזה יכול להתבצע על ידי בנארים ולינקים במקומות שונים סירטוני וידיאו טיפים באתר וכל זאת כדי ליצור הזדהות אישית בין הלקוחות / הספקים לביניכם

היתרון הכי גדול הוא בכך שאתם בונים את העסק סביב עצמכם ולא בונים את עצמכם סביב העסק מפני שכולנו אנשים ואנשים מחפשים האנשה וזה יוצר יותר אהדה יותר ממשות וכפועל יוצא מכך יוצרים תקשורת ברמה יותר גבוהה תקשורת טובה ואם אתם בונים את עצמכם כך אז יש יותר בטחון יותר משיכה ויותר מכירות

וזה למעשה עונה על השאלה למה משווקים העובדים מס’ חודשים על שיווק באינטרנט לא רואים תוצאות ופורשים ?

והסיבה העיקרית היא כי אין להם תוכנית עיסקית ואין להם את הידע והנסיון הנכון וזה לא משנה אם זה עסק כזה או אחר או בעל עסק זה או אחר עושים נכון רובם מפסידים המון זמן וגם מפסידים כסף ולכן סוגרים או פורשים כי לא עובדים נכון  – התוכנית העיסקית והידע השיווקי הם תנאי קריטי

אם אתם רוצים לעבוד בשיווק לפחות בהתחלה ואין לכם את מאגר המידע הקורסיםאו ההדרכות הנכונות לא תראו תוצאות גדולות ולא תצליחו

אז איך מציבים אותנו איך מבדילים אותנו משאר המתחרים ?


הדרך הנכונה והטובה היא על ידי יצירת מערכת יחסים  ברגע שיש מערכת יחסים עם הלקוחות זה יוצר לנו נכס חשוב ביותר בעסק וכל המטרה בהתחלה זה לעורר אמון זה ליצור הזדהות כי אז הם יהיו מוכנים לקנות ממכם וברגע שתתקיים מערכת יחסים טובה הם יהיו נאמנים וממליצים ויחזרו לקנות מכם שוב

כאשר מדברים על שיווק באינטרנט יש להשתמש באישיות שלכם כדי למגנט לקוחות פוטנציאלים וכמו שנא’ לעיל אפשר להשתמש בוידיאו או בתמונות כדי לסחוף למגנט ועל ידי כך מקטינים את התחרות ומבדילים את עצמנו משאר הנישה ומייתר את הצורך לשכנע או לדחוף את מוצריכם או את שירותיכם לאחרים כל הזמן

כדאי שתדעו – הסיבה היחידה שאנשים לא קונים ממכם זה בגלל שהם לא בוטחים בכם שהם סקפטיים וישר מתעורר אצלהם אי אמון וכאהם לא בוטחים בכם ולא מאמינים לכם אז הם חושבים שמה שיש לכם להציע לא יפתור את בעיותיהם או לא יענה על הצורך שלהם

והתשובה להפיג חששות ולהנמיך התנגדויות היא על ידי יצירת הזדהות אישית על ידי הצפת הבעיה הצרכים שכבר עברנו את הדרך הזו ושיש לנו את הידע והניסיון לפתור את הבעיות ומסירת תוכן בחינם וערך ונתינת ערך גבוה יוצרים הזדהות וסמכות

המוצר או השירות שלכם זה לא מה שמענין את הגולשים זה הדבר האחרון בהם הם מתענינים הם מעונינים בפתרונות בתועלות ולא במכירות אף אחד לא קונה מוצר בגלל מוצר אף אחד רוכש שירות בגלל שירות הגולשים מחפשים וקונים תועלות / פתרונות לבעיות שלהם ולרצונות שלהם וזאת הגישה שהמשווקים צריכים לאמץ בגישת השיווק שלכם רוב האנשים קונים עם הרגשות ומצדיקים את הקניה עם ההיגיון

אתם צריכים להראות שאכפת לכם שאתם מצדיקים אותם ולא מנסים ” לדחוף ” להם שאכפת לכם מהתוצאה ולא מהעסקה ואם תעשו זאת יש סיכוי של 90% שהם יחזרו לקנות מכם אנשים חוזרים לקנות ממי שהם מכירים ובוטחים ברגע שתהפכו לחלק מחייהם הם ירצו לשלם רק לכם גם אם זה יעלה יותר כי ברגע שנכנסתם לראשם והפכתם לחלק מחייהם קשה להם להוציא אתכם מהראש.

כלי חשוב בשיווק באינטרנט הינה מערכת דיוור – כי במהותה היא לוכדת את פרטי הגולש ועל ידי שליחת מידע טיפים מדי פעם שומרים על קשר ובונים מערכת יחסים על אוטומט וזהו כלי מצוין להפוך גולשים אקראיים ללקוחות פוטנציאלים כי אם אנו נשווק פתרונות בלי מערכת דיוור אנו למעשה זורקים כסף על הרצפה.

מהם הכלים בהם אפשר להשתמש בשיווק באינטרנט ?

•משיכת תנועה לאתר היא על ידי כתיבת מאמרים הקרובים ככל הניתן לנושא האתר ובעזרת הקישורים שולחים גולשים ובונים אמון.

• וידיאו מרקטינג – לפתוח ערוץ פרטי לצלם עדויות להראות גישה ואת האישיות לסחוף גולשים.

• בלוגים – יומן אישי המתעדכן כל הזמן ובו אפשר לפרסם תוכן ואת האתר לשים וידיאו וכאן אנו מעוררים יותר אמון ויותר סמכות ואפשר להתרשם באופן חיובי.

• פרסום ממומן – הפרסום בדרך זו העולה בדר”כ כסף לא מעט ובראשם גוגל אדוורד הוא נושא בפני עצמו ולמרות שהממשקים גם בגוגל וגם בפייסבוק מיועדים לניהול עצמי אין להקל ראש בכך ויש להעזר בשירותם של  איש מקצוע.

הפרסום הממומן הינה הדרך המהירה יחסית להזרמת גולשים להעלאת מודעות וגם למטרות אחרות  אם כי היא איננה חינמית ועולה  בתשלום ויש ללמוד ולהתמקצע בהם היטב על מנת למנוע בזבוז זמן כסף יקר ומפח נפש.

פייסבוק – מדינת החברים ללא גבול….

פייסבוק
פייסבוק האתר הנפוץ ביותר בעולם בעל יותר ממיליארד משתמשים בעולם ורק בישראל קרוב ל 4 מיליון משתמשים והכמות רק עולה

זהו ערוץ ברשת שבו 60 % מהאנשים בישראל משתמשים בה אין פלטפורמה דומה לא בעיתונות לא בטאו ברשת כלשהי שבה רוב האנשים נמצאים בה ללא הבדל מין גיל הכנסה או כל דבר אחר וכל מי שאינו נמצא בה כנראה מנותק מהמציאות

פתאום אנשים קטנים יכולים לקבל כח וחשיפה כמו חברות גדולות ובנוסף מציעה פייס כלים שלא נראו מעולם ובהם אפשרויות הפילוח ואם חשבתם למכור ל 3.7 מיליון משתמשים אז אתם עושים טעות כי בעצם אתם לא מוכרים לאף אחד  חייבים לחשוב ולפלח על קהל היעד מה המאפיינים שלהם מה תחומי הענין שלהם וזה יכול להשתנות לפי גיל לפי אזור הכנסה ועוד

קהל היעד שלכם חייב מכנה משותף ופייסבוק המקום המתאים ביותר לעסקים קטנים שמוכרים מוצרים או שירותים שונים ומה שחשוב הוא למשוך לידים איכותיים לעסק שלהם  הרעיון בפילוח הוא בחיסכון ניכר בזמן ובכסף להגיע לקהל מטרה ספציפי אפשר לפלח לאלה שלחצו לייק או לחברים של האוהדים  דבר נוסף הוא לפרסם גם לפי שעות מסוימות ביום  הכל לפי המטרות ואז המיקוד הוא מאוד חזק ולמען האמת הוא גם יחסית יותר בזול  אם לדוגמא נפרסם ברדיו נגיע לכל העולם גם לאלה שאינם מעונינים ואז העלויות יהיו אדירות אבל בפייס אפשר לשלם רק על ליד זאת אומרת שאפשר לקבל לידים מאוד איכותיים ומסע הפרסום עולה לאויר תוך זמן קצר ויחסית הוא קל להבנה ולא צריך הכשרה מיוחדת וזה ברור שהחשיפה היא לקהל אדיר ובשום מקום לא מציעים פרסום מהיר קל וזול אפילו יחסית לגוגל אדוורדס שם המערכת יותר מורכבת ויקרה

טעויות נפוצות

 

 

      • אחת הטעויות הגדולות היא התפיסה המוטעית שכאשר משיגים לקוחות אז צריך למכור להם ישר בתוך פייס וכאן הטעות מפני שפייס במקור נועדה רשת חברתית לראות מה קורה עם החברים להעביר הודעות למשפחה להפיג שעמום להראות נוכחות אבל פייס לא נועדה למכירות ומי שנכנס לפייס נכנס בשל הפן הבידורי פן הפנאי ולכן מלכתחילה לא אהדו ולא ראו פייס בעין יפה מי שמפרסם קטלוגים מכירות או מבצעים

 

      • מה שכן נוכל לעשות זה לשווק בניית מערכת יחסים בין בעל העסק ללקוחות מאפשרת לעשות טרום מכירה לקהל המטרה

 

      • טעות נוספת היא לצבור המון לייקים בדף העסקי ויש כאלה שחושבים מי שיש לו הרבה לייקים יש לו כביכול נוכחות חזקה וזוהי גישה מוטעית  עם הזמן הערך של הלייקים יורד ומה שחשוב זה התנועה של הגולשים אל הדף העיסקי  פייס שינו את החוקים וכמות לייקים גדולה רלוונטית ולא מענינית אף אחד – מה שחשוב זה מגע עם הלקוחות ופתרון בעיות / כאבים הם הרבה יותר חשובים לגולשים

 

      • העלאת סירטונים ארוכים או כתבות ארוכות ומשעממות הן בזבוז זמן היות ולגולשים אין סבלנות ויש הרבה חלונות קופצים ויש המון קישורים למודעות של פייס העלות של אחזקת אתר פייסבוק עולה מיליון דולר לשנה וזה מה שמאפשר השימוש בפייס בחינם היכולת שלנו להתרכז הולכת ופוחתת כי יש הרבה מסרים קישורים ולכן אין להכניס תוכן ארוך בפייס

 

    • להשיג לקוחות בחינם  רק ל 3% מהאוהדים מגיעים הסטטוסים לעומת העבר שהיה מגיע ל 100 % אח”כ ל 50 % ירד ל 16 % והיום רק ל 3% מהאוהדים ופייס הפסיקה עם עידן החינם ומי שרוצה להתקדם חייב לפרסם בתשלום מפני שהיא הנפיקה את עצמה וחייבת להוכיח ריווחיות ויציבות הכנסות בעליה ולכן מבקשת לפרסם בתשלום

עקרונות להצלחה

 

      • העיקרון החשוב ביותר והראשון במעלה הוא להוציא את הזהב מפייס  שינוי החשיבה הוא החשוב ביותר מפני שכל המשווקים עושים שיווק פרסום ומכירות בתוך פייס ואת זה פייס לא מאפשרת וזה לא המקום או הזמן  הזכל עוד הוא נמצא במכרה כאשר הוא גולמי הוא לא מלוטש ולכן חייבים להוציא את הזהב מהמכרה זאת אומרת שחייבים להוציא את הגולשים אל מחוץ לפייס על ידי בניית מנגנונים שיוציאו את הגולשים הנכונים אל מחוץ לפייס ושם למכור להם

 

      • עיקרון שני הוא בניית מערכת יחסים נכונה : LLT = LIKE +LOVE +TRUST  אנחנו כבעלי עסקים צריכים שאנשים יכירו אותנו ולאחר מכן יאהבו אותנו ולאחר שאותנו הם יבואו לרכוש בבטחון ומרצונם החופשי ולא יבואו כתוצאה מכנוע או מכירה בכפיה  הרעיון הוא להעלות סטטוסים לעשות פעילות שיווקית מודעות שמובילות למשפכי שיווק המובילות לאמון ואהדה בניית מע’ יחסים ורק לאחר מכן מכירה  גם אם אתם מוכשרים ומקצוענים בתחומכם ולא רואים את התוצאות בעסק זה מפני שתהליך השיווק לקוי וצריך להיות זרימה מה שמוביל הרבה תנועה הרבה חשיפה שצריכה לעבור תהליך LLT וחייבים לעשות שינוי וזהו תהליך שלוקח שבועות חודשים אבל ברגע שבונים תהליך נכון כמו שצריך הוא עובד ועובד כמו טייס אוטומטי

 

      • המכירה אף פעם לא מתבצעת בפייס המכירה תמיד מתבצעת מחוץ לפייס והרעיון הוא לבצע תהליכי טרום מכירה

 

      • הפרסום שלכם צריך להתרכז מחוץ לפייס והפיכתו ללידים עבור העסק וצריך להתרכז בהנעה לפעולה ובעידוד לויראליות בתוך פייס על מנת לייצר חשיפה יותר גדולה המובילה ללידים עבור העסק  התהליך עובד בדרך כלל כך: לתת את השם שלכם על דף עסקי בנוי נכון או לפתוח דף עסקי תחת המותג שלכם ולעשות פרסום מודעות באמצעות מנגנונים של פרסום הממומן ובנוסף פעילויות שיווקיות ויותא תהליך של תנועה – המרה – קהילה – מכירה הטעות הגדולה שעושים משווקי פייס שהם מדלגים על 2 השלבים הקריטים וחשובים ואלו הן ההמרה והקהילה הם למעשה קופצים ישר מהתנועה למכירה ודבר זה אינו נכון וגורם ל 95%  מהתנועה ללכת לאיבוד ולכן זה לא עובד טוב

 

    • המטרה היא ללכוד את הלידים לנצל את התנועה על מנת להפוך לקהילה על ידי ניצול פייס כמנוף לבניית עסק מניב  רוב הגולשים לעולם לא יקנו מהסיבה שהם רק מתענינים אבל לא בתזמון הנכון שהם לא מכירים מספיק את בעל העסק והמודעות הללו עולות כסף

טקטיקות

 

 

הדבר הדומיננטי בטקטיקות שיווק בדף העיסקי הוא לאו דווקא טקסט או וידיאו אלא דווקא תמונות ! לא לחנם קנו פייס את אינסטגרם בסכום של מיליארד דולר אינסטגרם עובדת בעיקר על תמונות + הנעה לפעולה ויש ליצור אינטראקציה באמצעות התמונות עם הגולשים ואז הגולשים נחשפים לעסק למותג ועם הזמן ללקוחות

 

      • תמונה + סיפור שקוראים אותו מחוץ לפייס

 

      • תמונה + שאלה להשתמש בבוחן פתע ? על התפתחות אישית על עסקים על מכירות שמים תמונה עם ואז שואלים שאלה ואז יוצרים אינטאקציה על ידי שירשור של תשובות

 

      • מרתון של שו”ת – מרתון שאתם יכולים להזמין את הקהל בשעה ספציפית ולשאול שאלה זאת אומרת אתם מזמינים את הקהל לעמ’ העיסקי ביום מסוים בשעה יעודה והם יכולים לשאול כל שאלה ולקבל תשובה במיידי

 

      • הגרלות – אם יכולים לפרסם הגרלות פרסים אז כל מה שהם צריכים זה לשתף סטטוסים ולהירשם בקישור וזה מוביל לדף נחיתה ועל ידי שיתוף זה מגיע לתגובת שרשרת שמוביל לחברים ולחברי חברים ואז עושים הגרלה ובוחרים במעריץ אחד

 

    • תחרות – המעריצים צריכים לעשות פעולות ולהתחרות אחד בשני