סיבות לכישלון בשיווק

1- הם מתנהגים כמו מותג- נכון שלשם אנחנו מכוונים, נכון שלשם אנחנו רוצים להגיע, רוצים להיות מותג אבל אתם חייבים להבין שאתם עדיין לא מותג ולכן גם הפרסום והשיווק שלכם צריך להיות בהתאם, אתם צריכים לחשוב על כמה אתם צריכים לחסוך בעלויות הפרסום לא לפרסם כמו מותג כשאין לכם אפשרות, עוד דבר ההתנהגות שלכם צריכה להיות כמו עסק חברתי,שוב לא כמו מותג צורת הפרסום של הרבה בעלי עסקים היא מאוד שיטחית לדוג': מפרסמים איזה שהוא בגד איזו שהיא נעל ושמים את המחיר שלה וזהו ואז אתם מצפים שירכשו מכם את המוצר אבל לא נתתם שום ערך איך אתם מצפים שיקנו מכם ? אתם חייבים להבין אם אתם רוצים ליצור קהל של לקוחות דרך האינטרנט שמעריץ אתכם אוהב אתכם ורוצה כל פעם רק לרכוש את המוצרים והשירותים שלכם אתם חייבים להיות עסק חברתי, אחד שעוזר שנותן ערך ידע שהשירות שלו הוא טוב, עידן העסקים הפורמלי הולך ונכחד נקודה סימן קריאה ! ואני בטוח שאתם לא רוצים לטבוע  ולהיכנס לסטטיסטיקה של רוב העסקים שניסגרים מידי שנה, תיהיו חברים של הלקוחות שלכם, דברו איתם בגובה העיניים תנו להם הנחות מבצעים הטבות מה שאתם יכולים שיכול לגרום להם לחבב אתכם להעריך אתכם ולרצות לחזור ולרכוש מכם שוב ושוב אם תתנהגו ככה אתם תגיעו לזה ובסופו של דבר תהיו מותג בדיוק כמו שאתם רוצים.

2- הסיבה השנייה משווקים לכולם – כמה שאני מציין את זה בפני הלקוחות שלי ולא אפסיק לחזור על זה לא לשווק לכולם!! כולם לא הקהל שלכם, אני חוזר- כולם לא הקהל שלכם ! מי שרוצה הכל נישאר בלי כלום ? מכירים את המשפט הזה? כל עסק חייב להבין שיש לו קהל מסויים, כמו שיש זמרים שהקהל שלהם הם בני נוער או זמרים שהקהל שלהם הם מבוגרים, אותו דבר זה המוצר / השירות שלך, אשמח לעזור למי שלא מוצא את הקהל שלו למצוא אותו , לצורך העניין קבלן שיפוצים שעובד באיזור מסויים יצטרף לפלח את הפרסום שלו לקהל היעד שלו באיזור הספציפי שהוא עובד בו לדוג' הוא עובד בת"א הוא יכוון הפרסום לכל תושבי העיר ת"א לגילאים קצת יותר מבוגרים נגיד 30 פלוס כי אלה יהיו רוב הקהל שלו הוא יוכל לכוון את הפרסום לאנשי נדלן שרוכשים דירות מתווכים וכו'.. אני רוצה שתחשבו קצת מעבר לקופסא תחשבו טוב טוב לפני שאתם מפרסמים לכולם לשכן או לשכנה לדודה ולבן הדוד תחשבו מעבר,  למי המוצר / השירות שלכם יכול להתאים למי המוצר / השירות שלכם יכול לעזור, מי הם האנשים שרוצים אותו והמוצר מספק אותם ? תשווקו לקהל הנכון ייתכן שפשוט שיווקתם לקהל לא נכון או לא רלוונטי

3- כאן ארחיב טיפה חוסר התמדה / חוסר משמעת עצמית- בעל עסק יקר פתחת עסק אתה קם בבוקר לעבוד בשבילו הולך בלילה לישון עם מחשבות על העסק שלך, עכשיו אני רוצה שתעשו בראש שלכם את הסוויץ' הזה שכמו קמים בבוקר לעסק שלכם בדיוק אותו דבר ככה אתם צריכים להשקיע בעבודת השיווק שלכם רוב הזמן הפנוי שלכם תתפוס אותו עבודת השיווק שמעתם היטב, עסק ככה או ככה חייב להשקיע בשיווק כדי לצמוח, לגדול, כדי שמחזור ההכנסות העתידי שלו יעלה, כדי שיהיה לו עתיד טוב יותר חייב להשקיע בשיווק !! ואני בטוח שאתם רוצים את זה לכן אתם חייבים להשקיע בשיווק של העסק, לא מתחילים לפרסם חודש ומפסיקים לא מרימים אתר לאוויר סתם בשביל פוזה או סתם בשביל שיראו אנשים ולקוחות ששואלים האם יש לי אתר, לא לא ולא אתם גורמים לאתר לעלות בתוצאות החיפוש אתם מתחילים לפרסם ? לבדוק האם הפרסום ממיר האם הוא עזר לי להגדיל הכנסות החודש ?, האם קיבלתי מהפרסום הזה תוצאות ? לא הלך ? תנסו להבין איפה טעיתם, כל פרסום שאתם עושים תבחנו אותו על סמך תקופה של 3 או 4 חודשים, הוצאתם כסף על פרסום בפייסבוק? בגוגל ? לא משנה איפה לבדוק לנסות לשפר לתקן עד שאתם רואים שאתם במסלול הנכון, אתם מעלים סרטונים ליוטיוב רוצים לעשות קידום אורגני ? אל תפסיקו תעלו כל יום סרטון,  מה יותר טוב מיזה ?,

4 – עוד דבר משמעת עצמית משהו שאין להרבה בעלי עסקים, משהו שמכעיס אותי אני פשוט לא עובד עם בעלי עסקים שאין להם משמעת עצמית שהם לא עושים כלום ושום דבר כדי להתקדם זה סתם מכעיס אותי ולכן אני מעדיף אפילו להחזיר את הכסף ללקוח ולא לעבוד איתו, ההתקדמות שלכם עבודת השיווק שלכם תלויה בכם אך ורק בכם ואם אתם לא תפעלו – לא תעשו כלום לא תנסו דברים ולא תיישמו דברים שאנשי מקצוע מבינים אומרים לכם אתם לא תתקדמו זה לא יקרה מהאוויר צריך לפעול כדי לראות ולהרגיש שינוי, שינוי בא אם אנחנו עושים משהו ולכן גם אם קמתם בבוקר עם חוסר מצב רוח תעשו משהו שיחזיר לכם את המוטיבציה ותחזרו מהר לפעול ולעבוד קשה בשביל העסק שלכם, תחשבו עסק זה כמו ילד אתם חייבים לטפח אותו ואם לא תעשו זאת מה שיקרה זה שהוא יפסיק לצמוח ואפילו יפול.

לינקדאין והשינויים החדשים

עובדה 1: לינקדאין היא הרשת העסקית הגדולה בעולם עם 400 מיליון חברים ומעל למיליון חברים בישראל!
עובדה 2: הרשת הוכתרה כרשת האפקטיבית ביותר לאיתור לידים וגיוס לקוחות חדשים בארץ ובחו"ל עבור חברות B2B!
עובדה 3: הרשת כוללת מאות אלפי מנהלים ובעלי תפקידים מכל הארגונים המובילים בישראל!
להלן טיפים לעבודה אפקטיבית בלינקדאין :
הגדרת פרופיל כמחפש עבודה / כבעל עסק
המלצות ינתנו לפי דרישה / עדויות של לקוחות
התחברות לקבוצות בעלי ענין משותף
יצירת קשר עם אנשים בקבוצות בחינם
מנוע חיפוש יעיל של לינקדאין
בניית רשת הקשרים
חיפוש חיצוני ללינקדאין על ידי גוגל – http://recruitin.net
עבודה עם האפליקציה של לינקדאין
מהם השינויים העיקריים בממשק ?
1 – עמוד הבית נראה "נקי" ונוח יותר לשימוש מאשר הממשק הישן.
הוא דומה הרבה יותר לממשק הקיים באפליקציית המובייל – מה שיוצר אחידות בשימוש בין 2 הפלטפורמות השונות.
השינוי בממשק כולל גם שינוי בתפריט העליון.
הוא אמנם נראה דומה – אך הוא לא כולל כמעט תתי-תפריטים כמו בעבר. מצד אחד זה מקל על הגלישה אך מצד שני גורם לנו לחפש את אותם תתי-תפריטים במקומות אחרים.
2 – השימוש בהודעות הפך דומה יותר לזה שקיים בפייסבוק – הן מבחינת הממשק והן בכך שהוא נשאר פתוח על המסך כדי לעבוד טוב יותר במצב של instant messaging
3 – הפרופיל האישי עבר שידרוג ונראה נקי ונוח יותר לשימוש
אפשר להגיע אליו בעזרת כפתור ME שנמצא בתפריט העליון.
הפורמט החדש מציג מספר שורות של ה Summary שלנו, את המאמרים, את הניסין התעסוקתי ואת 3 ה SKILLS העיקריים (ולא את 10 המובילים כבעבר)
4 – החיפוש המתקדם הוסר – וזה החלק הבעייתי ביותר בשינוי הממשק מבחינתנו.
אם עד עתה לינקדאין התגאתה בממשק החיפוש שלא היה שני לו ברמת הדיוק אליה ניתן היה להגיע – הרי שממשק זה נעלם בפורמט התצוגה החדש.
אז מה עושים?
החיפוש כיום מתבצע בעזרת חלונית החיפוש שיושבת בחלק העליון של המסך. זה אמנם נראה מאד מוגבל – אבל – על ידי שימוש נכון בחיפוש בוליאני (שעדיין נתמך על ידי לינקדאין) אפשר להגיע לתוצאות טובות בתור התחלה.
לאחר הרצת החיפוש הראשוני ולחיצה על זכוכית המגדלת, יש לבחור משורת התפריט את האפשרות של People ולאחר מכן ניתן להמשיך לסנן לפי דרגות הפרדה, מדינות, חברה נוכחית וחברות בעבר, תעשיה, שפת הפרופיל, והאוניברסיטה בה למד.
גם כאן ניתן לקבל מסננים מתקדמים למי שרוכש את מודל הפרמיום שלהם.
לדעתי הבעיה העיקרית בחיפוש היא החובה בהכרת החיפוש הבוליאני לעומקו בכדי להגיע לתוצאות מדוייקות ודבר שני הסרת האפשרות של חיפוש לפי תפקיד נוכחי (מה שעלול להביא ללא מעט תוצאות לא רלוונטיות).
5 – הפיד הופך לנקי יותר בעזרת שימוש באלגוריתם משופר – מה שמאפשר להתמקד על עדכונים חדשים של חברים ופחות היתקלות בעדכונים שכבר ראינו קודם לכן או שאינם רלוונטיים עבורנו.
6 – ממשק משופר לפרסום מאמרים ותוכן הכולל גם מידע מפורט ומדוייק יותר על מי צפה במידע שפרסמנו – כולל החברה והתפקיד של האנשים המעוניינים בעדכונים שלנו.
לסיכום – אמנם חלק גדול מהשינויים שאנו רואים עם מתיחת הפנים טובים לנו כמשתמשים, מצד שני המגבלה החדשה על אפשרות החיפוש המתקדם הינה בעייתית מאד כמגייסים.

הקמת חנות וירטואלית

הקמת חנות וירטואלית

חברות אינטרנט רבות מציעה שירותי הקמת חנות וירטואלית אך לא כל הלקוחות מבינים כראוי מה זה אומר ובמה זה שונה מאתר אינטרנט רגיל.

ראשית נבהיר כי הרמת חנות וירטואלית כורכת בתוכה בנייה רגילה של אתר אינטרנט תוך הטמעת פונקציות נדרשות להפעלת חנות וירטואלית בהתאם לצרכים האישיים שלכם, בעלי העסק.

ישנן אינספור פונקציות המתאימות לאתרי אינטרנט בכלל ולחנות וירטואלית בפרט ומתוכם יש לבחור את אלו שישרתו אתכם בצורה הטובה ביותר. נסקור את הפונקציות העיקריות שהמופעלות בחנויות וירטואליות כפי שניתן לראות באתרי האינטרנט השונים:

קטלוג מוצרים: בניית חנות וירטואלית ללא קטלוג מוצרים זו בעצם בנייה של אתר אינטרנט תדמיתי רגיל שמוסר מידע אודות העסק בלבד. כדי שהאתר ייחשב לחנות וירטואלית צריך שיהיה בו קטלוג של המוצרים או השירותים המוצעים. קטלוג המוצרים צריך להכיל את מגוון המוצרים לרבות תיאור ופירוט של כל מוצר או שירות, תמונות או סרטוני וידאו שמציגים אותו כראוי וכמובן מחיר.

צור קשר: עמוד זה מטרתו לאפשר ללקוח ליצור קשר עם החברה שלכם. בעמוד זה את יכולים להשאיר טופס צור קשר אותו הלקוח יכול למלא ולשלוח אליכם למייל בלחיצת כפתור או להוסיף גם את פרטי ההתקשרות שלכם ורצוי שכך. מומלץ לציין בעמוד זה את אופני ההתקשרות בהם תרצו שלקוחותיכם יצרו עמכם קשר לרבות טלפון, אימייל, פקס ושעות פעילות של בית העסק שלכם.

אודות: נהוג לחשוב שמדובר בעמוד שלקוחות לא קוראים ולא אחת מחשבה זו מתוקפת במציאות. מרבית הלקוחות לא קוראים עמוד זה כי לרב מדובר בעמוד ארוך ומייגע שמתיש את הלקוח ולא מייצר בו עניין. אם לקוח בחר להיכנס לעמוד זה הוא רוצה לקרוא בשתי שורות מה אתם עושים ומה החזקות שלכם. אם תטיבו לנסח זאת עמוד זה ישרת אתכם נאמנה והוא אף עשוי לשפר את ביצועי הלקוחות בחנות.

אפשרות סליקה: בניית חנות וירטואלית אפשרית גם ללא אופציית הסליקה. אתם יכולים לבחור בין כמה אפשרויות: סליקה אונליין בה הלקוח מזין את פרטי כרטיס האשראי שלו והתשלום מבוצע אוטומטית, בין סליקה טלפונית בה הלקוח משאיר פרטי התקשרות ואתם מתקשרים בשעותה פעילות ולוקחים באופן טלפוני את פרטי ההתקשרות או בין איסוף פרטי תשלום בה אתם מקבלים טופס הכולל בתוכו את פרטי האשראי עם פרטי הלקוח ופרטי הרכישה שהוא ביצע וסולקים באופן ידני את התשלום.

שאלות ותשובות: אנשים הבוחרים בשירות של בניית חנות וירטואלית מעוניינים בעסקאות שיבוצעו באתר עם מינימום "מגע ידם" על כן עמוד של שאלות ותשובות יכול לסייע בידם להשיג זאת. יש לבחור בשאלות השכיחות ביותר, לנסח אותן בבהירות ובקצרה ולהשיב עליהם בבהירות ובחדות.

 

אתרים וירטואלים

אתרים וירטואליים

החדשנות פורצת את גבולות הדמיון… הדור הבא והמתקדם ביותר של אתרי אינטרנט הוא אתרים וירטואליים.

מה זה למעשה אתרים וירטואליים ?

אתרים וירטואליים הם בעצם עולמות תוכן וירטואליים שמופיעים על גבי אתר אינטרנט פשוט ובהם ניתן לעשות כמעט הכל. באורח פלא הם מייצרים חוויה יוצאת דופן ומאפשרים לגולש בהם להכנס לעולם הוירטואלי שהם מדמים ולפעול בו כאילו היה מרחב מציאותי לכל דבר.

אתרים וירטואליים מאפשרים לגולש בהם לגדל בעלי חיים, לגדל תוצרים חקלאיים, לגדל ילדים ואפילו לבשל אוכל ולאפות מאפים.

אתרים וירטואליים רבים משמשים למשחק בעיקר, הם מדמים כאמור עולמות תוכן שונים לרבות אופנה, קולינריה וכדומה ומייצרים חוויה מתמשכת שגורמת לגולש לשוב אליהם בתדירות גבוהה. המודלים העסקיים השכיחים ביותר של אתרים וירטואליים טמונים בתשלום שהם גובים עבור פרסום. העובדה שהשקעה בחווית משתמש ייחודית ומתקדמת עשויה לייצר תנועה רבה ושימוש חוזר של גולשים מייצרת בעצם תועלת שעבור בעלי עסקים רבים היא פרסומית, תדמיתית ומכירתית כאחד. בעל האתר יכול לזהות מאפיינים משותפים של תמהיל הגולשים שמגיע לאתר האינטרנט שלו ולהציע לעסק אשר קהל זה רלוונטי גם עבורו כלקוחות פוטנציאליים להעלות פרסומת בתשלום במרחב הוירטואלי שלו, כאשר הפרסומת מתאימה לקהל הגולש יווצר עניין וערך לכל הצדדים.

בניית אתרים וירטואליים

גם לעסקים רגילים ולא רק למטרת משחקים ניתן לבנות אתרים וירטואליים. מספיק שתצליחו לזהות חוויה מסוימת שתרצו להעביר ללקוח ותצליחו לאפיין את החוויה או את השירות שלכם ולדמותו להתממש במרחב וירטואלי תוכלו ליצור לעצמכם רעיון שיהפוך לאתר וירטואלי ויגרום לגולשים לקבל טעימה ממה שאתם עושים או מציעים בפועל.

תהליך הבנייה של אתרים וירטואליים דומה במהותו לבנייה של אתר אינטרנט רגיל רק שמדובר בשימוש בפונקציות מורכבות יותר שדורשות רמת מקצועיות גבוהה יותר ובעיקר עבודת גרפיקה מושקעת ומקצועית הרבה יותר כיוון שחווית המשתמש ואיכות האתר הוירטואלי שיווצר טמונה מאוד גם בגרפיקה שנבנית עבורו.

ויזאוליות

כאמור מעלה, הגרפיקה מהותית בבניה של אתרים וירטואליים. ויזואליות היא שם המשחק וזה מה שיגרום לגולשים לרצות להכנס ולהשאר במרחב הוירטואלי שתיצרו. אז איך עושים את זה? פשוט מנסים לדמות את החוויה האמיתית לרבות תחושות, צבעים, מראות וצלילים. מנסים להפעיל את מרבית החושים של הגולש וליצור חוויה מושכת וסוחפת שקרובה עד כמה שניתן לדבר האמיתי. השיטה היעילה ביותר היא לגבש קונספט מסוים, להתייעץ עם מספר אנשים שעשויים להיות לקוחות פוטנציאליים ולעשות התאמות.

 

תוסף למערכת דיוור

ישנה אופציה לבנות רשימת תפוצה ישירות באתר וגם לשלוח מיילים אוטומטיים .

ישנם 3 סוגי מיילים :

1. מייל שנשלח באופן אוטומטי עם הכתבות החדשות שפורסמו, לכל מי שנרשם לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים

2. מייל אוטומטי שנשלח לכל מי שביקש לקבל ספר חינם במייל

3. מייל עם מידע על מבצעים חדשים.

יתרונות :

  • עד 2000 מנויים
  • חינמי
  • מספר בלתי מוגבל של רשימות תפוצה
  • ניוזלטרים רגילים ואוטומטיים
  • תזמון ניוזלטרים ליום ושעה אוטומטיים
  • סטטיסטיקות בסיסיות
  • אפשרויות פנאל ניהול מורחבות
  • רספונסיביות מלאה למובייל
  • עידכונים שוטפים ותמיכה מלאה

מבוא למסחר אלקטרוני

למסחר אלקטרוני ישנם יתרונות רבים, אולם העיקרי שבהם הוא שכל אחד יכול לעסוק בזה. אפילו אם אתם מחפשים הכנסה צדדית, אתם יכולים לנהל עסק מכירות קטן מהבית ולשווק מוצרי מעשי ידיכם באינטרנט. באותה הצלחה, אם יש לכם חנות פיסית בעולם האמיתי – מדוע להסתפק בלקוחות תושבי האזור שלכם, כשמאות ואלפי לקוחות פוטנציאליים חדשים מחכים לכם ברשת? כפי שמיד נראה, עלויות ההקמה של עסק מקוון אינן גבוהות, ורף הכניסה נמוך. מסחר אלקטרוני נגיש לכל אחד. אז בואו נראה למה אתם זקוקים כדי להקים את העסק החדש שלכם ברשת.

מהו מסחר אלקטרוני? הנה ההגדרה מתוך מילון המונחים שלנו: "כינוי לסחר בשירותים ומוצרים באמצעות רשת האינטרנט".

לכן, כל פעולה שכוללת מתן תמורה כלשהי והעברת כספים מיד ליד ברשת האינטרנט, יכולה להיחשב כסחר אלקטרוני. כעיקרון, נחלק כאן סחר אלקטרוני לשני סוגים עיקריים, לפי סוג הסחורה הנמכרת: מוצרים פיסיים, ומוצרים ווירטואליים ושירותים הנמכרים דרך הרשת. ונבדוק מה נדרש מאיתנו, הסוחרים, לכל סוג של מכירת סחורה, וכמו כן מה דרוש מאיתנו בשני המקרים.

מוצרים פיסיים

במוצרים פיסיים הכוונה לכל מוצר שיש לו ממשות, כלומר, כזה שאפשר "לאחוז ביד". זה יכול להיות מוצרי מכולת, תכשיטים, בגדים, מוצרי אלקטרוניקה קטנים או גדולים ואפילו מכוניות או בתים. סחר אלקטרוני של מוצרים פיסיים ברשת האינטרנט ידרוש מאיתנו כמה דברים שצריך לתת עליהם את הדעת: החזקת מלאי, שטחי אחסון, הפצה ושילוח.

ראשית, מלאי. אנשים שקונים סחורה ברשת, אינם סובלניים לאמירות כמו "בדיוק נגמר" או "הרגע מכרנו את האחרון". לא משנה איזה סוג של עסק החלטתם להקים ומה גודלו, מן הראוי שתחזיקו כמה יחידות של כל פריט שאתם מוכרים, ואף לציין לרוכשים, במידת האפשר, כמה יחידות או פריטים נותרו למכירה בזמן אמת. אם פריט מסויים מסיבה כזו או אחרת לא קיים במלאי שלכם, כדאי להסירו מהחנות (ראו גם בהמשך), ולציין כי אינו זמין במלאי. אם לא מדובר בפריט שלא ישוב עוד וזהו חוסר זמני, כדאי לאפשר למעוניינים לרוכשו, תוך ציון מראש ובצורה ברורה, כי יחול עיכוב במועד האספקה עליו אתם מתחייבים.

אם אתם עסק המייצר פריטים על פי הזמנה (למשל, תכשיטים) – כמובן, כדאי לדאוג למלאי נאות של חומרי הגלם שמהם אתם יוצרים את המוצר הסופי. אותם הכללים חלים במקרה וחומר גלם כזה או אחר חסר.

פריטים פיזיים, מן הסתם, תופסים מקום. ולכן הסעיף הבא שנעסוק בו הוא אחסון. אם אתם בעלי עסק שבונים את הפריטים לפי הזמנה, יש לכם פחות בעיה. באותה הצלחה, אם אתם עסק המשווק פריטים קטנים מהבית – כמו מוצרי אלקטרוניקה משלימים דוגמת כבלים או כיסויים לסלולרי (שנפוצים מאוד ב-eBay!), ניתן להקדיש אזור ייעודי בבית לאחסון המלאי, בצורה מסודרת. כמובן, כדאי שזה יהיה אזור שלא יהיה נגיש לשאר בני הבית, ואם מדובר בסחורה בעלת ערך משמעותי, כדאי להוסיף אמצעי מיגון, על כל צרה שלא תבוא ועלולה להשבית את השילוח של הפריטים שנרכשו.

לכל סוג סחורה אחר, שתופס יותר מקום מהמתואר בפסקה הקודמת או דורש תנאי אחסון מיוחדים (מזון הצריך להיות מאוחסן בקירור, למשל, או פרחים), כדאי כבר לשכור או לרכוש שטח אחסון ייעודי, כגון מחסן. כמובן, אם אתם כבר בעסקים עם חנות פיסית בעולם האמיתי שמן הסתם גם ככה מחזיקה סחורה – מה אנחנו מבלבלים לכם את המוח? אתם כבר יודעים כל מה שצריך לדעת על אחסון סחורה ומלאי…

הסעיף האחרון שנוגע לעסק אלקטרוני שמוכר סחורה פיסית, הוא הפצה ושילוח, שזהו רכיב הדרוש לכל עסק אלקטרוני הפועל ברשת האינטרנט וצריך להעביר מוצרים ללקוחותיו מנקודה אחת לכל רחבי הארץ או רחבי תבל. לכך אנחנו נקדיש מדריך שלם, אבל דעו שעקרונית עומדות לרשותכם כמה אפשרויות: החל משליחויות ומסירה ביד של המוצר ללקוח (באמצעות חברת שילוח או מוניות), דרך דואר רשום וכלה במשלוח בדואר רגיל, שאיננו רשום. כמובן, חשוב לזכור שעלויות השילוח וההפצה משפיעות על המחיר הסופי שהלקוח משלם, ולכן חשוב להתאים את פתרון השילוח וההפצה לאופי המוצר, אבל כך, במדריך הייעודי.

מוצרים וירטואליים ושירותים

אחד הדברים היפים ברשת האינטרנט, הוא שהיא פתחה קשת שלמה של ענפי עיסוק חדשים, ביניהם – מכירה של חפצים וירטואליים, כלומר, כאלה שאין להם ממשות פיסית, ואי אפשר לחוש בהם ביד. הנה כמה דוגמאות: ספרים אלקטרוניים, תוכנות, חפצים וירטואליים במשחקים, למשל, חרבות, מגנים או קסדות שאפשר לרכוש במשחק רב משתתפים מקוון. בעולם הווירטואלי Second Life, שהיה פופולרי בעשור הקודם, יכולתם לרכוש הרבה מאוד פריטים שזהים לפריטים בעולם האמיתי, אך כולם – וירטואליים, ונמצאים בתוך המשחק עצמו. הכסף שאיתו שילמתם על החפצים היה וירטואלי בעצמו, מטבע שנקרא לינדן, והיה לו אפילו שער חליפין עם מטבעות של העולם האמיתי.

באותה הצלחה, רשת האינטרנט מאפשרת למכור שירותים, הניתנים באמצעי תקשורת מקוונים, כמו וידאו וצ'ט. כמה דוגמאות אפשריות: שיעורי נגינה על תופים, המוקלטים כסרטוני ווידאו וניתנים לצפייה ב-YouTubeאו באתר ייעודי תמורת תשלום, שירותי ייעוץ ואימון הניתנים באמצעות שיחת סקייפ, או אפילו תמיכה בבעיות מחשב באמצעות גישה מרחוק.

כל אלה הם שירותים הניתנים באמצעות רשת האינטרנט, ועל אף שלא מתלווה אליהם נוכחות פיזית של נותן השירות, הם בהחלט עסקים צומחים ונאים, שאינם דורשים מאיתנו לרכוש סחורה מראש – צריך רק להקים ולבנות את התשתיות שבאמצעותן יסופקו השירותים, ולהתחיל למכור ולשווק!

ראוי לציין, כי חלק מהשירותים ישלבו אולי גם משלוח של חפצים, כמו למשל תקליטורים או עזרי הדרכה ללקוח, ובמקרים האלה, הסעיפים בחלק הקודם של מלאי והפצה ושילוח רלוונטיים גם כאן.

עניינים הדרושים לכל סחר אלקטרוני

כדי למכור כל סחורה שהיא ברשת האינטרנט, בין אם היא פיסית או וירטואלית, נזדקק לאתר אינטרנט ייעודי, שבו נמכור את הסחורה. אתר שכזה יכול לשכון ולהיות מוקם תחת הגג של זירת סחר מקוון קיימת, כמו eBayאו דפי זהב, או כאתר פרטי וייעודי שאותו אנחנו נקים. אתר שכזה, צריך לכלול קטלוג פריטים, המכיל מידע על המוצרים או השירותים שאותם אנו מוכרים, סל קניות, שאליו ניתן לאסוף את הפריטים ורכיב קופה, המאפשר ללקוחות הגולשים שלנו לסיים את הקניה, לשלם עבור הרכישה (לרוב בכרטיס אשראי ולכן יכילו גם פתרון סליקה) ולהזין פרטים אישיים וכתובת, פיסית או וירטואלית כמו כתובת דואר אלקטרוני שאליה יקבלו את המוצר.

בשוק קיימים פתרונות מדף וחברות המציעות חנות וירטואלית להפעלה "ישר מהקופסא". אפשרות אחרת, היא לפנות לחברות המתמחות בבניית אתרים, ולהזמין מהן אתר שייתפר בדיוק לפי הדרישות שלנו. כמובן, פתרון שכזה הוא יקר יותר ודורש יותר השקעה.

בירוקרטיה, מסים וניירת.

רבים נוטים לחשוב בשגגה כי עצם העובדה שהם מנהלים עסק מכירות המוכר חפצים דרך רשת האינטרנט ולא בחנות פיסית, הדבר פוטר אותם מדיווחים לרשויות. ההיפך הוא הנכון. רשויות המס ואחרות נוטות לראות בחומרה עסקים המתנהלים ברשת ושאינם מדווחים להן כנדרש בחוק. לכן, גם אם אתם מקימים עסק לסחר אלקטרוני, הדבר לא פוטר אתכם מפתיחת תיק מתאים במס ההכנסה ובמע"מ כעוסקים פטורים או מורשים (הכל לפי היקפי העסקים המוערכים שלכם, ועל כך כדאי להתייעץ עם איש מקצוע כמו יועץ מס או רואה חשבון), וקבלת כל האישורים הנדרשים הנוספים, לפי העניין. כך למשל, אם אתם מוכרים דברי מזון, אתם נדרשים לאישורים מסוימים ממשרד הבריאות וכך הלאה.

פינטרסט

פינטרסט – פשוט לנעוץ !

פינטרסט היא הפלטפורמה הכי ויז'ואלית שישנה ברשת וגם כלי מצוין למינוף העסק

פינטרסט הינה הרשת הכי מבוססת ויז'ואל שיש בה נכון להיום למעלה ממאה מיליון משתמשים והיא כיום הרשת החברתית שמזרימה יותר תנועה לאתרים מאשר גוגל לינקדאין ויויוב ביחד !

מה פירוש המילה פינטרסט ? PIN  – לנעוץ

INTEREST  – ענין

פינטרסט הוא למעשה ממשק חויתי מקום המעורר אנשים להכנס אליו לחפש השראה תמונות יפות ואנשים בעלי תחומי ענין הדומים לנו בכל רחבי העולם

הרעיון הוא נעיצת תמונות או סירטוני וידיאו ללוחות של משתמשים אחרים או מלוחות ( תיקיות ) של משתמשים אחרים – מה שנקרא  RE PIN (נעיצה חוזרת )

נשאלת השאלה : מה היתרון בפתיחת פרופיל בפינטרסט ?

  • ממשק שכל אחד יכול להתאים אותו לצרכים שלו
  • רשת חברתית שמונה למעלה ממאה משתמשים
  • מיליוני תמונות המתעדכנות בכל רגע נתון
  • משתמשי פינטרסט עוקבים אחר נושאים ועסקים המענינים אותם באים לקבל השראה לעקוב אחר מותג עסק או כל נושא אחר שבאמצעותם אפשר להגיע בקלות לעסקים ספציפיים
  • מאפשר שמירה בכל רגע נתון כל ויז'ואל שיכולים לקדם ולחשוף את פרופיל העסק
  • פינטרסט שומר קישורים רלוונטים לכל מקור אינטרנטי (לינקים ) כך שתמיד אפשר לחזור שוב ושוב לפרופיל של העסק שאהבנודדד

מאיפה מגיעות התמונות ?

א' – מכל מקום אפשרי ברשת שאין בו זכויות יוצרים

ב' – מהפרשת פינטרסט בעצמה

ג' – מתיקיית התמונות במחשב שלכם

ד' – מהאתר של העסק שלכם

ה' – מה FEED  של האנשים אשר תבחרו לעקוב אחריהם

שימו לב :כל התמונות נשמרות עם המקור ממנו הוא הגיע ( לינקים ) ותמיד אפשר לחזור ולהביט בתמונות ולהכנס למקור ממנו היא הגיעה

FEED  הוא למעשה מקבץ של תמונות שאפשר לעקוב אחריו

המרכז הישראלי לבניית אתרים ואפליקציות יוסף קאלימי

בניית אתרים בוורדפרס

כיום, כל העסקים וכל נותני השירותים תרים אחר נוכחות ברשת. אחת הדרכים ליצור נוכחות ברשת היא לרכוש שירות של בניית אתרים בוורדפרס.

צריכים אתר משלכם ותוהים מה זה אומר לעשות בניית אתרים בוורדפרס? אם כן, המאמר הזה יעשה לכם סדר.

וורדפרס הינה מערכת לבנייה וניהול של אתרי אינטרנט. קיימות מגוון אלטרנטיבות שמהוות גם הן פלטפורמות לבנייה וניהול אתרים ולרב מדובר במערכות סגורות שנבנו על ידי חברות עסקיות אשר גובות תשלום קבוע עבור השימוש בהן.

כאשר בוחרים לעשות בניית אתרים בוורדפרס זה אומר שבונים לכם את האתר על מערכת פתוחה וחינמית שנגישה לכל דורש בכל מקום ובכל שעה.  גם אם אינכם מתכנתים אתם יכולים להכנס למערכת הניהול של וורדפרס ולעדכן את האתר שלכם באופן פשוט יחסית. מערכת הניהול של וורדפרס היא ידידותית מאוד ומתפתחת כל הזמן, ניתן לעדכן תכנים, להעלות תמונות, להעלות סרטוני וידאו, להוסיף עמודים לאתר ועוד בקלות ובפשטות וכל זה בחינם לחלוטין.

איך מתחילים ועל מה משלמים?

כדי ליצור אתר בוורדפרס כדי למצוא חברה שמציעה שירות של בניית אתרים בוורדפרס. הבנייה הראשונית של האתר מצריכה ידע מקדים כיוון שיש לעשות שימוש בפונקציות מתקדמות יחסית כדי ליצור לכם אתר במבנה המסוים שתבקשו. מבחינת הנראות החיצונית של האתר תוכלו לבחור בתכניות גרפיות מוכנות שזמינות ברחבי האינטרנט או לשלם עבור שירותי גרפיקה וליצור תבנית גרפית משלכם.

את הגרפיקה, המבנה, הפונקציונאליות והתכנים יעלו עבורכם באותה חברה בה תבחרו לעשות בניית אתרים בוורדפרס וגם יסייעו לכם להתחבר לממשק הניהול של המערכת בו תוכלו לעדכן את האתר כאוות נפשכם. לאחר מכן תצטרכו לשלם עבור אחסון של האתר ותצטרכו לרכוש דומיין. המתכנת יחבר את האתר לדומיין שרכשתם ויעלה אותו אחסון בחוות השרתים לה תשלמו. כעת האתר שלכם זמין ברשת ועל ידי הקשת כתובת האתר (הדומיין) תוכלו להגיע אליו.

קידום האתר

בניית אתרים בוורדפרס מכילה בתוכה יתרון נוסף והוא הקידום של האתר. האינטרנט מוצף באתרים שונים ומשונים וכדי שהאתר שלכם יבלוט וימשוך אליו לקוחות פוטנציאליים חשוב מאוד לקדם אותו. מערכת הניהול של וורדפרס מאפשרת ליצור תשתית לקידום בסיסי ברשת. יש להזין את מילות המפתח הרלוונטיות לתחום העיסוק שלכם וכן ליצור אזכורים למילים אלו בתוך דפי האתר. פונקציית הקידום הבסיסי של וורדפרס זו התחלה טובה כדי לקדם את האתר בצורה מקצועית בהמשך ולהביאו למקום בולט במנועי החיפוש העיקריים ברשת.

חברה לבניית אתרים

חברה לבניית אתרים

מרבית נותני השירותים בארץ עושים מאמצים כדי למצוא חברה לבניית אתרים שתסייע בידם לבנות אתר אינטרנט לעסק. מאמר זה מטרתו לסייע לכם להכיר את הפרמטרים החשובים שיש לבחון כאשר אתם רוצים לבחור חברה לבניית אתרים.

לאחר שנים רבים של ניסיון בתחום והכרות עם קהל לקוחות רחב ומגוון מאוד התכנסו להן שלוש קטגוריות עיקריות שמומלץ לבחון בעת בחירת החברה: מקצועיות, שירות וחדשנות.

מקצועיות

את רמת המקצועיות תוכלו לזהות כבר בשיחות הטלפון הראשונות. חברה לבניית אתרים שמציעה רמת מקצועיות גבוהה תשאל אתכם את השאלות הנכונות שיגרמו לכם להרגיש שהם מבינים על מה הם מדברים והם מבינים מה אתם רוצים ומה אתם צריכים. מרביתכם אינכם אנשי מקצוע בתחום האינטרנט ולכן סביר כי אינכם מכירים את מגוון האפשרויות העומדות בפניכם לכן חשוב שחברה לבניית אתרים מקצועית תעשה הכרות ובירור יסודי של הצרכים שלכם ורק אז תגבש לכם הצעה מתאימה לשירות שיענה על צרכיכם.

שירות

פעם היו מוכרים שירותים ומוצרים כיום הדרישה העזה ביותר היא לשירות טוב. הקהל מבין שאפשר למצוא עוד חברה לבניית אתרים כמו שאפשר למצוא עוד מסעדה עם אוכל טוב אך למצוא עסק שיודע לתת שירות טוב ולעמוד לצד הלקוח לאורך כל הדרך זו משימה מאתגרת. חשוב לקיים שיחות טלפון ולהכיר את זמני המענה, את ההון האנושי שמשיב לכם ואת אופן התגובה, חברה בעלת שירות טוב תהיה זמינה באופן מלא בשעות הפעילות, תהיה קשובה, תעניק מענה סבלני ואדיב וכמובן תעשה מאמצים כדי למלא את הצרכים של לקוחותיה.

חדשנות

העולם הטכנולוגי לא עוצר. חברה לבניית אתרים היא חברה טכנולוגית בבסיסה וישנה חשיבות רבה למידת החדשנות שלה. שואלים מדוע?

תחשבו על מצב בו החברה עובדת במערכות ישנות שאינן מתקשרות עם העולם החדש ועם הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים  ואתם תקועים עם אתר שעובד על מערכות ישנות ואינו נסרק על ידי מנועי החיפוש המובילים… מצב לא מיטבי כמובן. חדשנות היא שם המשחק בטכנולוגיה וכדאי לעבוד עם חברות שמכירות את חזית הטכנולוגיה והולכות לקראתה, כך תורידו את הסיכויים שתשארו מאחור.

לסיכום, חברה לבניית אתרים זה לא ספק שמגייסים כל יום וגם לא כל שנה ולכן חשוב להשקיע מעט משאבים ומאמצים כדי לבחור את החברה איתה תלכו כברת דרך ארוכה, תיצרו מערכת יחסים קרובה עם הכרות אישית כך שהצרכים שלכם יהיו ברורים ותהליכי העבודה אתכם יהיו מובנים וידועים לשני הצדדים שהרי תאום ציפיות הוא המפתח להימנע מאכזבות מיותרות.

קניית דומיין

קניית דומיין

פתחתם עסק ובחרתם לו שם שיוביל אותו, החלטתם ליצור לעצמם נוכחות ברשת באמצעות אתר אינטרנט משלכם, השלב הבא שעליכם לעשות הוא קניית דומיין.                                        אתם וודאי תוהים מה זה דומיין, מדוע עליכם לקנות אותו, איפה כדאי לרכוש אותו ואיך לבחור. מדובר בנושא פשוט מאוד ונעשה עבורכם סדר בבלגאן.

מה זה?

ראשית דבר, דומיין הוא שם האתר. בכתובת האינטרנט שהגולשים מקישים ממוקם בחלק האמצעי של הדומיין שלכם. הכתובת מתחילה תמיד בשלוש אותיות אנגליות WWW  שהן הפתיח של כתובת אתרי אינטרנט בכל העולם לאחר מכן יש נקודה, לאחריה ממוקם שם הדומיין שוב נקודה ואז ממוקמת סיומת המדינה או התחום למשל IL  לישראל GOV  לאתרים ממשלתיים BIZ  לאתרים עסקיים וכדומה. את החלק האמצעי ואת הסיומת אתם יכולים לבחור.

איפה?

כדי לעשות קניית דומיין עליכם להכנס לאחד מאתרי האינטרנט שמוכרים דומיינים, כדי להגיע אליהם תוכלו פשוט להקיש באחד ממנועי החיפוש את הביטוי קניית דומיין ולבדוק איזה דומיינים פנויים. באתרים אלו יש תיבת חיפוש בה תוכלו להקיש שם דומיין שרלוונטי עבורכם ולקבל תשובה מיידית לגבי זמינותו. אם הדומיין תפוס בסיומת מסוימת, למשל COM נסו למצוא אותו בסיומת אחרת למשל BIZ. ישנם חברות ועסקים ששם הדומיין הוא קריטי עבורם כי הוא אמצעי עיקרי איתו לקוחות מזהים אותם ברשת ולא אחת הם מוכנים לשלם עבור שמות דומיין תפוסים בהם הם רוצים לעשות שימוש.

איזה?

בבואכם לבחור שם לאתר זכרו כי אתם רוצים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יגיעו אליכם בקלות ועם מינימום של מאמץ ולכן חשוב ששם הדומיין שתבחרו יהיה קליט, ברור ומחובר לשם העסק ולתחום העיסוק שלכם עד כמה שניתן. עליכם לרכוש ולשלם עבור הדומיין לרוב מדובר בכמה עשרות שקלים בשנה בלבד. רכישה זו מקנה לכם בעלות בלעדית על שם הדומיין המסוים שרכשתם לתקופה עליה שילמתם. בתום התקופה, אם תבחרו שלא לשלם עוד עבור הדומיין יוכלו אנשים אחרים לרכוש אותו במקומכם.

מתי?

קניית דומיין הכרחית בשלב בו תרצו להעלות את אתר האינטרנט שלכם לרשת. כאשר תרכשו דומיין יהיה עליכם להעביר לחברה בה אתם עושים בניית אתר את קוד הגישה לניהול הדומיין והם יחברו בין האתר לדומיין כך שכל מי שיקיש את כתובת הדומיין שרכשתם יגיע לאתר האינטרנט שנבנה עבורכם. חברות רבות מציעות את הדומיין כחלק מחבילת בניית האתר, גם במקרה זה תוכלו לבחור את שם הדומיין, בדקו מה פנוי ובקשו מהם לרכוש עבורכם את הדומיין המסוים.